Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
Urednik: alexa_pg
Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
- fanzo
- Site Admin
- Postovi: 15951
- Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
- Location: Bački Petrovac, Srbija
- Phone number: 0038121781575
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Bački Petrovac
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
Sad se prisećam nešto...u jednoj Američkoj državi (čini mi se) redovno se organizuje nešto kao takmičenje robotizovanih vozila prirodnih veličina koje samostalno moraju prevaliti neku određenu rutu. Zadaje im se start i cilj. Mašina mora sama , bez ičije intervencije i pomoći prevaliti i savladati sve nepredviđene prepreke na toj ruti. Postoji tu i nagrada za projektante ...Mislim da je sve predviđeno u vojne svrhe...No, možda ovo sve već negde i funkcioniše.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva
- Vojvoda
- ___
- Postovi: 2285
- Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
- Location: Srbija
- Contact person: Mirko
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Beograd, Karaburma
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
I ja sam toga mišljenja da je varijanta sa baterijama ekonomičnija, efikasnija i lakše izvodljiva, a što se tiče težine mislim da to i ne bi bila neka bitna razlika u odnosu na varijantu sa generatorom (invalidska kolica sa ovakvim pogonom, recimo).
I ja sam više za varijantu sa letvom kojom može biti komandovano nekim step motorićem. Ova varijanta je u svakom slučaju najsigurnija iz jednog jakog razloga. Pokušajte natovariti kolica u nekom mega marketu sa 100kg robe pa pokušajte sa njima upravljati onako kako vi poželite - NO WAY HOSE ! A pogotovo na usponima, padovima i najmanjim preprekama. Jednostavno ti samorotirajući točkovi idu tamo gde oni hoće i skoro po pravilu tamo gde ne želi onaj koji gura ta kolica.
I ja sam više za varijantu sa letvom kojom može biti komandovano nekim step motorićem. Ova varijanta je u svakom slučaju najsigurnija iz jednog jakog razloga. Pokušajte natovariti kolica u nekom mega marketu sa 100kg robe pa pokušajte sa njima upravljati onako kako vi poželite - NO WAY HOSE ! A pogotovo na usponima, padovima i najmanjim preprekama. Jednostavno ti samorotirajući točkovi idu tamo gde oni hoće i skoro po pravilu tamo gde ne želi onaj koji gura ta kolica.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
-
- _
- Postovi: 9
- Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
- Location: Beograd
- Specialty: computers
- Lokacija: Beograd Zemun
- Kontakt:
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
Ovo mi se svidelo - znaci nema sta :) http://www.youtube.com/watch?v=EZtlTHEHj4M film razbija
Ovo cudo IMA 6.5 TONA
Pogoni ga turbodizel motor koji puni baterije a gume su prakticno nezavisne sto se vidi - Ima interesatno reseno vecanje, a pogon se nalazi kao sto je ocigledno na samim tockovima - Vrlo simpaticno - mogo mi se svidja - voleo bih jedan takav kod kuce :)
Iako ovo nije ono sto mi pravimo, odusevio sam se - bas je mocna stvar zar ne :)
Inace - ocigledno je da vozilo ima vise primena koje su svaka po sebi karakteristicne - mi smo bas o tome razmisljali poslednjih dana. Ideja je da varijante imaju jako mnogo slicnosti - ali da u neku ruku budu razlicite - znaci ne moze jedna varijanta da ispuni ocekivanja za sve potrebe - tako da ce biti varijacija na temu. Cisto da se zna do cega smo mi dosli
Baterije imaju ogranicen kapacitet - a teske su - to onda znaci povecanje ukupne tezine, i slicno - a da ne pricamo o dopuni - itd itd itd
Spel
Ovo cudo IMA 6.5 TONA
Pogoni ga turbodizel motor koji puni baterije a gume su prakticno nezavisne sto se vidi - Ima interesatno reseno vecanje, a pogon se nalazi kao sto je ocigledno na samim tockovima - Vrlo simpaticno - mogo mi se svidja - voleo bih jedan takav kod kuce :)
Iako ovo nije ono sto mi pravimo, odusevio sam se - bas je mocna stvar zar ne :)
Inace - ocigledno je da vozilo ima vise primena koje su svaka po sebi karakteristicne - mi smo bas o tome razmisljali poslednjih dana. Ideja je da varijante imaju jako mnogo slicnosti - ali da u neku ruku budu razlicite - znaci ne moze jedna varijanta da ispuni ocekivanja za sve potrebe - tako da ce biti varijacija na temu. Cisto da se zna do cega smo mi dosli
Baterije imaju ogranicen kapacitet - a teske su - to onda znaci povecanje ukupne tezine, i slicno - a da ne pricamo o dopuni - itd itd itd
Spel
-
- _
- Postovi: 9
- Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
- Location: Beograd
- Specialty: computers
- Lokacija: Beograd Zemun
- Kontakt:
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
Za testiranje je nabavljeno sledece
2 x 200 Wati DC motori (PES) 24V sa kocnicom
Broj obrtaja - 113-114 obrtaja u minuti (posle reduktora)
Kocnica trosi oko 0.3 A
Motor - prazan hod - 2.5 Ampera
Polazna struja - u vise merenja - 75-120 Ampera
8.3 Ampera nominalna struja motora
Sada imam jedno pitanje tj molbu - posto i dalje radimo na ovom projektu iako ovde nisam bio aktivan duze vreme - treba nam pomoc i to u izradi elektronike
Da li bi neko mogao da nam pomogne u sledecem -
Trebaju nam drajveri za ta dva motora - dva komada - za svaki motor po jedan - drajveri treba da imaju zastitu od pustanja prevelike struje ka motorima, i da imaju mogucnost da primaju odredjeni broj komandi. Komandovace se sa racunara a komande ce biti slane mrezom - Za sad je odluceno da se mreza koristi za kontrolu jer svaki taj modul imati IP i tacno ce se znati sta se nalazi iza tog IP-a - i ako se ovaj nacin komunikacije pokaze kao dobar i ako se ne pokazu nikakvi problemi prilikom testiranja, mozda on bude usvojen za sve ostalo - unificiranje upravljanja svime na vozilu preko mreze. Izmedju mreze i samog drajvera ce postojati komunikacioni modul koji ce biti izradjivan u vise varijnati. Znaci sa jedne strane preko mreze prima komande, a sa druge imamo izlaz ka jednom, odnosno drugom drajveru - a ovi posle ka motorima.
