Zastupništva

Podforum poslovni predlozi i saveti
kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Zastupništva

Post napisao kopex » 23 Jan 2012, 20:40

Poštovane kolege,
možete li mi Vi koji ste zastupnici brendova bijele tehnike predstaviti po kom sistemu poslujete?
Garanciski i vangaranciski rok.....ko vas snabdijeva sa dijelovima....ko plaća servise u garanciji...kakve su cijene.....dali postoje standardni cijenovnici....i ostale stvari.
Ovo pitam iz razloga što sam prije par dana primio poziv na razgovor od direktora gorenja za Crnu Goru.Potreban im je serviser za područje moje opštine pa bi mi ponudili saradnju.
Stoga sam se htio kod vas informisati o toj vrsti poslovanja.
Hvala unaprijed.

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 02 Feb 2012, 09:06

Pa kolege.........
Je li mnoguće da se niko ne bavi ovlašćenim zastupanjem servisa za bijelu tehniku ???
Ili niko neće da podijeli svoja iskustva ;-) ....

Avatar
Majstor Duja
____
____
Postovi: 4171
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Zastupništva

Post napisao Majstor Duja » 02 Feb 2012, 11:13

Pitanje koje si postavio je suvise opsirno, ali , evo:
Garanciski i vangaranciski rok
Garancijski rok propisuje proizvodjac ili firma sa kojom potpisujes ugovor o servisiranju, vangarancijski je tvoj problem
ko vas snabdijeva sa dijelovima
U garanciji firma sa kojom se sklapa ugovor, na osnovu trebovanja
ko plaća servise u garanciji
Firma sa kojom se sklapa ugovor a na osnovu utvrdjene satnice
kakve su cijene
Od 1e do 10e po satu ili uredjaju, zavisi kako se nadmudrite u ugovoru
dali postoje standardni cijenovnici
da, veci generalni uvoznici iimaju standardne cene i uslove
i ostale stvari.
Treba ti infrastuktura i znanje (kako da radis) da bi radio servise u garanciji.
Infrastrukturu mozes da kupis ali znanje ne.
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 02 Feb 2012, 11:46

E pa to sam tražio :-) .
Dobio sam informacije da kod nas u Crnoj Gori Gorenje ima satnicu za sve popravke,a cijena rada po satu je 13 eura.
Obezbijeđuju besplatne kurseve u Sloveniji svake godine,čak su prije dvije godine dijelili vozila na otplatu (da se odplaćuju preko radnih naloga).
Što se tiče tvojih odgovora to je to izgleda svuda isto.
Oko infrastrukture se slažem sa tobom samo bih dodao da se i znanje postepeno kupuje.Naravno to zavisi od više faktora:
- ako imaš od koga da ga kupiš
- ako si voljan da učiš
- ako si u godinama kad hoćeš to da radiš :-)
- i još mnogo toga ......

Niko se nije naučen rodio a i čovjek se uči dok je živ.
Nadam se da se slažeš samnom. :-)
Pozdrav

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 14 Feb 2012, 20:24

Zamolio bih sve koji imaju iskustva (zastupnike servisere) sa zastupništvima da mi pomognu u odluci.
Da li se isplati držati zastupništvo???


Razmišljam da zaposlim jednog majstora (frigomehaničara) u servisu kako bih sebe rasteretio pojedinih obaveza tokom sezone.
Jedini problem je to što kod nas ima dosta posla samo ljeti.Pitanje je i koliko i kako plaćati majstora?Pošto nemam mogućnosti za davanje fiksne plate ostaje mi jedino na procenat.
Ima li ko ovakvih iskustava???
Ima li ko da zna nekoga ko bi ljeti radio na primorju?

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 27 Feb 2012, 23:21

I zar niko da se javi i da podijeli iskustva....

