--------- P R A V I L N I K - S A V E T I ------------------

problemi , kvarovi , sheme upload/download popravka CRT televizora
HOME -- SERVISERI -- EXPERT-TEAM -- DALJINSKI

Moderator: alexa_pg

Pravila foruma
Naslov teme treba da bude u formatu: PROIZVOĐAČ, MODEL, KRATAK OPIS KVARA
Nakon rešenog kvara zatvoriti temu >> >UPUTSTVO< u suprotnom ništa ne činiti.

HOME -- SERVISERI -- DALJINSKI -- RAZNA UPUTSTVA
Korisnikov avatar
Majstor Duja
____
____
Postovi: 4172
Pridružio se: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Kontakt osoba: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

--------- P R A V I L N I K - S A V E T I ------------------

Postod Majstor Duja » 25 Jun 2007, 10:38

Kako se situacija menja u expert grupi evo nekoliko smernica u razvoju ovog dela foruma:
  1. Ako imate problema sa nekim uredjajem PRVO pretrazite forum koristeci kljucne reci (model uredjaja, sasija, integralno kolo) kao sto su, na primer: Grundig, cuc3410, tda1013 i slicno, pa tek onda zapocinjite novu temu. Nije dozvoljeno nastavljanje starih tema sa statusom RESENO sa novim pitanjima pogotovo ako nemaju veze sa kvarom u naslovu teme.
  2. U naslov teme upisite PROIZVODJACA i MODEL, kratak opis kvara.
  3. Oznake elemenata OBAVEZNO pisite spojeno, bez crtica, kao na primer: TDA2005 a NE kao TDA-2005 ili TDA 2005 .
  4. Temu postavite uredno i citko, budite pristojni u komunikaciji sa ostalim clanovima foruma i ne ljutite se ako vam neko uputi zamerku (potrudite se da ih ne bude i da ih ispravite blagovremeno koristeci funkciju [EDIT] ili [UREDI] u gornjem desnom uglu vaseg posta.
  5. Tema u kojima autor iste ne saradjuje tj. ne odgovara na postavljena pitanja ili sugestije bice zakljucana.
  6. Molim sve clanove a posebno Expert tim da pokusaju sto sazetije da odgovaraju na postavljena pitanja novih clanova, na pr. ako se postavi pitanje u vezi napajanja neke shasije nemojte odmah kaciti zbirku kvarova za tu shasiju nego pokusajte odgovorom da suzite podrucje moguceg kvara, na pr. pogledaj/prekontrolisi optokapler/ stabilizatore u sekundaru i sl.
  7. Nemojte kaciti u svojim postovima lako dostupne fajlove na internetu, one koje uz malo Googlanja moze svako naci, takodje nacin za ulazak u SERVIS MENI NIJE DOZVOLJENO (kao i nacin korekcije istog) postovati niti traziti u ovom delu foruma jer masu toga korisnik moze naci na net-u a nacini ulazaka za novije uredjaje su poslovna tajna. (zato postoji expert grupa).
    Molimo clanove da ne traze sheme za novije aparate ( proizvedene posle 2008.) jer se one nalaze u expert grupi.
  8. Nemojte nikako kopirati fajlove iz Expert grupe u otvoreni deo foruma! Rizikujete da time budete udaljeni sa FANZO foruma i Expert grupe.
  9. Iako je ovo otvoreni deo foruma, trudite se da ne postavljate pitanja tipa "Sta je mreza?" ili " Kako da popravim TV?" , definisite sta vas tacno interesuje jer dobro postavljeno pitanje je vec pola odgovora i ne zahteva dodatna podpitanja. Imajte na umu da ovo nije forum edukativnog karaktera tj. ne trazite da vam neko objasnjava kako nesto radi. Forum je namenjen strucnim osobama - serviserima.
  10. Molimo nove korisnike da prilikom zakljucenja teme (popravke uredjaja, pronalazenja resenja) postave [REŠENO] u nazivu teme da bi ostali znali da ne moraju vise da otvaraju tu temu...
    Izmena naziva teme se vrsi editovanjem prvog posta, pa dopisivanjem u prozoru za naziv te teme.
  11. Molimo nove korisnike da ne brisu i ne prepravljaju svoje postove tako da dalja komunikacije izgubi smisao, na pr. clan postavi pitanje "sta je mreza?" a nakon par dobijenih odgovora prepravi post u "Koje je kolo u vertikali?" i slicno. Takva akcija nije dozvoljena.
  12. Clanovi foruma su dužni da prilikom postavljanja pitanja navedu tačan model/tip uredjaja koji navode (ako je moguće i oznaku šasije, spisak komponenti kao što su: procesor, eeprom, vertikala, FBT, chopper tranz, HIS tranz, Tuner, Ekran/CRT - i da sa rec dve opiše sta je problem u naslovu teme. Ako se radi o LCD/PLAZMA uredjaju mora se navesti fabricki broj modula koji su ugradjeni da bi ostali učesnici znali o čemu se radi. Fabrički broj/oznaka je uglavnom naznacena na posebnoj nalepnici ili oznakom CODE No.: xxxxxx.

