Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Hobi i ostala elektronika

Urednik: alexa_pg

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 24 svi 2008, 17:30

Uvod u problem

1. Platforma sa 6 tockova - moze eventualno 4 - bez problema
2. Tezina platforme maksimalnih 70 - 80 kilograma
3. Dva motora za pokretanje tockova - za levu i desnu stranu - upravljanje kao kod "tenka" - znaci jedan motor ukoci ili stane dok se drugi vrti - tako se skrece

Potrebna mi je pomoc oko sledeceg

Zamislite da imam manju platformu sa tockovima - koja je teska maksimalno 70 - 80 kilograma. Platforma ce imati 4 tocka a bice pokretana strujom - da li generator ili struja iz uticnice - to bi trebalo biti univerzalno - treba mi pomoc oko izbora motora koji bi sluzili za pokretanje te platforme. Motori bi trebalo da budu jaki ali mali potrosaci - brzina kretanja platforme je izmedju pola i jedan metar po sekundi - ne treba brze od 50 metara za 2 minuta - okvirno. Platforma bi trebalo da se koristi u urbanim sredinama mada je moguc i off road - ali za pocetak hajde da kazemo da se radi o nagibima izmedju 5 i 10 stepeni. Ako mi izbor motora bude dozvolio, rado bih to - uglove - povecao i na vise - zbog koriscenja off road.

Ograniceja - uslovi koriscenja

1. Izvor napajanja za motore bi mogao da im da maksimalno 600-700 wati - ako uzmemo da je izvor generator od 1 KW ostatak do 1 KW (300 wati) bi bio dovoljan da na istoj platformi rade jos neki uredjaji i da njihovo napajanje ne bude ugrozeno
2. Prenos na tockove sa elektormotora bi bio putem zupcastih kaiseva, zupcanika ili elasticnom vezom (kao kod onih busilica ili srafilica)
3. Motor mora imati mogucnost da radi i u jednu i u drugu stranu (napred nazad)
4. Relativna preciznost anvelopa upotrebe je pozeljna - u smislu da se mogu postici projektovane norme - npr u brzini kretanja ili slicno - kad to kazem mislim na to da nisu prevelika odstupanja u samom radu tih motora kao sto je naprimer njihov rad jedan naspram drugog ili posle prvog , treceg - hiljaditog paljenja. Znaci trebalo bi da kad se to sve namesti vozilo ide normalno a ne da skrece u jednu stranu zbog razlika u motorima.
5. Hladjenje motora - ako je bitno - sto lakse resivo - ako se platforma zaglavi ili udari u nesto da motori ne pregore - mada ce to kontrolisati rukovaoc - ali za svaki slucaj.
6. Masa i dimennzije - nisu bitne uz uslov da motori nisu preveliki i preteski. Shodno onome sto budem dobio kao preporuku cu se odluciti i izabrati nesto sto je po dimenzijama i tezini zadovoljavajuce - mada je bitniji faktor snaga motora i njegova efikasnost - pa i njegova potrosnja - jer ne bi trebalo da torsi preko 300 wati.
7. Najbolje bi bilo da motori rade na malim voltazama - tipa 24 ili slicno (kao kod kola)

Kad dobijem preporuku shodno mogucnostima ce biti odluceno kakav sistem prenosa ce biti - obzirom da nije potrebna prevelika brzina, mozda bude iskoriscen puzni prenos radi dobijanja boljeg iskoriscenja snage - ako je to moguce. Potrebna mi je preporuka za jedna ili vise tipova motora pa cu na osnovu karakteristika izabrati ono sto mi odgovara.

Ostalo sto je potrebno resiti - Ako se koristi generator koji moze da da 1 ili 1.2 Kilowata - koliko je ono sto on da upotrebljivo bez peglanja - Da li je potrebno tu struju na oredjeni nacin prvo ispeglati (akumulator npr) ili postoji neko drugo resenje. Takodje ce me interesovati koliki su "momenti" tih motora - u smislu kad ce najvise da povuku stuje (cugnu) i koliko je to - da li ce to biti u propisanim normama ili uvek mogu da ocekujem probijanje tih normi. U prvom momentu ce sve biti isprobavano sa obicnom strujom - dok se sve bude testiralo - ukljucim platformu u struju i pustim da radi - Bice potrebno napraviti nesto poput malog transformatora jer se ne ocekuje da motori rade na manjim voltazama.