Ne zamerite mi ako sam nesto pogresio, jer momak koji je hteo da nam uradi elektroniku i koji se razume u te stvari je prosto odustao sa recima - ah - pa proci ce dosta vremena dok vi to sve ne napravite - Sta da se radi - potrebna nam je pomoc uz napomenu da ako neko zeli da saradjuje sa nama - super - sada neka pomogne da sve sto treba da napravimo, a posle ce te stvari da nam prodaje kao podizvodjac sto je jedino sto mogu sada da ponudim
na zalost. Da je drugacije - platili bi nekome da nam napravi to sto nam treba i zavrsili posao.
Sto se tice same pomoci - pa - ili ce nam neko pomoci tako sto bi sve izradio ili ce nam barem dati semu sta treba da se napravi - pa da se onda snalazimo da to napravimo negde.
Testni model ima nosivost oko 30-tak kg (napomena je da je jedan od uslova kretanje pod 30 stepeni pod punim opterecenjem). Elektronika (drajveri) bi trebalo da se pravi tako da se u buducnosti moze prilagoditi da radi i sa slabijim , odnosno sa daleko snaznijim motorima. Vise varijanti (familija) vozila bi trebalo da pokriju spektar od 50 do 200 kg nosivosti a elektronika treba da ostane slicna normalno sa izmenjenim komponentama - ako je moguce. Elektronika bi smo voleli da uradimo sa komponentama za industriju, mada ce nam svakako za buducnost trebati military standard (veliki temparaturni rasponi su prisutni svakako)
Mislim da sam sve objasnio - ako nisam - pitajte
Hvala u napred
Spel
2 x 200 Wati DC motori (PES) 24V sa kocnicom
Broj obrtaja - 113-114 obrtaja u minuti (posle reduktora)
Kocnica trosi oko 0.3 A
Motor - prazan hod - 2.5 Ampera
Polazna struja - u vise merenja - 75-120 Ampera
8.3 Ampera nominalna struja motora
Sada imam jedno pitanje tj molbu - posto i dalje radimo na ovom projektu iako ovde nisam bio aktivan duze vreme - treba nam pomoc i to u izradi elektronike
Da li bi neko mogao da nam pomogne u sledecem -
Trebaju nam drajveri za ta dva motora - dva komada - za svaki motor po jedan - drajveri treba da imaju zastitu od pustanja prevelike struje ka motorima, i da imaju mogucnost da primaju odredjeni broj komandi. Komandovace se sa racunara a komande ce biti slane mrezom - Za sad je odluceno da se mreza koristi za kontrolu jer svaki taj modul imati IP i tacno ce se znati sta se nalazi iza tog IP-a - i ako se ovaj nacin komunikacije pokaze kao dobar i ako se ne pokazu nikakvi problemi prilikom testiranja, mozda on bude usvojen za sve ostalo - unificiranje upravljanja svime na vozilu preko mreze. Izmedju mreze i samog drajvera ce postojati komunikacioni modul koji ce biti izradjivan u vise varijnati. Znaci sa jedne strane preko mreze prima komande, a sa druge imamo izlaz ka jednom, odnosno drugom drajveru - a ovi posle ka motorima.
Ne zamerite mi ako sam nesto pogresio, jer momak koji je hteo da nam uradi elektroniku i koji se razume u te stvari je prosto odustao sa recima - ah - pa proci ce dosta vremena dok vi to sve ne napravite - Sta da se radi - potrebna nam je pomoc uz napomenu da ako neko zeli da saradjuje sa nama - super - sada neka pomogne da sve sto treba da napravimo, a posle ce te stvari da nam prodaje kao podizvodjac sto je jedino sto mogu sada da ponudim

Sto se tice same pomoci - pa - ili ce nam neko pomoci tako sto bi sve izradio ili ce nam barem dati semu sta treba da se napravi - pa da se onda snalazimo da to napravimo negde.
