@Fanzo:
zasto nije dobro koristiti vec postojecu shasiju?
Instaliraces motor od nekih 10-25kW naspram onog benzinskog od 55kW, znaci da ti tu vec 50% cvrstine ogibljenja i konstrukcije ne treba.
Tezina takvog vozila je tu negde medjutim, usled regen. kocenja, kocioni sistem treba da bude manji.
Ne znam da li znas sta je space frame dizajn ali takav je idelan za ultra laka vozila na struju.
Uvek sam govorio da je pogon vozila od 1000kg zbog jednog putnika od 80-100kg potpuno neefikasan.
Vozilo mora biti iste tezine kao njegova nosivost ili lakse od njegovog tovara da bi opravdalo upotrebu, kao na primer bicikl ili motorcikl.
Neko bi mogao da potegne pitanje bezbednosti. Ultra lako vozilo bi bilo manje bezbedno od teskog oklopljenog vozila.
U tom slucaju nemojte nigde ici peske jer to nije bezbedno, moze vas udariti nesto teze i cvrsce i povrediti vas.
Soko rece da je efikasnost SUS motora negde oko 30-40% ali efikasnost danasnjeg automobila je ispod 5% u totalu sto znaci da novac koji ste investirali u kupovinu, odrzavanje, registraciju, gorivo istog je isplativo samo 5% - sto je uzasno malo.
Znaci, primarni cilj je smanjene tezine, efikasan pogonski sistem kao i racionalna upotreba vozila uz pravilo: placam kad koristim a ne pausalno kao sto do sada drzave naplacuju luksuz koristenja vozila.
Znaci da ako zelim da registrujem vozilo za voznju samo vikendom - da mi se to omoguci. Ako zelim da ga vozim samo leti ili od tog datuma do tog datuma, da isto bude moguce.
Ako moje vozilo nema kubne centimetre da ne placam tu stavku kao za registraciju 1600ccm, prakticno bih trebao da platim samo osiguranje, taksu za koristenje puteva i koeficijent za snagu motora. Drzava treba da ukine PDV i carinu na LiFePo4 baterije (ili bilo koje litijumske) da podrzi uvodjenje sporijih kratkotrajnijih i bezbednijih vozila na putevima.
Dok se ne stvori pogodna klima u administraciji za razvoj elektro vozila - do tada nece biti ozbiljnijeg pomaka kod nas.
@Fanzo: Niko ti ne brani da postavish elektro solarne panele na krov kuce i da proizvodis i 2kWh struje pa radi s njom sta hoces. Potrebno ti je 3000evra (evro/W+pretvarac/invertor), mesec dana rada i znanja koje vec imas da to proradi. Za te pare mozes da se vozas automobilom 5 godina a paneli traju 25.
Za jos 1000e mozes da skladistis 10kWh u SLA baterijama (koje ces menjati na 3 do 5 godina).
Ako struju placas 30-40e mesecno tj. za 10g si isplatio ulozeno i imas jos 15g da se klackas...
(da dodam da je kod srpskih lopova prikljucak za struju 1500evra pa kad se sve to sabere, jeftinije ti je da imas svoje - ali na duze staze)
@Soko:
Moderni gasni kotlovi imaju efikasnost od 70-93%, ne znam gde si nasao taj podatak za Alzir i 30%?
Konto izduvnih gasova, razlika u temperaturi mora postojati inace ne bi postojao protok toplog vazduha. Moderne peci na drva imaju temperaturu vrelog gasa koji napusta loziste od maksimalno 100C pri sobnoj temperaturi od 25C (75C razlike, merio sam ga sa laserskim termometrom) a na izlasku iz odzaka, pri spoljasnjoj temperaturi od 10C, temperatura gasa je 50C, sto je oko 40C razlike, sto mora biti tako. E sad, u kom su stanju nase toplane, elektrane i ostalo smece, to necu komentarisati. Tehnologija je tu ali mi smo zaostali.
Poenta je da se podigne svest ljudi da pocnu da zahtevaju od drzave da im izadje u susret po pitanju alternativnih izvora energije a ne da nas kaznjava. U Americi, EU to uveliko postoji gde se kredit za alt.energetsku opremljenost kuce finansira sa 50% podsticaja od drzave...