Obzirom da stvarno nisam poznavalac ovoga sto pitam osim sto znam da postoje razlicite vrste struje za napajanje kao i razlicite vrste motora i slicno, vrlo bih cenio jedno opsirnije objasnjenje oko svega sto sam pitao, ili postavio kao referencu za ono sto mi treba.

Za ovaj forum sam dobio preporuku, pa se nadam da cu ovde dobiti odgovor na ono sto me interesuje - a u naslovu bas lepo pise - pomoc oko izbora motora - da li je to moguce. Zelja je da se ostane u normama koje sam i napisao, ali ....

Kolege koje rade sa mnom a ima nas nekoliko na ovom projektu su mi sugerisale da mozemo uzeti motore koji koriste i 220 v - jer kad vec generator daje 220 to je sasvim ok. Ideja je uzeti motore koje je najlakse nabaviti, koji nisu preskupi a odgovaraju onome sto nam treba. Primer - motor iz ves masine - ali - nemojte me odmah kritikovati ako sam pogresio - nisam strucnjak - ali ste shvatili poentu.

Malo o projektu

Privatan projekat - u razradi - jos je u tzv fazi elaborata - dok se ne krene u konkretne stvari u smislu pravljenja programa, pic kontrolera i ispitivanja.

Ovo je projekat koji stosta krije iza ovoga sto je napisano - na njemu radi - saradjuje - za sada nekoliko ljudi a u njemu ce biti dosta elektronike, bice upravljan preko jednog lapa topa , a skoro ce sasvim sigurno imati barem nekoliko usb pic controlera - mozda jedan koji ce kontrolisati oko 50-100 stvari a mozda to bude zbog sigurnosti podeljeno na vise - to je stvar izbora i stepena sigurnosti koji zelimo.

Ispalo je da vodim projekat jer je moja ideja - inace se bavim industrijskim dizajnom veci niz godina - volim da smisljam i usavrsavam stvari - pa mu ovo dodje kao veliko zadovoljstvo.

Nadam se da ce se ovde otvoriti diskusija oko svega ovoga a najvise me zanimaju preporuke koje su u "normama" koje sam postavio.

Znaci traze se dva motora, da ne trose vise od 600 do 700 wati. Kombinovana snaga mora da bude dovoljna za pokretanje manjeg vozila tezine do 80 Kg

Inace - za moderatore - ako mislite da tema nije na pravom mestu - slobodno je premestite gde zelite - ako mislite da ce biti bolje - sto da ne.

Toliko za sada

Spel

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 25 svi 2008, 22:01

dva - tri dana a nijedan post - izgleda da je preporuka potpuno promasila iako sam se nadao da ce biti bas suprotno -

Pa ok :(

Spel

Avatar
tvmikro
gx
gx
Postovi: 462
Pridružen: 04 Jun 2007, 20:34
Location: SRBIJA,RUMUNIJA
Contact person: Vlada
Phone number: 00381642517307
Specialty: tv
Lokacija: Veliko Gradiste,Calafat
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao tvmikro » 25 svi 2008, 22:05

ArmyInfoForum.org je napisao:dva - tri dana a nijedan post - izgleda da je preporuka potpuno promasila iako sam se nadao da ce biti bas suprotno -

Pa ok :(

Spel
Jedva da je prosao dan i koji sat,a tebi je izgleda hitno.A moras uzeti u obzir da i nisu svi ucesnici stalno na forumu,VIKEND je.Ako neko bude znao pomoci ce ti ali moras i ti imati malo vise strpljenja i tolerancije!!!