Testni model ima nosivost oko 30-tak kg (napomena je da je jedan od uslova kretanje pod 30 stepeni pod punim opterecenjem). Elektronika (drajveri) bi trebalo da se pravi tako da se u buducnosti moze prilagoditi da radi i sa slabijim , odnosno sa daleko snaznijim motorima. Vise varijanti (familija) vozila bi trebalo da pokriju spektar od 50 do 200 kg nosivosti a elektronika treba da ostane slicna normalno sa izmenjenim komponentama - ako je moguce. Elektronika bi smo voleli da uradimo sa komponentama za industriju, mada ce nam svakako za buducnost trebati military standard (veliki temparaturni rasponi su prisutni svakako)
Mislim da sam sve objasnio - ako nisam - pitajte
Hvala u napred
Spel
- Majstor Duja
- Neaktivan
- Postovi: 3136
- Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
- Location: Novi Sad - centar
- Warranty service: http://www.elektrocentar.com
- Contact person: Goran Duic
- Specialty: tv-multimedia
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
Ima jedna engleska izreka koja ide:ArmyInfoForum.org je napisao:...a posle ce te stvari da nam prodaje kao podizvodjac sto je jedino sto mogu sada da ponudimna zalost. Da je drugacije - platili bi nekome da nam napravi to sto nam treba i zavrsili posao...
"You know what you get for nothing - nothing!"
Ne bi da te obeshrabrujem ali bez placanja radne snage na ovako kompleksnom projektu - neuspeh ti je zagarantovan.

Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
sam postavljas odgovore da bi idealizovao .,(ko je garant) recimo neko se odluci da ti to napravi (ulozi u tebe svoj novac), provede vreeeemeeenaaa i uradi . materijala u testiranju .pa u izradi. i na to naravno da garanciju., i sve ti to DA da u nadi da ces ti doci i naruciti jos jedan indentican! koji ces platiti kad prodasArmyInfoForum.org je napisao:da ako neko zeli da saradjuje sa nama - super - sada neka pomogne

bolje onda uzmi kredit=zajam i plati onaj prvi , pa kad prodas zaradu ulozis u drugi , od drugog vratis banci
takva elektronika je najskuplji deo na tom izumu
ima jedna izreka * pruzi se koliko se mozes pokriti *
ideja je ok i nemoj sta zameriti sto sagledavamo situaciju sa druge strane

proradijo mi net zahvaljujuci fanzi
- rubin_miki
- Preminuo
- Postovi: 3382
- Pridružen: 13 Avg 2006, 00:22
- Location: Prilep Makedonija
- Specialty: tv-multimedia
- Kontakt:
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
izvini, ali to bi mu doslo kao "trazim nekoga da mi da vecu kolicinu deviza da probam da stavim u banku, ako ide ok, od sledece godine delimo kamatu"..vreme je novac, a upravo na testne uredjaje covek gubi najvise vremena..posle velikog Tesle, lako je navuci izolaciju na zicu....tesko ces to uspeti....
ce da izadjem na televizor,a????
http://www.macedonium.org/makedonija.swf
http://www.macedonium.org/makedonija.swf
- fanzo
- Site Admin
- Postovi: 15951
- Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
- Location: Bački Petrovac, Srbija
- Phone number: 0038121781575
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Bački Petrovac
Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
Nema potrebe da svaki sklop ima svoju zasebnu IP. Jedna IP adresa je sasvim dovoljna da pokrije ama baš sve funkcije, čak i mnogo više od toga.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
- 36 Odgovori
- 5812 Pregledano
-
Zadnji post napisao stojkePN
20 Nov 2008, 21:52
-
- 11 Odgovori
- 4598 Pregledano
-
Zadnji post napisao dzafer
12 Jan 2009, 12:11
-
- 8 Odgovori
- 5861 Pregledano
-
Zadnji post napisao service76
11 Mar 2009, 23:23
-
-
Shema promene smera obrtanja monofaznog kaveznog motora?
napisao dane » 23 Okt 2010, 20:39 » u Elektronika - 8 Odgovori
- 16293 Pregledano
-
Zadnji post napisao Majstor Duja
24 Okt 2010, 17:58
-
-
- 2 Odgovori
- 1233 Pregledano
-
Zadnji post napisao nesko62
19 Feb 2012, 10:00
-
- 9 Odgovori
- 2613 Pregledano
-
Zadnji post napisao rrpisti
08 Nov 2009, 20:20
-
- 2 Odgovori
- 1133 Pregledano
-
Zadnji post napisao tihi
13 Okt 2011, 18:12
-
- 6 Odgovori
- 1378 Pregledano
-
Zadnji post napisao richiezr
29 Jan 2009, 18:45