Avatar
JaroslavBires
___
___
Postovi: 536
Pridružen: 25 Okt 2007, 19:06
Location: Stara Pazova
Specialty: whitegoods
Lokacija: Stara Pazova

Re: Zastupništva

Post napisao JaroslavBires » 28 Feb 2012, 00:08

Prvo se iz više izvora dobro informiši koliko bi tu bilo posla, koliki im je procenat kvarova u garanciji, vangarancijskog posla skoro da i nema, umreo, neće niko da daje 100-120 Eura za popravak bilo frižidera, bilo veš-modula... kupe nov uređaj! :m:
Možda ne znam, al' znam, ko zna! 01ziveli

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 28 Feb 2012, 08:23

JaroslavBires je napisao:Prvo se iz više izvora dobro informiši koliko bi tu bilo posla, koliki im je procenat kvarova u garanciji, vangarancijskog posla skoro da i nema, umreo, neće niko da daje 100-120 Eura za popravak bilo frižidera, bilo veš-modula... kupe nov uređaj! :m:
Hvala na komentaru.
Pa kolega ne bih se baš složio u potpunosti sa tobom.
U sezoni (4-5 mijeseci) ima kod nas posla mnogo.....kao što sam ranije napomenuo radni sat je 13 eura.Servis bi obuhvatao dva mala grada.
Osim ovog posla ima i posla kod ostalih mušterija osim garancijskog i vangarancijskog.
Kućna rashlada i bijela tehnika,klime i još po nešto.....
Još jedna bitna stvar ima ljudi koji će radije da daju 100 eura za modul ili kompresor nego da daju za novi uređaj tog brenda 400-500 eura.
Negdje sam pročitao (ekonomisti izračunali) da je ulaganje u opremu (servis i popravke) isplatljivo do 50% njegove nabavne vrijednosti,kako za kućnu tako i za profesionalnu opremu.Ja bih samo dodao da to još zavisi i do samog stanja aparata.

Kod nas je situacija takva da naši ljudi najviše vole da im aparate popravlja ovlašćeni serviser,mada to iskreno i ne znači i siguran uspjeh u popravci.

Očekujem i druge kolege da podijele iskustva sa nama.

Avatar
chellawy
gx
gx
Postovi: 5358
Pridružen: 12 Avg 2006, 22:25
Location: Bačka Palanka
Contact person: SIX
Specialty: tv

Re: Zastupništva

Post napisao chellawy » 28 Feb 2012, 09:07

to sa izborom izmedju ovlascenog i neovlascenopg servisa uopste ne pije vodu u mestima ge nema ovlastenog servisa.
Gde mogu da biraju , neznam, mozda.

KOnkretno: Kod mene nema ovlascenih servisa za TV - audio -video (za belu tehniku ima 1)
I ako uredjaj nije u garanciji, nikome ne pada na pamet da ga nosi u novi sad jer ce za 2 puta vozanja tamo-vamo, potrositi novca toliko da moze da plati popravku u servisu u svom mestu koji nije ovlasten.

Znaci skroz nebitan faktor u ovom primeru
Kompletna ponuda rezervnih delova koja će biti veoma ažurirana u narednih dve ,dve i po godine :)
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 28 Feb 2012, 16:57

chellawy je napisao:to sa izborom izmedju ovlascenog i neovlascenopg servisa uopste ne pije vodu u mestima ge nema ovlastenog servisa.
Gde mogu da biraju , neznam, mozda.

KOnkretno: Kod mene nema ovlascenih servisa za TV - audio -video (za belu tehniku ima 1)
I ako uredjaj nije u garanciji, nikome ne pada na pamet da ga nosi u novi sad jer ce za 2 puta vozanja tamo-vamo, potrositi novca toliko da moze da plati popravku u servisu u svom mestu koji nije ovlasten.

Znaci skroz nebitan faktor u ovom primeru
.