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5362
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao buzdumra » 25 svi 2008, 22:48

zahtev
za levu i desnu stranu - upravljanje kao kod "tenka" - znaci jedan motor ukoci ili stane dok se drugi vrti - tako se skrece
i onda kaze
Izvor napajanja za motore bi mogao da im da maksimalno 600-700 wati
mislim za takvo upravljanje nije moguce sa tom konstrukcijom sa vise od dva oslonca
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
Vojvoda
___
___
Postovi: 2285
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao Vojvoda » 26 svi 2008, 21:26

Ranko je sasvim u pravu. Princip rada koji je zahtevan upotrebljava se na tenkovima, ALI...
Tenk, kao što je svima dobro poznato, ima dve pogonske grupe, levu i desnu gusenicu. Samim tim blokadom jedne od njih postiže se upravljanje tenkom. Dakle, da budem jasniji, blokadom levog pogona ne blokira se samo levi pogonski točak već kompletna leva gusenica, dakle cela leva pogonska strana, kako bi desna pogonska strana pomerila tenk u levo.
Samim tim ova varijanta upravljanja koja je tražena pada u vodu jer je pretpostavka da platforma ima minimum 4 točka te se ne može izvršiti blokada kompletne pogonske grupe, odnosno oba leva ili oba desna točka.
Sa 4 točka obavezna je kontrola upravljanja putem neke vrste volana, ručnog ili elektronskog (u zavisnosti od toga da li je za platformu predviđena posada ili je reč o nekoj vrsti robota). E sad, ako se upravljanje vrši volanom ili elektronskim putem onda ti i ne trebaju dva motora već je dovoljan samo jedan koji bi radio posao uz upotrebu nekog mini diferencijala ako je potrebno (opet zavisno od maksimalnog ugla skretanja koji je potreban za rad platforme).
Ako se ide na varijantu sa jednim motorom, a u okviru zadate snage, onda taj motor može biti i jači, recimo 500 - 600 Watt-i.
U slučaju potrebe da se nešto pojasni - pitaj.

P.S. Bilo bi lepo da pošto ovo što tražiš već prelazi neku osnovnu pomoć i polako zalazi u idejni projekat mobilne platforme (a to u nekoj ozbiljnijoj firmi zna da košta poprilično novaca) bar sa nama podeliš informaciju o tome koja će biti krajnja namena te platforme. Malko smo radoznali... :lala:
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5362
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao buzdumra » 26 svi 2008, 23:43

probaj izracunati koliko bi bilo trenje o asvalt na toj sasiji sa 4 tocka uzmi neke gume radijalno-aksijalne od cega hoces i dodirnu povrsinu ...
Sa 4 točka obavezna je kontrola upravljanja putem neke vrste volana, ručnog ili elektronskog
to i jos jedan veoma bitan detalj
uz upotrebu nekog mini diferencijala ako je potrebno
cak i da napravi sve to sa volanom bez neke vrste diferencijala nema da proradi. jer sam vozijo sa blokiranim deferencijalom u cvrstoj vezi tu nema skretanja vise od jedan stepen na metar daba motas pun levi ili desni volan ide pravo i sve ostaje trag od prednjih tockova kako ih gura ., mnogo veci utrosak energije .,..mada je ovo tvoje malo drugacije ali ipak okretanje ? jedan unutrasnji tocak skoro stoji u zavisnosti od razmaka (razdaljine tockova) ,a drugi vanjski treba da okrene par krugova ako ga ovaj unutrasnji bude gurao odmah teze upravljanje samim tim i utrosena energija i povecava se radijus zaokretanja hehee.. jedino da ti izvadim motor iz juga kad zakocis jednu stranu nebi se mako sa mesta mozda malo zbog cimanja zato sto mi je jugo u fazi raspada sjebo sam ga dokraja ,a jos ide nije mi jasno sve je pootpadalo od ruckica za zarvaranje prozora do branika ako izgubim i motor negde na putu onda ce ti biti kasno neko drugi ce ga uzet da mu zuji bruji pjeva i trza ja bez tih zvukova neznam kako bi se navikao na voznju.. morao bi ubacit neki radijo i zvucnike lolzi lolzi
to su ti samo neke globalne svari ali da bi to sve funkcijonisalo u sklopu extra dobro svaki masinski deo mora biti posebno konstruisan i posebno proracunat za sile kojima je izlozen i da nebude prejak zbog tezine ni preslab nego taman za takav poduhvat treba brdo strucnjaka od onih sto saraju papire i oni sa strugovima glodalima , cekicima i sekacima
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Misley
_
_
Postovi: 165
Pridružen: 11 Mar 2007, 15:47
Lokacija: BGD (i RS)

