Stranica: 1/2.

ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR-RESENO

Napisan post: 18 Dec 2008, 20:19
napisao TOMSON
POZ SVIMA -DALI NEKO IMA ISKUSTVA SA PREPRAVKAMA ALTERNATORA AUTA U 3FAZNI MOTOR -NAPRAVIO SAM I MOTOR I KONTROLER I POVEZAO SA FAZAMA 3FAZNOG MOTORA IZ VIDEA (POJACAO STRUJU SAMO) I SVE RADI OK ALI NA MOJ ALTERNATOR (SA STALNIM MAGNETOM) NEMOGU TACNO DA ODREDIM POZICIJU HALLOVA-TREBA U PROCEPU JEZGRA NAMOTAJA ALI PRI POSTAVLJANJU DRUGOG PO REDU USPORAVA .....HELP :?

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 18 Dec 2008, 20:35
napisao pejky
Prvo CAPS LOCK :deda:
Da li si probao napraviti sklop koji ce simulirati hall senzore, pa da pokusas zavrtit alternator, jer mozda nije problem u pozicioniranju senzora, nego u samoj konstrukciji alternatora.
Na cemu ti je baziran kontroler, na nekom mikrokontroleru ili gotovom IC-u
I ja sam poceo sa razvojem kontrolera sa Si9979 od Vishay-a, ali nikako da ga zavrsim :fanzo:

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 18 Dec 2008, 20:39
napisao buzdumra
nemoze tu struju izdrzati drajver ... mora nesto na izlaz da se stavi

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 19 Dec 2008, 12:55
napisao Majstor Duja
buzdumra je napisao:nemoze tu struju izdrzati drajver ... mora nesto na izlaz da se stavi
Ako si povezao driver za video na alternator onda je Buzdumra debelo u pravu...alternator je u proseku 660W a kapstan motor jedva par W....
Masa je prevelika i sam otpor lezajeva je dovoljan da ga spreci da se okrece kako treba...
Mada cista 10-ka za ideju.

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 19 Dec 2008, 13:19
napisao pejky
Koliko sam ja skonto, on je napravio driver za 3ph BLDC motore koji je samo isprobao na motoru od videa.
Al' eto, ne javlja se...

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 19 Dec 2008, 14:33
napisao TOMSON
IZVINJAVAM SE STO NISAM NAPISAO DA SAM PREPRAVIO PWM I DRAJVERE-6 KOM IRFZ44N I JOS DA NAPOMENEM DA SAM PROBAO MAGNETICEM DA RUCNO POBUDJUJEM SENZORE I TO PRVI, DRUGI, TRECI I TAKO SE I OKRECE ROTOR -NORMALNO BEZ PWM BI RIKNULI FETOVI-A TO DA NAPRAVIM SIMULATOR A DA IZBACIM HALLOVE TO SAM GLEDAO DA MI BUDE ZADNJA OPCIJA JER TU TREBA I POVRATNA SPREGA A OVDE IMAM SVE-SUMNJAM, A SKORO SAM SIGURAN, DA ME ZEZA ALTERNATOR JER IMA JAKE SILNICE MAGNETIZMA(vektore) PREMA OSI OSOVINE I ZATO JE TESKO POSTAVITI SENZORE JER *KANDZE* SUPROTNIH POLOVA NE MOGU ZATO IMATI UTICAJ-MAGNET JE OD ZVICNIKA 2.5CM DEBLJINE, UMESTO ELEKTROMAGNETA A OSOVINU SAM ISEKAO PO SREDINI ZA 2CM I SPOJIO CAUROM OD MESINGA A KROZ KOJU PROLAZI BREZONCIC ISTO OD MESINGA KOJI SPAJA DVA PARCETA TE OSOVINE.............
cip je LB1616-SA 3 IZLAZA ALI SAM MORAO DA KONSTRUISEM DA BUDE 6(SA OPTOKAPLERIMA) -SEMU CRTAM PA CU POSLATI...

