Stranica: 1/2.
ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR-RESENO
Napisan post: 18 Dec 2008, 20:19
napisao TOMSON
POZ SVIMA -DALI NEKO IMA ISKUSTVA SA PREPRAVKAMA ALTERNATORA AUTA U 3FAZNI MOTOR -NAPRAVIO SAM I MOTOR I KONTROLER I POVEZAO SA FAZAMA 3FAZNOG MOTORA IZ VIDEA (POJACAO STRUJU SAMO) I SVE RADI OK ALI NA MOJ ALTERNATOR (SA STALNIM MAGNETOM) NEMOGU TACNO DA ODREDIM POZICIJU HALLOVA-TREBA U PROCEPU JEZGRA NAMOTAJA ALI PRI POSTAVLJANJU DRUGOG PO REDU USPORAVA .....HELP

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 18 Dec 2008, 20:35
napisao pejky
Prvo CAPS LOCK
Da li si probao napraviti sklop koji ce simulirati hall senzore, pa da pokusas zavrtit alternator, jer mozda nije problem u pozicioniranju senzora, nego u samoj konstrukciji alternatora.
Na cemu ti je baziran kontroler, na nekom mikrokontroleru ili gotovom IC-u
I ja sam poceo sa razvojem kontrolera sa Si9979 od Vishay-a, ali nikako da ga zavrsim

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 18 Dec 2008, 20:39
napisao buzdumra
nemoze tu struju izdrzati drajver ... mora nesto na izlaz da se stavi
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 19 Dec 2008, 12:55
napisao Majstor Duja
buzdumra je napisao:nemoze tu struju izdrzati drajver ... mora nesto na izlaz da se stavi
Ako si povezao driver za video na alternator onda je Buzdumra debelo u pravu...alternator je u proseku 660W a kapstan motor jedva par W....
Masa je prevelika i sam otpor lezajeva je dovoljan da ga spreci da se okrece kako treba...
Mada cista 10-ka za ideju.
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 19 Dec 2008, 13:19
napisao pejky
Koliko sam ja skonto, on je napravio driver za 3ph BLDC motore koji je samo isprobao na motoru od videa.
Al' eto, ne javlja se...
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 19 Dec 2008, 14:33
napisao TOMSON
IZVINJAVAM SE STO NISAM NAPISAO DA SAM PREPRAVIO PWM I DRAJVERE-6 KOM IRFZ44N I JOS DA NAPOMENEM DA SAM PROBAO MAGNETICEM DA RUCNO POBUDJUJEM SENZORE I TO PRVI, DRUGI, TRECI I TAKO SE I OKRECE ROTOR -NORMALNO BEZ PWM BI RIKNULI FETOVI-A TO DA NAPRAVIM SIMULATOR A DA IZBACIM HALLOVE TO SAM GLEDAO DA MI BUDE ZADNJA OPCIJA JER TU TREBA I POVRATNA SPREGA A OVDE IMAM SVE-SUMNJAM, A SKORO SAM SIGURAN, DA ME ZEZA ALTERNATOR JER IMA JAKE SILNICE MAGNETIZMA(vektore) PREMA OSI OSOVINE I ZATO JE TESKO POSTAVITI SENZORE JER *KANDZE* SUPROTNIH POLOVA NE MOGU ZATO IMATI UTICAJ-MAGNET JE OD ZVICNIKA 2.5CM DEBLJINE, UMESTO ELEKTROMAGNETA A OSOVINU SAM ISEKAO PO SREDINI ZA 2CM I SPOJIO CAUROM OD MESINGA A KROZ KOJU PROLAZI BREZONCIC ISTO OD MESINGA KOJI SPAJA DVA PARCETA TE OSOVINE.............
cip je LB1616-SA 3 IZLAZA ALI SAM MORAO DA KONSTRUISEM DA BUDE 6(SA OPTOKAPLERIMA) -SEMU CRTAM PA CU POSLATI...
...zamolio bih te ako je ikako moguce pises malo razgovetnije, ono, tacka, zarez i to...Duja
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 19 Dec 2008, 16:36
napisao Majstor Duja
@Tomson:
pisi malim slovima da ne ispadne da vičeš na nas...
MAGNET JE OD ZVICNIKA 2.5CM DEBLJINE UMESTO ELEKTROMAGNETA
zar nije moglo sa standardnim alternatorom samo mu pobudis rotor sa jednosmernom strujom (ono sto u biti radi regler)...
Kod: Označi sve
http://www.fossilfreedom.com/alternator-conversion.html
Kod: Označi sve
http://www.fieldlines.com/story/2007/7/3/191357/4809
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 19 Dec 2008, 19:40
napisao TOMSON
-ok-motor mi treba za e-bicikl
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 19 Dec 2008, 23:16
napisao buzdumra
altenator i nije dobro resenje jer su daleko magneti na rotoru od statora , debelo daleko....mada ideja je super

Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 20 Dec 2008, 14:47
napisao TOMSON
kako da postavim sliku ovde .help
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 20 Dec 2008, 15:25
napisao Srečko
TOMSON je napisao:kako da postavim sliku ovde .help
Kada napišeš post imaš dole jednu "ikonicu" Posalji prikačeni fajl klikni tamo i na svom disku potraži sliku i klikni pa pošalji.
Slika mora, da bude u dozvoljenom formatu koji se mogu slati na taj forum.
Ako imaš drugi format onda stavi u rar ili zip datoteku i šalji.
LP Srečko
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 20 Dec 2008, 15:55
napisao TOMSON
mislim da senzor B ne hvata signal -on bi trebao suprotnim polom trebao da *iskljuci* senzor -probao sam magneticem da aktiviram A+B senzor i normalno da nemoze-ugase se oba- kako izgleda ta ikonica SRECKO-
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 20 Dec 2008, 16:05
napisao TOMSON
nasao sam
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 20 Dec 2008, 18:06
napisao TOMSON
Evo dodatka na izlazima ic-a.umesto malog motora dodao sam ovo-pozitivne napone direktno na gejtove a negativne sam okrenuo u pozitivne pomocu optokaplera posto se fetovi pobudjuju samo pozitivnim naponom do max 20v-to pisem za irfz44n-p tipove nisam koristio jer ih nisam nasao u novom sadu(max60v-preko25a).znam i za ostale nacine okretanja napona-dodao sam cak i dvobojne led diode na izlazu drajvera.sa njima sam pratio koji je fet ukljucen tj dali je napon pozitivan ili negativan-imam i tablicu stanja ukljucivanja fetova-
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 20 Dec 2008, 18:54
napisao TOMSON
evo neke seme ako nekom treba
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 21 Jan 2009, 21:31
napisao TOMSON
pozdrav forumasima-posle dugog razmisljanja kako da "uhvatim " sondom oba pola magneta evo mog resenja-vrti ko blesav-malo sam krajeve faza okretao dok nisam potrefio pravu konbinaciju -inace ovaj kontroler moze da vrti u obe strane-pvm je najprostiji sa lm 555 koji odredjuje duzinu inpulsa tj prekidanje gejtova tranzistora-kad na prolece ugradim na bicos napisacu kako se ponasa pri opterecenju-mislim da cu sa jos jednim akumulatorom od 6v podici napon na 18v jer prtpostavljam da sa gubicima na vodovima i tranzistorima sigurno motor ne dobija 12-14v-
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 22 Jan 2009, 15:14
napisao TOMSON
alternator mi je Bugarski od 53A-razmak izmedju rotora i statora je 0,3-0,5mm-mislim da je toliko velik jer ima zategnut kais na remenici vozila i relativno brzo se lezaj istrosi-posledica toga je priblizvanje rotora statoru-kad bi se fabricki napravio manji brzo bi se sastavili-to je moja pretpostavka-nisam pravio proracun dali odgovara broj namotaja toj voltazi kao ni debljinu zice ali za ono sto meni treba (200-300w) sigurno ce odgovarati s obzirom da ce imati regulaciju sa PWM-om-idealno bi bilo da je namotan za 400w-naravno voleo bih vise da ima pobudu 24v s obzirom da ti tranzistori imaju najbolji rad na vecim naponima(do55-60v)-A jos kad bih napravio sinusne amplitude izvukao bih max-
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 26 Jan 2009, 17:08
napisao TOMSON
Problem resen :ideaa:
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 03 Feb 2009, 11:30
napisao BRBONJAC
Na koji pin si stavio PWM modulaciju i gde si nasao ic-kolo?
Re: ALTERNATOR AUTA KAO 3 FAZNI MOTOR
Napisan post: 04 Feb 2009, 19:41
napisao TOMSON
pin br 11 (control).Ic -kolo bi trebalo da bude u svakom vcr-u i sl .Sluzi za pokretanje trake(capstan motor).f/r je smer .