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao Misley » 27 svi 2008, 09:48

...
Zadnja izmena: Misley, dana 27 svi 2008, 14:07, ukupno menjano 1 put.

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 27 svi 2008, 11:15

http://www.elektronika.ba/forum/viewtopic.php?t=3842

Sad videh da se tema ovde razvila
Prvo se izvinjavam na tome sto postujem gornji link, ali tamo je objasnjeno sve - pa da ne pisem sve dva puta - procitajte - pa da nastavimo

- tamo imate o citavoj ideji, imate i raspravu a moze se videti i dokle smo dosli sa raspravom - sa raspravom tamo sam zadovoljan jer me je usmerila na neke odredjene stvari - a svakako se uvek da cuti nesto novo.

Videh neka pitanja ovde - tj konstatacije koje nisu tacne - evo orgovora

1. platforma kao sto je napomenuto ima 6 ili najmanje 4 tocka - na dva zadnja je pogon, a dva prednja ce biti kao kod onih kolica u prodavnicama ili npr bolnickih kolica - tako je sasvim lako okretati citavu platformu gde god hocu koristeci samo pogon na zadnjim tockovima. Ako je platforma sa 6 tockova, onda se na dva i dva da prebaciti guma koja bi izigravala gusenicu - - poput onih nemackih vozila iz drugog svetskog rata - half track - znaci pogon na gusenice a napred ima tockove. Upravljanje je i dalje kao kod tenka jer bi isuvise komplikovano bilo dodavati mehanizam za upravljanje.

2. Planirano je da se postavi dva motora - svaki sa mogucnoscu pokretanja napred i nazad - znaci - ne jedan motor, nema diferencijala i slicno - mozda spojka ako bidem zeleo da te motore koristim i za nesto drugo zahtevno - ali to je vec nesto sto je nevezano za izbor motora za pogonsku grupu.

Nadam se da su stvari sada mnogo jasnije - i da ce dosta stvari biti razjasnjeno

Spel

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 15951
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao fanzo » 27 svi 2008, 14:21

da li se to pravi robot za borbeno takmičenje :lala: ..vidiš da nas sputava u razmišljanju to što ne znamo za čega treba da služi. Dobra ideja da se i kod nas napravi tako nešto..ako je to uopšte..
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Avatar
Vojvoda
___
___
Postovi: 2285
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao Vojvoda » 27 svi 2008, 21:06

Upravo pročitah raspravu sa onog drugog foruma i situacija mi je sad malko jasnija, ali samo malko. Na ovom forumu je podosta kolega koji pored poznavanja elektronike u sektoru za koji su stručni vole da se bave i raznim vizionarskim projektima.
Da bi se neko bavio takvim poslom mora imati start i cilj u svojoj viziji projekta. Ono što si nam ti ponudio ovde i ono što sam pročitao u temi na elektronika.ba predstavlja samo start. Dakle nema cilja, odnosno tražiš da ti pomognemo a vešto izbegavaš da nam saopštiš krajnju namenu platforme, što je veoma nekorektno sa tvoje strane. Pa nije valjda vojna tajna strogo pov. u pitanju.
Dalje, ne tražim ti bez veze da saopštiš krajnju namenu projekta. To bi nam to bitno olakšalo zadatak tj. u kom smeru razmišljanje o pogonu treba da ide. Samo saznanje za šta se koristi platforma može bitno proširiti shvatanje kako idealno i sa što manje problema rešiti celu situaciju. Iz cele priče i ja sam stekao utisak da ti sve ovo treba da omlatiš neku banku a da ti kamere ne snime facu.
Dakle, za tango je potrebno dvoje a ne da ti sviraš a mi da igramo, u najmanju ruku nije fer sa tvoje strane. Niko ti ovde neće krasti tvoje ideje. Imamo i previše svog posla da bi se bavili tuđim ali hoćemo svakom da pomognemo.
Toliko od mene.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 27 svi 2008, 23:12