    Na nepravilno, pogresno ili nepotpuno postavljene teme ne treba odgovarati. Time bi izbegli pogresne konstatacije i nagadjanja.
    Nepravilno postavljena tema će biti prebačena u UREDNIČKU KORPU i ostaće tamo dok ne bude ispravljena. Nakon ispravke, tema će biti vraćena u odgovarajući forum. Ako se tema ne ispravi, biće automatski izbrisana nakon 10 dana. Dok je tema u korpi, nije dozvoljeno davati odgovore.
  13. Kada zelite da dodate nesto od informacija na temu u odgovoru koji ste poslali (ako je vas odgovor poslednji u nizu) - nemojte pisati novi odgovor nego izmenite stari tj. dopisite u poruci novi podatak. To se radi funkcijom "izmeni" u gornjem desnom uglu vase poruke. Ako je neko vec poslao odgovor posle vas, odgovorite u novom postu...
  14. Kada nadjete resenje za vas kvar/problem izvan foruma bilo bi lepo da to resenje podelite sa ostalim clanovima tako sto cete ga opisati u vasoj temi, time podizete kvalitet javnog dela foruma kao sto dobijate beneficije prilikom odredjivanja donacije za prelazak u expert i stimulisete druge ucesnike da urade isto...
  15. Za sve poslovne ponude koje podrazumevaju trgovinu, to jest. ponuda i potraznja, sluzi izdvojeni deo foruma ili ako vam je lakse koristite PP, u javnom delu ovakva prepiska nije dozvoljena te ce u tom smislu svi postovi sa takvom sadrzinom biti uklonjeni tj. obrisani bez najave ili obavestenja.
  16. Odstupanje od pravilnika nece biti tolerisano i prvo ce autor biti opomenut u temi a zatim ce se tema zakljucati (nece biti vise moguce pitanje u toj temi) zato zapamtite ove smernice i postupajte kako se trazi od vas jer je na posletku ovo privatan forum.


Pravilnik ce se korigovati prema potrebama foruma pa ga nije lose s vremena na vreme opet procitati. Hvala svima na razumevanju!
Poslednja izmena od Majstor Duja u 30 Mar 2008, 19:59, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 19307
Pridružio se: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Fiksni telefon: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia

Postod fanzo » 09 Feb 2008, 08:45

SAVETI ZA POSTAVLJANJE NOVE TEME

Savet kako postaviti naslov teme i formulisati post, kako bi kolege najlakše pomogle i kako bi se kasnije tom temom mogli poslužiti nekom korisnom informacijom
  • U naslov uneti ime firme , model , oznaku šasije (ako znate), ako pak ne znate onda i brojeve sa štampane ploče PCB i kratak opis kvara.
  • Ne pravite razmake u oznaci modela. Ako je model CZ 21 H42T , kucajte ga VELIKIM SLOVIMA ovako CZ21H42T...iz razloga da se lakše zapazi korisna informacija. Pogledajte kako izgledaju naslovi u TV forumu. ..
    Isto tako ne treba praviti razmake u oznakama komponenti, ako je komponenta TDA 9361, uvek je kucajte VELIKIM SLOVIMA i sve zajedno ovako TDA9361. Forumska pretraga ima i svojih mana. Stoga ako razdvojite crticom (-) ili razmakom ime modela, tada se kasnije to neće pojaviti kao rezultat pretrage. Razlog je taj što forumska pretraga ignoriše crtice i ostale int. znakove. Dok ako napravite razmak, pretraga će to registrovati kao dve reči. Najmanji broj karaktera za upis ključne reči je 2 (dva) karaktera. Upisujući dve ključne reči u pretragu smanjuje se broj rezultata,a time i veća šansa za brže pronalaženje informacija. Iako niste član Expert-Tima i u javnom delu foruma ima puno korisnih informacija. Pridržavajući se ovoga, činimo da nam svima bude lakše.
  • Ako u bazi ne postoji vaš model, tada obavezno upišite oznake sa štampane ploče , popišite glavne komponente (veličina ekrana i njene oznake,procesor, eeprom,videoprocesor,vertikala,ton,mreža,vn trafo (FBT),tjuner).
  • Napišite da li vam treba šema/dokumentacija.
  • Opišite kvar što detalnije i jasnije. Možete priložiti i sliku ako želite u .jpg formatu maksimalne veličine 1600x1200 piksela i 400KB težine.
  • Opišite šta ste sve pokušali... menjali....merili....što detaljnije i jasnije, ali ne previše nadugačko, da ne bude zamorno za čitanje. Ne izražavajte se šatro, deluje neozbiljno.
  • Nikada ne molite za pomoć.
  • Na ovaj način će pomoć kolege najbrže da stigne.
  • Kada rešite problem, molimo vas da to i napišete u svojoj temi kao poslednji odgovor. Zatim idite na svoj prvi post i kliknite na tipku izmeni i u naslov teme dopisati velikim slovima REŠENO , nema veze kojim dijalektom. Ako kojim slučajem niste rešili problem i odustali ste od popravke iz bilo kojih razloga, napišite razlog u poslednjem postu i na kraju promenite/dopišite u naslov NEREŠENO/ODUSTAO i sl. Nije sramota nerešen uređaj, dešava nam se to svima.
  • Ne zamerite ako se neko od kolega nekad našali...mi to volimo ponekad da uradimo i sve je dobronamerno.



