Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Hobi i ostala elektronika

Urednik: alexa_pg

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Avatar
makkki79
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 29 Feb 2008, 21:57
Location: Ćuprija

Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao makkki79 » 21 Okt 2009, 20:23

Dobio sam jednu grdosiju od transformatora snage 2KVA sa naponom na sekundaru od 24V, od tog trafoa bi hteo da napravim auto starter, e sad imam jedan problem ako bih stavio grecov spoj od cetri diode ja bih dobio napon od nekih 21-22V sto mi je opet mnogo za automobil, ja sam razmisljao da stavim jednu diodu i dobijam poluispravljanje i napon od 12V sto mi odgovara, moje pitanje je dali je dobro verglati auto sa polusipravljenim naponom sa jednom diodom, hoce li biti stetno po alnaseru ili postoji neko drugo resenje?
Zahvalan na pomoci!!!
Maki

Avatar
Stolle
Preminuo
Postovi: 19099
Pridružen: 12 Avg 2006, 23:35
Location: Srbija
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Dimitrovgrad

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao Stolle » 21 Okt 2009, 20:40

Neko će bolje odgovoriti, ali mislim da se kod novih automobila ne sme koristiti starter.
"29 poslednjih dana u mesecu je najteže"

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 638
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao Kobac » 22 Okt 2009, 13:51

Ne ulazim u to da li sme ili ne sme ali ova matematika ne pije vodu. Jedino sto moze da se uradi je da se premota sekundar ili bar da se odmota pola namotaja sa sekundara.
A inace kada ispravis 24V dobijas napon preko 30V.

Avatar
alexa_pg
Site Admin
Site Admin
Postovi: 5899
Pridružen: 22 Avg 2006, 08:10
Location: Podgorica
Specialty: tv-multimedia

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao alexa_pg » 22 Okt 2009, 16:58

Nova auta koja su puna elektronike nikako ne smiju da se prikljucuju na kojekakve startere, pogotovo ne na taj koji daje 24V na svom izlazu. Uopste nije bitno da li je dvostrano ili jednostrano ispravljanje, bitno je da je na izlazu 24V sto ce biti ubitacno za elektronske sklopove koji se nalaze u vozilu a konstruisani za duplo manji napon napajanja.
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"

Avatar
rubin_miki
Preminuo
Postovi: 3382
Pridružen: 13 Avg 2006, 00:22
Location: Prilep Makedonija
Specialty: tv-multimedia
Kontakt:

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao rubin_miki » 22 Okt 2009, 17:08

moze starter, kako ne, samo on mora da ima NAJVISE 14-15v..buraz ima neki sa diodama u grecu sto su vise od 500A i su pricvrsceni na hladnjacima i elkosi od 10.000Mf..
ce da izadjem na televizor,a????
http://www.macedonium.org/makedonija.swf

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 15972
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao fanzo » 23 Okt 2009, 00:54

Nisam se bavio tom problematikom, ali zašto u starteru moraju biti kondenzatori? , jer je akumulator sam po sebi već jedan veliki kondenzator .. vozilo ionako ne sme biti startovano bez akumulatora jer može doći do pregorevanja sklopova koji regulišu napon generatora i još bez akumulatora napon na generatoru ima "bruma" .. jelte, generatori proizvode naizmenični napon.
Inače formula za izračunavanje dobijenog jednosmernog napona sa greca je koren iz 2 ... odnosno jednostavnije, naizmenični napon pa puta 1.41 = jednosmerni napon.

Da li se ne smeju novija vozila priključivati na starter to ne znam , ali ako je akumulator ispravan (samo je prazan) i priključen na vozilo koje treba startovati, zašto da ne?
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Avatar
alexa_pg
Site Admin
Site Admin
Postovi: 5899
Pridružen: 22 Avg 2006, 08:10
Location: Podgorica
Specialty: tv-multimedia

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao alexa_pg » 23 Okt 2009, 02:59

Ako imas izvor jednosmerne struje dovoljno velike da pokrene anlaser i napon ne prelazi 15V logicno je da autu tj. elektronici u autu nece biti nista.
Medjutim pokretac teme hoce da trafo od 24V iskoristi za starter tako sto ce napraviti jednostrani ispravljac vjerujuci da ce dobiti napon 12V sto nije tacno. Takvim starterom unistice sve u autu
...naponom na sekundaru od 24V, od tog trafoa bi hteo da napravim auto starter, e sad imam jedan problem ako bih stavio grecov spoj od cetri diode ja bih dobio napon od nekih 21-22V sto mi je opet mnogo za automobil, ja sam razmisljao da stavim jednu diodu i dobijam poluispravljanje i napon od 12V sto mi odgovara,...
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 638
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao Kobac » 23 Okt 2009, 07:38

fanzo je napisao:Nisam se bavio tom problematikom, ali zašto u starteru moraju biti kondenzatori? , jer je akumulator sam po sebi već jedan veliki kondenzator ..
Jeste kondenzator ali los, da je dobar ne bi mu ni trebao starter. :mrgreen:

darkos
_
_
Postovi: 16
Pridružen: 10 Jul 2008, 09:01
Location: Srbija

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao darkos » 08 Nov 2009, 17:39

Bez obzira na stanje ukoliko akumulator nije u prekidu on i dalje ima dovoljnu kapacitivnost da ispegla struju u praznom hodu. Kad alnaser povuče svojih 800-1000 VA, napon nije baš toliko talasast da pokvari elektroniku. I fabrički unisovi starteri - roboti nisu osim grec veze i šenta za ograničenje max struje imali ništa više. Problem je u naponu. On nebi smeo da predje 14,4V Umax

rrpisti
_
_
Postovi: 75
Pridružen: 04 Okt 2008, 18:58
Location: ADA-Mol

Re: Transformator za auto starter-potrebna pomoc

Post napisao rrpisti » 08 Nov 2009, 20:20

Primedba za makkki79
ja sam razmisljao da stavim jednu diodu i dobijam poluispravljanje i napon od 12V sto mi odgovara
nisi u pravu jer napon ostaje 24v samo instrumentom merena efektivna vrednost ce se pokazati kao 12V jer imas samo jednu poluperiodu.
Nadalje od monofaznog napajanja nije prekticno praviti starter jer talasanje sinusnog napona ce se jako osetiti ako je akumlator slab posebno kod traktora i radnih masina.Iz ovog razloga se starteri rade trofazno.Sto se tice napona moze biti 15-16 V-a jer se na diodama gubi od 0,6 do nekih 2 V zavisno od proizvodjaca,pored toga gubi se dosta i na kablu posebno ako nije dovoljnog preseka (min 50 kvadratnih mm).Ove podatke govorim iz prakse pravio sam nekoliko startera , a imao sam mogucnost provere na bivsem radnom mestu na razlicitim vozilima.Na kraju odgovarajuci napon mozes dobiti samo odmotavanjem potrebnog broja namotaja sa sekundara.Ako imas srece zbog toga ne moras ni rasturiti transformator.

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Elektronika”