...zamolio bih te ako je ikako moguce pises malo razgovetnije, ono, tacka, zarez i to...Duja

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 19 Dec 2008, 16:36
napisao Majstor Duja
@Tomson:
pisi malim slovima da ne ispadne da vičeš na nas... :uca:
MAGNET JE OD ZVICNIKA 2.5CM DEBLJINE UMESTO ELEKTROMAGNETA
zar nije moglo sa standardnim alternatorom samo mu pobudis rotor sa jednosmernom strujom (ono sto u biti radi regler)...

slika

Kod: Označi sve

http://www.fossilfreedom.com/alternator-conversion.html

Kod: Označi sve

http://www.fieldlines.com/story/2007/7/3/191357/4809

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 19 Dec 2008, 19:40
napisao TOMSON
-ok-motor mi treba za e-bicikl

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 19 Dec 2008, 23:16
napisao buzdumra
altenator i nije dobro resenje jer su daleko magneti na rotoru od statora , debelo daleko....mada ideja je super :pivopije:

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 20 Dec 2008, 14:47
napisao TOMSON
kako da postavim sliku ovde .help

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 20 Dec 2008, 15:25
napisao Srečko
TOMSON je napisao:kako da postavim sliku ovde .help
Kada napišeš post imaš dole jednu "ikonicu" Posalji prikačeni fajl klikni tamo i na svom disku potraži sliku i klikni pa pošalji.
Slika mora, da bude u dozvoljenom formatu koji se mogu slati na taj forum.
Ako imaš drugi format onda stavi u rar ili zip datoteku i šalji.

LP Srečko

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 20 Dec 2008, 15:55
napisao TOMSON
mislim da senzor B ne hvata signal -on bi trebao suprotnim polom trebao da *iskljuci* senzor -probao sam magneticem da aktiviram A+B senzor i normalno da nemoze-ugase se oba- kako izgleda ta ikonica SRECKO-

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 20 Dec 2008, 16:05
napisao TOMSON
nasao sam

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 20 Dec 2008, 18:06
napisao TOMSON
Evo dodatka na izlazima ic-a.umesto malog motora dodao sam ovo-pozitivne napone direktno na gejtove a negativne sam okrenuo u pozitivne pomocu optokaplera posto se fetovi pobudjuju samo pozitivnim naponom do max 20v-to pisem za irfz44n-p tipove nisam koristio jer ih nisam nasao u novom sadu(max60v-preko25a).znam i za ostale nacine okretanja napona-dodao sam cak i dvobojne led diode na izlazu drajvera.sa njima sam pratio koji je fet ukljucen tj dali je napon pozitivan ili negativan-imam i tablicu stanja ukljucivanja fetova-

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 20 Dec 2008, 18:54
napisao TOMSON
evo neke seme ako nekom treba

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 21 Jan 2009, 21:31
napisao TOMSON
pozdrav forumasima-posle dugog razmisljanja kako da "uhvatim " sondom oba pola magneta evo mog resenja-vrti ko blesav-malo sam krajeve faza okretao dok nisam potrefio pravu konbinaciju -inace ovaj kontroler moze da vrti u obe strane-pvm je najprostiji sa lm 555 koji odredjuje duzinu inpulsa tj prekidanje gejtova tranzistora-kad na prolece ugradim na bicos napisacu kako se ponasa pri opterecenju-mislim da cu sa jos jednim akumulatorom od 6v podici napon na 18v jer prtpostavljam da sa gubicima na vodovima i tranzistorima sigurno motor ne dobija 12-14v-

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 22 Jan 2009, 15:14
napisao TOMSON
alternator mi je Bugarski od 53A-razmak izmedju rotora i statora je 0,3-0,5mm-mislim da je toliko velik jer ima zategnut kais na remenici vozila i relativno brzo se lezaj istrosi-posledica toga je priblizvanje rotora statoru-kad bi se fabricki napravio manji brzo bi se sastavili-to je moja pretpostavka-nisam pravio proracun dali odgovara broj namotaja toj voltazi kao ni debljinu zice ali za ono sto meni treba (200-300w) sigurno ce odgovarati s obzirom da ce imati regulaciju sa PWM-om-idealno bi bilo da je namotan za 400w-naravno voleo bih vise da ima pobudu 24v s obzirom da ti tranzistori imaju najbolji rad na vecim naponima(do55-60v)-A jos kad bih napravio sinusne amplitude izvukao bih max-

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 26 Jan 2009, 17:08
napisao TOMSON
Problem resen :ideaa:

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 03 Feb 2009, 11:30
napisao BRBONJAC
Na koji pin si stavio PWM modulaciju i gde si nasao ic-kolo?

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR

Napisan post: 04 Feb 2009, 19:41
napisao TOMSON
pin br 11 (control).Ic -kolo bi trebalo da bude u svakom vcr-u i sl .Sluzi za pokretanje trake(capstan motor).f/r je smer .