Mislim da me nisi razumio u potpunosti.
Nije bitno da se uzimaju pare samo u garancijskom nego i u van garancijskom roku.Po meni je bitno da se dobiju kontakti sa mušterijama jer skoro svi oni imaju:veš mašine,frižidere,klime,mašine za suđe,male kućne aparate,bojlere....eto mogućeg posla.Ima ljudi koji vole da po mogućnosti posluju samo sa jednim servisom ili makar sa što manje njih.Na osnovu ovoga mislim zašto to sve ne objediniti u jedan servis :uca: ?
Uostalom je li problem ako imaš servis i znaš to da radiš da odradiš i zastupništvo?Košta li to šta???

Osim toga čak i u garanciji ima kvarova koji ne ulaze u garancijski servis.
Osim toga i kada istekne garancija zašto bi zastupnik bio skuplji od ostalih kolega koji nisu zastupnici?
Ja to posmatram sa moga stanovišta jer radim klime i ugostiteljsku opremu kao osnovni posao.Ostalo po porilici i mogućnosti.Zato razmišljam da uposlim još jednog radnika ,majstora,ali koji bi mogao da bude multifunkcionalan :-),.....da radi kućnu tehniku a po potrebi i da odradi i još po nešto ako mogne,zna i hoće...

Avatar
dodig
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 401
Pridružen: 09 Jul 2009, 13:06
Location: Mostar-Međugorje
Warranty service: gorenje
Contact person: ivan
Phone number: 0038736650852
Specialty: distribution
Lokacija: DODIG IVAN VESELKO Ulica Majke Terezije br 18 Međugorje

Re: Zastupništva

Post napisao dodig » 28 Feb 2012, 18:37

ja sam čuo dok si se ti dvoumio dali se isplati da budeš ovlašteni serviser,i tražio iskusva drugih kolega gorenje je potpisalo ugovor sa drugim serviserom :ideaa:

Avatar
goranfri
gxu
gxu
Postovi: 1796
Pridružen: 02 Sep 2008, 01:16
Location: Beograd
Warranty service: Icematic Simag Scotsman LaSanMarco Brema LaCimbali Joly
Manitowoc
Specialty: whitegoods
Lokacija: Beograd

Re: Zastupništva

Post napisao goranfri » 28 Feb 2012, 19:08

Sa Gorenjem još i nekako da se pravi posao a sa drugim kojekakvima može da bude veoma škakljivo i u garanciji obzirom da nisu uvezli ništa od delova.

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 28 Feb 2012, 22:15

dodig je napisao:ja sam čuo dok si se ti dvoumio dali se isplati da budeš ovlašteni serviser,i tražio iskusva drugih kolega gorenje je potpisalo ugovor sa drugim serviserom :ideaa:
može biti svašta.... :crash:
U svakom slučaju i bez zastupništva ima posla ko hoće da radi :yeah:

Kod nas se gorenje (kako reče kolega) pokazao kao najbolji,najbrži i najpovoljniji u svakom pogledu.Široka servisna mreža,ima dijelova i relativno su povoljni ...mada i tu ima izuzetaka kao i svuda sorry .

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 28 Feb 2012, 22:17

dodig je napisao:ja sam čuo dok si se ti dvoumio dali se isplati da budeš ovlašteni serviser,i tražio iskusva drugih kolega gorenje je potpisalo ugovor sa drugim serviserom :ideaa:
Poštovani kolega od tebe sam :pivopije: očekivao više informacija.....

Avatar
dodig
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 401
Pridružen: 09 Jul 2009, 13:06
Location: Mostar-Međugorje
Warranty service: gorenje
Contact person: ivan
Phone number: 0038736650852
Specialty: distribution
Lokacija: DODIG IVAN VESELKO Ulica Majke Terezije br 18 Međugorje

Re: Zastupništva

Post napisao dodig » 29 Feb 2012, 09:38

ako bar dvaput pročitaš moj post shvatićeš,sve sam ti u njemu rekao

Avatar
chellawy
gx
gx
Postovi: 5358
Pridružen: 12 Avg 2006, 22:25
Location: Bačka Palanka
Contact person: SIX
Specialty: tv