Ukratko o projektu AAMV - poziv na pomoc i saradnju

Projekat Automatizovanog Autonomnog Malog Vozila na daljinsku kontrolu za razlicite upotrebe

Malo o platformi
AAMV je prevasnodno namenjen da bude platforma za razlicite upotrebe a neke od sledecih bih evo sad naveo:

• platforma za izvidjanje i nadgledanje - cuvanje prostora
• platforma za antidiverzionu upotrebu - sa mehanickom rukom
• platforma za deminiranje terena - dodatni senzori i slicno

Zelim da napomenem da bi uz nadgradnju AAMV bi bio upotrebljiv i u gasenju pozara, ispitivanju i radu na opasnim mestima, automatizovanom i autonomnom nadgledanju odredjenih prostora - npr cuvanju skladista i slicno.

AAMV bi po gabaritima imao okvirno 1 x 1.5 m, klirens od 15-20 cm, od 70 do 100 kg a imao bi od 4 do 6 tockova. Sistem kretanja bi ostao vrlo slican vozilima sa gusenicama (tockovi ili eventualno gusenice), sto bi samom vozilu dalo stabilnost i autonomnost na raznim terenima, sto je izuzetno bitno za ono cemu je ova verzija projekta namenjena a napomenuto je na pocetku.

Sama platforma bi prakticno ostala skoro pa potpuno ista a samo bi se menjala tzv "dodatna ili specjalna oprema" cijom izmenom bi se prakticno menjala i funkcija platforme AAMV. Predvidjeno je da izmena dodatne ili tzv specjalne opreme bude laka i brza u smislu da se to vreme izmene paketa meri minutima ili desetinama minuta sto bi platformu AAMV onda postavilo kao visenamensku platformu sto mu je i prevashodna namena, a ta mogucnost je itekako korisna u smislu kada se prilikom nabavke uz dodatne pakete moze koristiti u vise totalno razlicitih situacija.

Nacin funkcionisanja - kontrola preko kabla ili bezicno i cisto daljinski. Sistem funkcionisanja ima nekoliko varijanti:

1. Pogon na struju iz uticnice sa kablovima od - do 200-tinak metara gde kontrola moze biti preko kabla ili daljinska
2. Pogon na struju - iz generatora gde generator nije na samom vozilu - sistem kontrole kao u prethodnoj varijnati
3. Pogon na struju iz generatora ili akumulatora gde je generator(akumulator) na samom vozilu - sistem kontrole najverovatnije potpuno daljinski
4. Pogon sa SUS motorom .....
5. Pogon potpuno oslonjen na baterije

Prva i druga varijanta imaju okvirno ogranicen radijus kretanja - duzinom kablova za napajanje, dok treca ima ogranicenje zbog sistema kontrole - opticke vidljivosti i slicno. Sistem se moze automatizovano koristiti tako sto ce biti isprogramiran kako, tj kuda da se krece.

AAMV bi bio pravljen po modularnom principu, a tako bi i funkcionisao uz normalno njihovu medjuzavisnost - sklopovi se dele na fizicke i softverske i na one koji se nalaze na samom vozilu i na one koji se nalaze na remote platformi

• Sklop pogonske grupe
• Sklop za upravljanje koji je namenjen vozacu
• Sklop upravljanja kupolom
• Sklop upravljanja dodatnom ili specijalnom opremom
• Softverski modul za sigurnost platforme
• Softverski modul za mapiranje pozicije platforme


Tim koji radi na ovom projektu se sastoji od nekoliko ljudi koji ovo rade u svom slobodnom vremenu. Neke skice dizajna vec postoje, ali su one podlozne menjanju uz napomenu da sam projekat sadrzi vise informacija nego sto sam Vam ovde prikazao, ali je ovo dovoljno da vidim da li bi Vi kao pojedinci bili zainteresovani da nesto i uradimo tako sto cete nam ovde na ovom forumu i pomoci.

