ono"1" na slici je cep za ispustanje parafinskog ulja iz isparivaca.
oko 2x godisnje treba odvrnuti da se ocedi ulje...
raditi sa:zagrejanim i ugasenim motorom!!!
poz
ELEKTRO GASNA INSTALACIJA U AUTU
Urednik: Barbarella56
Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
mislim da nije u podesavanjimana karburator je dodan mesac
to je prvi problem ..
treba uraditi sledece... skinuti karburator skroz... na njemu ima (vecina) fabricki ostavljeno (zapoceta busit rupa) izbusiti je skroz i urezati navoj mislim da je 10mm sitni navoj tu se uvrce cev ravno izmedju dva leptira.. u grlo karburatora .. crevo sto stoji na madju ploci ide ravno na tu cev ploca se baca..
i ono tanko crevo (ustvari to je glavno za reakciju kad stisnete papucicu gasa.. meri pod pritisak u usisnom delu recimo: kad je leptir skroz otvoren pod pritisak je .... samim tim mora biti bogatija smesa) na usisnoj grani odmah "ispod karburatora" jer tu je pod pritisak konstantan a ne kako majstorcine rade pa ubuse na izracvanom delu koji vodi samo za jedan cil.. ( tu pod protisak puno vise varira.. pogotovo pri malim obrtajima morora.. ) ako je auto vas grana se isto mora skinuti da bi se izbusila rupa i navoj urezao na njoj inace je gotovo nemoguce pokupiti sve opiljke ... koji ce otici pod ventil.. ili u kompresioni prostor.. nezna se sta je gore.. moze se desit da izgori ventil..

a to tanko crevo mora biti sto krace da bi bila brza reakcija...
sve zaptivke staviti nove na grani i na karburatoru da se nepojavi fals vazduh (mislim da se tako zove)
kasnije stelovanje moze da izvrsi svako ,a taj sraf na isparivacu to je samo ler.. nema veze sa jacinom obrtnog momenta motora.
- za direktno ubrizgavanje ide racunar.. najbolja opcija samo skupooo
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi
Pozdrav svima,
Hvala za preporuku!
Inace ja nemam karburator.....imam direktno ubrizgavanje, cim je I, GSI ili GTI sve je jasno, bez karburatora. Evo i slika u prilogu... i pogresio sam nije emulator nego SIMULATOR....
Svecice su platinumske - samo te mogu da idu. Inace link je odlican, upravo citam sta kazu ljudi za plinske uredjaje
Kako god bilo moram kod majstora pa da vidimo sta kaze...
Hvala svima!
Pozdrav,
Dejan.
Hvala Miodraze , bio sam da vidim gde se nalazi....iza Dinamovog stadiona, ona mala ulica sto prolazi pored skole, ici cu tamo pa da vidim sta covek kazepozdrav kolega!ja vec dve godine imam ugradjen plin na suzuki swift-u multipoint 1600 kubika iz 1990-te.ugradio sam u servis MIRKO kod nas u pancevu [skrene se iz paje marganovica u jednosmjernu ka lava tolstoja] i radi mi besprekorno pa ti ga mogu preporuciti da odes kod njega da podesi taj plin.dodacu i par slika da vidis kako izgleda i par pitanja uz.da li imam multipoint emulator???sta je to

Hvala za preporuku!
Inace ja nemam karburator.....imam direktno ubrizgavanje, cim je I, GSI ili GTI sve je jasno, bez karburatora. Evo i slika u prilogu... i pogresio sam nije emulator nego SIMULATOR....

Kako god bilo moram kod majstora pa da vidimo sta kaze...
Hvala svima!
Pozdrav,
Dejan.
- Prilog
-
- IMG0012A.jpg (68.3 KiB) Pregledano 3165 puta.
-
- IMG0011A.jpg (41.19 KiB) Pregledano 3177 puta.
-
- IMG0014A.jpg (60.18 KiB) Pregledano 3184 puta.
- miodrag popovic
- gx
- Postovi: 3300
- Pridružen: 08 Nov 2006, 21:08
- Location: Srbija
- Phone number: 00381638773821
- Specialty: tv
- Lokacija: Pančevo Braće Jovanović 56
- Stolle
- Preminuo
- Postovi: 19098
- Pridružen: 12 Avg 2006, 23:35
- Location: Srbija
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Dimitrovgrad
Pogledaj i ovde:
http://www.autogas.co.yu/html/cene.htm
Mislim da su ovde najstručniji.