Re: Zastupništva

Post napisao chellawy » 29 Feb 2012, 10:18

1. Ako je za nekoga NEŠTO dobro i ima pozitivan rezultat, NEMORA da znači da će tako biti i kod drugoga !!! (ZAKON RELATIVNOSTI)
2. Bez obzira na zastupništva ili ne (da ne ulazim u dalju raspravu o tome jer je veoma, veoma opširna) mušterija se dobija i ostaje (tj čuva) kvalitetom usluge i poštenjem. (cena nije bitna) Naravno i sam način ophođenja prema mušteriji je veoma bitan.
3. Najbolja preporuka tj reklama je zadovoljna mušterija !!!!! Od toga nema bolje prepuruke, reklame, zastupništva !!!!
A da li je mušterija zadovoljna , zavisi samo od VAS kao majstora , čoveka i kolege !!!!

Ovo je recept kako da razmišljate ako želite da radite ovaj posao duže vreme. I to je stav po pitanju odnosa prema mušteriji.
Što se tiče odnosa prema zaradi - potrošenom vremenu, ulaganju i isplativosti svake pojedinačne stavke, tu je priča opet drugačija iz dana u dan , od kolege do kolege ... znači opet veoma, VEOMA RELATIVNA

Što znači da niko od nas nemože da kaže TO i TO i da tvrdi da je u pravu !!!!!
NE jednostavno je sve relativno i niko nikada nije skroz u pravu.
:pivopije:
Kompletna ponuda rezervnih delova koja će biti veoma ažurirana u narednih dve ,dve i po godine :)
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 29 Feb 2012, 11:11

chellawy je napisao:1. Ako je za nekoga NEŠTO dobro i ima pozitivan rezultat, NEMORA da znači da će tako biti i kod drugoga !!! (ZAKON RELATIVNOSTI)
2. Bez obzira na zastupništva ili ne (da ne ulazim u dalju raspravu o tome jer je veoma, veoma opširna) mušterija se dobija i ostaje (tj čuva) kvalitetom usluge i poštenjem. (cena nije bitna) Naravno i sam način ophođenja prema mušteriji je veoma bitan.
3. Najbolja preporuka tj reklama je zadovoljna mušterija !!!!! Od toga nema bolje prepuruke, reklame, zastupništva !!!!
A da li je mušterija zadovoljna , zavisi samo od VAS kao majstora , čoveka i kolege !!!!

Ovo je recept kako da razmišljate ako želite da radite ovaj posao duže vreme. I to je stav po pitanju odnosa prema mušteriji.
Što se tiče odnosa prema zaradi - potrošenom vremenu, ulaganju i isplativosti svake pojedinačne stavke, tu je priča opet drugačija iz dana u dan , od kolege do kolege ... znači opet veoma, VEOMA RELATIVNA

Što znači da niko od nas nemože da kaže TO i TO i da tvrdi da je u pravu !!!!!
NE jednostavno je sve relativno i niko nikada nije skroz u pravu.
:pivopije:
U potpunosti se slažem sa tobom.
Mislim da možemo zatvoriti ovu temu.

Pozdrav svima.

kopex
_
_
Postovi: 108
Pridružen: 18 Apr 2009, 16:17
Location: Crna Gora

Re: Zastupništva

Post napisao kopex » 29 Feb 2012, 11:14

A otvoriću i novu temu,samo da me urednici upute gdje da se postavi.
Tema bi bila,potreban serviser bijele tehnike (kućanskih aparata) sa iskustvom.
Hvala unaprijed.

Avatar
Stolle
Site Admin
Site Admin
Postovi: 24770
Pridružen: 12 Avg 2006, 23:35
Location: Srbija

Re: Zastupništva

Post napisao Stolle » 29 Feb 2012, 11:15

@kopex
Prethodni se post ne citira :uca: .
A za servisera, pa piši u "Pišite šta vam volja" ili u "Potrebni delovi....", gde ti se više sviđa.
"29 poslednjih dana u mesecu je najteže"

Odgovori

Natrag na “Biznis Saveti”