Iskreno Vas Spel

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 27 svi 2008, 23:13

Da dodam da sam se slatko nasmejao na komentar za obijanje banke :)

Oov je drugi put da cujem tako nesto :) - normalno to si napisao pod utiskom onoga sto si tamo procitao - Ali ok - nema ljutnje - malo sale nikad nije na odmet :) :pivopije: :yeah:

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5362
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao buzdumra » 28 svi 2008, 02:18

Sistem kretanja bi ostao vrlo slican vozilima sa gusenicama
ajd mi ovo nacrtaj molim te da vidim nije mi jasno ,jos sa sest tockova :shock: mozda bi bilo bolje da bude zglobno upravljanje
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 28 svi 2008, 03:11

Nemacko vozilo iz drugog svetskog rata - half track - ako imamo 6 tockova na dva i dva se nabacuje gumena gusenica - (zadnji i srednji) a prednji ostaju slobodni kao kod npr kolica u prodavnici ili na bolnickim kolicima - nesto u tom stilu. Pogon je na zadnjim tockovima - sto podrazumeva ako zelimo da lici na tenkovsko kretanje tj upravljanje da se to radi kocenjem jedne gusenice - ili cak okretanjem iste u suprotnom smeru - sto znaci da ako jedna gusenica ide napred druga nazad imamo sasvim lepo obrtanje skoro pa u mestu - a gumene gusenice (mislim da ce biti gumene) me ne brinu previse jer ih mozemo praviti i menjati kad se istrose.

http://www.mark-1-tank.co.uk/jpgs/1-6th ... -1033b.jpg

Na Nemackom vozilu je gusenica bas velika a kod nas ce biti manja - znaci verovatno za trecinu manja - i to samo ako bude sa 6 tockova - ako bude sa 4 - to ce biti daleko lakse - Ako umesto pogonskih tockova budu bile gusenice bice to samo umesto zadnjih tockova - postoji takvo nesto sto ide u trougao -

Nesto ovako npr - ali manje - http://farm2.static.flickr.com/1233/124 ... e5.jpg?v=0

Sta tu ima cudno

Spel

Avatar
filka
gx
gx
Postovi: 1982
Pridružen: 13 Avg 2006, 10:38
Location: Kavadarci Makedonija
Warranty service: Fuego Grundig LG Beko Samsung
Specialty: tv

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao filka » 28 svi 2008, 10:37

Ako imas BUDJET od nekih 20000 eura da pocnimo OZBILJNO da razmisljamo o proektu i da obezbedim tim koji ce to da ostvari.A ako mislis da ti ovo bude samo relaksacija i zadovolstvo i da se to izvede u amaterskim uslovima da ti napomenem da za ostvarenje samo osnovnih ideja trebaju ti minimum 5000 eura.pozdrav...
-će izginemo ki Mančester

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 28 svi 2008, 10:48

Tim koji ce da radi - vec imam - saradnja preko neta nije problem - ako se neko pokaze dovoljno strucan i zainteresovan da saradjujemo - a o budzetu i slicno - ne bih ovde.

Mislim da bi smo trebali da se vratimo na osnovnu ideju ove teme - pomoc u izboru pogonskog motora - Ipak ste Vi ovde profesionalci ili je to bar deo Vas, a ja sam se obratio za pomoc - ako mozete da pomognete - tema je ovde - Pomozite mi u resavanju problema - objasnio sam sta se i kako radi - a sad odjednom pocinje prica - e ako hoces tim - nabavi budzet od 20.000 Eu pa da pricamo - hmm Na Vama je - ako zelite - tema je ovde -

