Vlaja89 je napisao:Hvala na iskrenim odgovorima.
Ja znam da koristim unimer.I omsko podrucje i sto se ispitivanja naizmenicne struje tice.
To ti misliš da znaš, ali ipak ne znaš. Provjeri moj potpis!
Struja koju kompresor prilikom startanja vuče iz mreže je prevelika za jedan univerzalni instrument ,tj. on bi pregorio kad bi s njim mjerio.
Pošto pitaš kako se mjeri struja s pipalicama, reći ču ti univerzalno da se mjeri spajanjem instrumenta u seriju sa potrošačem.
Kad pregoriš 3-4 instrumenta shvatit češ kako se to mjeri.
http://www.youtube.com/watch?v=_2yd4bm2B0g&feature=fvw
Za mjerenje struje kompresora koriste se strujna kliješta, koja se zatvore oko faze ili nule koja ide na kompresor (prije kondezatora).
http://www.youtube.com/watch?v=A_7kO2jV ... re=related
Pitao sam Vas gde se ta sonda na spolinoj jedinici nalazi???
Ako je klima inverter, onda ih ima više. Ako je obična, onda na vanjskoj jedinici nema nikakve sonde.
Koja je klima u pitanju?
Bez obzira koja je, sonde se mjere omski tako da se odspoje od uređaja, instrument se veže na oba izvoda paralelno, sonda se stavi u lonac s vodom koji se polako zagrijava i mjeri se otpor sonde, a termometrom se mjeri temperatura vode. Cijelo vrijeme temperatura vode i otpor sonde mora odgovarati dijagramu/tablici za tu sondu koji se nalazi u servis manualu klime. Ako vrijednost otpora bitno odstupa od one u manualu, sonda je neispravna. Isto tako, ako se ta vrijednost mijenja skokovito s promjenom temperature, sonda je neispravna.
Motor sam imao prilike da ispitujem omski,izmedju sve tri faze,ali sam vas hteo pitati gde dodirujem dirkama unimera(da li izmedju faza ili gde vec)
Većina motora klime je monofazna, a ne trofazna, osim AC invertera.
Tri izvoda sa motora ne znači da je motor trofazni. Monofazni motor, da bi se pokrenio i radio mora imati radni i pomoćni namotaj. Oni su na jednom kraju vezani zajedno (oznaka C => Common). Tu se veže "klikson" tj. termička/strujna zaštita kompresora (ako isti nema zaštitu unutra u namotaju) a na njega nula (ili faza, svejedno). Radni namotaj u pravilu ima manji otpor jer je namotan debljom žicom i vuče više struje. Njegov drugi kraj je označen sa R => Run (tu se veže faza ili nula (to ovisi kako je okrenut utikač) direktno sa releja iz unutarnje jedinice). Pomoćni namotaj je najčešće namotan sa tanjom žicom i on dobiva struju (sa faze iz releja unutarnje jedinice) preko kondenzatora, kako bi kondenzator napravio fazni pomak i tako omogućio start kompresora i njegov rad (okretni moment). Njegov izvod je označen s S=> Start.
Hvala jos jednom,necu vas vise uznemiravati!
Samo ti pitaj. Ako ne pitaš nikad, ništa nećeš naučiti.
Jedan savjet: Nauči dobro Engleski jezik jer to je jezik na kojem se nalazi najviše informacija za učenje na svijetu.
Ovaj majstor voli objašnjavati pa malo pregledaj njegove video postove na Youtubeu (ima ih 170).
http://www.youtube.com/user/DrZarkloff