A evo i kratko o održavanju:
http://www.autogas.co.yu/html/cene.htm
Mislim da su ovde najstručniji.
A evo i kratko o održavanju:
INJEKCIONI:
Fabricko uputstvo:
Auto uvek pali na benzin i nakon postizanja odredjene temperature isparivaca i odredjenog broja obrtaja prebacuje se automatski na gas.
Potrebna temperatura isparivaca je obicno oko 40 stepeni a broj obrtaja je od 2000 do 2500. kad se zadovolje oba uslova auto ce preci na gas.
Vrlo je važno da se redovno menja filter za gas i filter za vazduh kao i da su kablovi, svecice i ostatak struje u redu.
Svecice MORAJU biti jednokrake i obicne bakarne. Platinaste, iridijumske i sl. ne mogu raditi na gasu a da nedodje do neželjenih efekata.
Iskustvo:
U zimskim uslovima treba upaliti na benzin i sacekati sa prebacivanjem na gas dok se auto minimalno ne zagreje, taman dok odledite stakla ili ocistite sneg. Isparivacu je relativno dovoljno da postigne bar 10 stepeni za neki rad.
Ako se želi odmah krenuti sa autom, treba prebaciti na SAMO benzin i voziti oko kilometar ili par minuta. Posle staviti na automatsko i voziti na gas.
U letnjim uslovima prilikom prvog startovanja tog dana treba sacekati bar minut. Kasnije u toku dana se može odmah prebaciti na gas cim se obrtaji smire ili krenuti na benzin a automatika ce prebaciti sama na gas.
VRLO VAŽNO, ako auto ne radi dobro na benzin nemojte ga prebacivati na gas, može doci do detonacije gasa u usisnoj grani.
Svakih desetak dana "žrtvujte" par litara benzina i provozajte vašeg ljubimca na benzin. Potrebno je da dizne rade malo duži period posle neaktvnosti da bi se ispraao talog u njima i celom sistemu od benzina.
Dovoljno je bar 40 Km da napravite. Nemojte biti stipse, gas se isplati toliko da se taj "trošak" nece osetiti.
Auto mora da ima benzina u rezervoaru bar 10 litara, benzinska pumpa i dalje radi a ona se hladi i podmazuje benzinom. Skupa je za menjanje ili remont. Nemojte se prevariti, to što vaš auto lepo radi iako ima samo dva deci benzina ne znaci da pumpa nece crci. Potrebno joj je od 5 minuta do dva sata kako kojoj.
Karburatori
Fabricko uputstvo:
Auto uvek pali na benzin i po postizanju temperature se prebacuje na gas. Stavi se prekidac u medjupoložaj kad su zatvorena oba ventila za gorivo. Saceka se momenat kad auto pocne da trza jer mu nestaje benzina, prebaci se na položaj za gas i nastavi vožnja. Kod neiskusnih ce se možda desiti da se auto ugasi, ništa strašno, upalite ga na gas normalno i nastavite vožnju.
Iskustvo:
Auto u principu može uvek da upali na gas. Dokaz za to je moj auto koji ima probušen rezervoar vec 18 meseci, dakle dve zime a vozi se svaki dan. Kao onaj vic " kako cemo sad bez benzina? Pa na gas kao i do sada"
E sad mi smo profesionalci ne pokušavajte ovo sami, ne odgovaram za neodnetu decu u obdanište.
Auto se zimi pali na gas na sledeci nacin. Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete kljuc da pocne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto pocinje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povuce saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vraca saug i to je to.
Važna napomena, ako se auto ugasi u prvih minut ili dva, potrebno je vratiti saug do kraja, stisnuti pedalu gasa do kraja i tako paliti auto. Posle kraceg verglanja ce upaliti. Nekad je potrebno staviti i prekidac u srednji položaj da se zaustavi dotok gasa. Kad upali vratite prekidac na gas.
Ako niste sigurni da ce auto upaliti a minus 10 je da ne bi ispraznili akumulator a zaboravili ste da uvece prebacite na benzin uradite ovako.
Date kontakt, stisnete par puta saug od gasa, prebacite na benzin i palite auto pod punim gasom. Upalice na trenutak i dovuci nešto benzina, ako je dovoljno nastavice da radi, ako nije i ugasi se ponoviti postupak.