Ako se zadrzimo na temi - super - ali ulazak u to kako cu ja ovo da napravim, sa kojim parama ili ne - pa to uopste nije teme ovoga - Da sam hteo savete iz toga - onda bih otisao na neki forum koji se bavi menadzemntom i tamo postavio temu - kako da vodim projekat ili nesto slicno. Ideja je da se ovo napravi - ne bih tek tako isao okolo i trosio ne samo Vase nego i moje vreme zezajuci se, tako da mi je ideja da se potrudim i da ovo realizujem - a Vi ako zelite da pomognete oko problema koje jos nisam resio a mozda cu za koji dan uz Vasu ili pomoc sa onog drugog problema - ok tu sam - kao sto rekoh. Da li cu jednog dana - mozda uskoro objaviti da sam na ovome poceo da radim i da polako resavamo problem za problemmom - ne zavisi ni od Vas a bogami ni od mene - tako da - manimo se price oko toga.

Toliko za sad

Spel

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5362
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao buzdumra » 28 svi 2008, 12:03

ova vozila sto si okacijo imaju kontrolu prednjih tockova cak i verovatno pogon na njima
moze tako kako si zamislijo kao kolica ali mora da teziste tereta bude samo na gusjanicama recimo da treba da savladas neki manji nagib recimo uzlaz na ivicnjak ili da ide putem ako cesta visi na jednu stranu ...
koliko je priblizna ukupna masa natovarenog vozila
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
Vojvoda
___
___
Postovi: 2285
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao Vojvoda » 28 svi 2008, 21:44

OK. Sad imamo potpunu sliku za šta ti treba ovo vozilo, mada ideja sa bankama i nije tako loša. lolzi lolzi lolzi :pivopije:
Pogledaću šta se može uraditi.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

Avatar
JaroslavBires
___
___
Postovi: 392
Pridružen: 25 Okt 2007, 19:06
Location: Stara Pazova
Specialty: whitegoods
Lokacija: Stara Pazova

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao JaroslavBires » 29 svi 2008, 23:30

:tooo: Da i ja koju dobacim: Gore navedeni predlog o upotrebi pužnog prenosa radi boljeg stepena iskorištenja energije pada u vodu samim tim što pužni prenos ima stepen korisnosti, (ako me sećanje dobro služi!) oko 40%. Možda ići na izbor motora odgovarajuće brzine uz regulaciju frekventnim regulatorom...Ili radi mogućnosti rada na akumulator rešiti pogon jednosmernim motorima, koji imaju (redni) dobar potezni moment a uz to mogu se relativno prostije regulisati nego naizmenični. :lala:
Možda ne znam, al' znam, ko zna! 01ziveli

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 15951
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao fanzo » 30 svi 2008, 04:17

Zašto pa motor na benzinski pogon ako ta mašina treba da patrolira . Po meni bi to trebala biti manje bučna sprava , baterije bi tu dobro došle i naravno rezervne koje se pune.
-Mašina pogonjena benzinskim motorom bi uznemiravala komšije zbog previše decibela.
-Mašina pogonjena benzinskim motorom je troma naspram elektromotora koji max snagu daju u roku od "odmah".
-Zašto koristiti gusenice kada već postoje razrađena rešenja sa letvom. More tih rešenja imaš već ohohoj godinama u Conradu na primer. Time bi i zagarantovao rezervne delove.
-Umesto gusenica ja bih stavio ogromne točkove i ne bi bio problem da se vere di god 'oćeš.
-Mašina koja patrolira ne bi smela da ima "uobičajenu" rutu iz bezbednosnih razloga (random).
-Ja bih tu mašinu povezao wirelessom i IP kamerama sa centralnim računarom , a centralni računar bi bio povezan na internet. Time bi bila omogućena kontrola sa bilo kog kraja sveta, videosnimci bi bili spremljeni i sigurni na udaljenom računaru, a u slučaju potrebe može se alarmirati bilo ko (po želji).
-Još samo ostaje da se osmisli kako bi mašina sama promenila svoje baterije, a dok to ne rešiš preporučujem da napraviš 2 komada pa neka "rade" na smenu :lala:
-Sad možeš komotno otići na godišnji odmor.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Elektronika”