Leti se pali na isti nacin samo bez sauga, kontakt i okretanje anlasera i u tom trenutku dodavanje malo gasa na pedali a posle paljenja saug po potrebi. Mislim na one što imaju rucni saug.
I ovde važi pravilo da treba imati benzina u rezervoaru makar da vam lampica ne sija u oci. I ovde pumpa i dalje radi i ako ostane prazna, raspašce joj se membrane. Takodje zbog karburatora treba isto tak ovoziti svakih desetak dana malo na benzin "da plakne pluca".
Ako se pridržavate toga necete imati nikad problema kad nestane gasa pa morate voziti na benzin.
Podrazumeva se menjanje filtera za gas i vazduh. Kad trcite sa maramicom na ustima pa je onda skinete, lakše se diše.
Kako se šta budem setio, dopunice se ovo izdanje knovledgeta
"29 poslednjih dana u mesecu je najteže"
E Stolle hvala, puno si mi pomogao.....sa toga sajta sam procitao sledece i mislim da je to resenje moga problema:Stolle je napisao:Pogledaj i ovde:
http://www.autogas.co.yu/html/cene.htm
Mislim da su ovde najstručniji.
A evo i kratko o održavanju:
Crvenom sam obelezio ono sto mi pravi problem. Simulator sam otvarao i pitao se zasto samo relei?!! Simulator je neko pravio u kucnoj radinosti jer je stampa ocajna a i vidi se po nacinu izrade...Majstori i trikovi
Trenutno je velika ekspanzija ugradjivanja gasa, pa su se razni "stručnjaci" dosetili da je to dobar posao. Pošto je konkurencija velika, zakon tržišta je zavladao i traži se što jeftinija ugradnja u što kraćem roku.
Da bi se postigla niska cena i privukle mušterije, pribegava se raznim trikovima. Najčešca je kupovina delova na buvljaku od Bugara, koji prodaju osnovni uredjaj, a ostatak se sklepa od priručnih sredstava. Drugi način je lažno predstavljanje marke uredjaja. Ako platite ugradnju uredjaja "Lovato", onda se upitajte zašto ste dobili "Kargasov" prekidac, BRC-ov multiventil, bakarne cevi na koje je naknadno navučen plastični bužir i slično. Ako platite ugradnju BRC uredjaja, zapitajte se zašto je jeftiniji ili iste cene kao "Lovato" kad su u Italiji i na zapadu skuplji bar 40 odsto. Pravi uvoznici opreme "Lovato" uvoze multiventile za toroidne boce isključivo sa elektroventilom — otkud Vama jedan bez njega? Imate multi point, a nemate emulator dizni nego obican rele (nekad retko, tako treba)? Baš me čudi. Imate savremeni sistem ubrizgavanja sa katalizatorom, a nemate "Lambda" kontrolu gasa?Imate "lutajucu" bocu po prtljažniku? I tako redom. Razlog je prost: tako se na injectionima "uštedi" od 100 do 200 evra, a na karburatorima od 20 do 50. Nešto kao oni zlatni lančići, lepi i jeftini, samo što imaju 8 karata umesto 14.
Bitno je da se dobro raspitate šta dobijate za svoje pare. Nadjite način da se prethodno uverite u znanje i poštenje servisa kome poveravate ugradnju gasa. Nemojte ugradjivati gas u petak, pošto u subotu idete na more. Ugradite ga mesec dana ranije.
Država vas nikako ne štiti. Nema valjanog zakonskog uredjenja oblasti korišćenja autogasa. Stari zakon, koji je još na snazi, pisan je za neka druga vremena, davna, kad je bilo tri pumpe u celoj onoj državi. Na tržištu je, dakle, suviše haosa i anarhije. Uvoznici imaju nelojalnu konkurenciju od švercera opreme, a servisi koji žele da rade po zapadnim standardima imaju problem više cene opreme i ugradnje. Znanje i kvalitet se svuda u svetu plaćaju. Kod nas se plaća neznanje. Izbegnite da žrtva te nakaradne prakse budete baš Vi.
Pozdrav,
Dejan.
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
-
Provera i popravka Motora elektro servo volana Punto i Corsa
napisao RadovanPetkovic » 28 Jun 2020, 12:16 » u Autoelektronika - 3 Odgovori
- 3985 Pregledano
-
Zadnji post napisao Stolle
01 Jul 2020, 18:11
-