*************************************************************
RAZLOZI

Brojevi sa osnovne štampane ploče, kako bi se znalo tačno o kojoj je šasiji reč.
Razlog je taj što (nazovimo ih) proizvođači , kupuju od Kineza šasije kako stignu, a imena modela dodeljuju kako im se prohte, tako da imamo slučajeve da se pod istim nazivom modela mogu pronaći više potpuno različitih šasija unutar kućišta aparata.
Iz tog razloga nije dovoljno samo napisati ime proizvođača i ime modela, jer to ne definiše koja se tačno šasija nalazi unutar televizora.

Sledeći razlog zašto tražimo popis glavnih komponenti je taj da se u nekim slučajevima ne može uopšte naći adekvatna dokumentacija, ali se upoređenjem popisa komponenti može pronaći približna dokumentacija koja u mnogo slučajeva rešava problem sa pronalaskom iste.

Kao primer 1: kvar je lokalizovan u mreži i popravka iste zahteva samo deo šeme sa mrežnim pretvaračem. Uvidom u komponente iz mreže možemo brzo pronaći adekvatnu šemu sa kojom ćemo uspešno rešiti nastali problem iako ta šema u kompletu nema apsolutne sličnosti sa originalnom šemom, osim u mrežnom stepenu. Isto važi i za ostale sklopove.
Kao primer 2 - CPU jedinica: Veoma je bitno napisati sve oznake iza osnovne oznake mikroprocesora. To nam označava koja je verzija softvera u mikroprocesoru i samim tim i koji DUMP je potreban upisati u eeprom, a samim tim i koji daljinski upravljač je adekvatan.

Tako da iz svega ovoga PRIMER: gledajući samo na naziv proizvođača i naziv modela TV212TX NEO dolazimo do zaključka da se u ovom aparatu nalazi 4 vrste šasije. Podatak se dobije za svega par sekundi gledajući u expert bazu podataka koju imamo do sada, a zahvaljujući informacijama kolega iz expert grupe. Baza podataka koju pravimo radi na principu on-line upisivanja informacija u realnom vremenu. Sve nove informacije su odmah dostupne svim kolegama iz Tima. Ako ste serviser i čitate ovo, molimo Vas da se prijavite u "Privremeni-Expert" grupu . Link možete pronaći u svom korisničkom profilu ili na stranicama sa Pravilnikom fanzo-foruma ili kontaktirate na PP administratora.

Ovakav pristup važi sa sve proizvođače, koji i nisu proizvođači nego preprodavci.
Ovakav pristup ne važi za svetske renomirane poznate (BRAND) proizvođače, jer su njihovi modeli svi uredno zavedeni i postoji tehnička dokumentacija potrebna za servisiranje.


*************************************************************


SAVETI ZA PRETRAŽIVANJE FORUMA
  • Moguće pretraživati po bilo čemu, koristeći forumski pretraživač
  • U polje za upisivanje ključne reči ne unosite CRTICU (-) niti ostale i interpunkcijske znakove.
  • U polje za upisivanje ključne reči ne unosite razmake, nego model aparata pišite sastavljeno. Ako je model na primer CZ 21 H42T pišite ga ovako: CZ21H42* . Zvezdicu koristimo umesto bilo kog (verovatno) nepoznatog karaktera ili više karaktera iza. Preporučujemo da zvezdicu uvek stavite na kraj, osim ako ste sigurni u komplet oznaku modela (ključna reč). Možete u polje za pretragu uneti i više ključnih reči razdvojene jednim razmakom. Dobijeni rezultat pretrage opet možete filtrirati tako što ćete opet uneti ključnu reč (ili više reči) u polje za "brzu pretragu" koje se nalazi odmah iznad dobijenih rezultata. Ne zaboravite koristiti zvezdicu (*) uvek na kraju svake ključne reči. Pridržavajući se ovih saveta brzo ćete pronaći traženu informaciju na fanzo-forumu, naravno ako postoji.
  • Otvorite padajuću listu Kategorija i odaberite željenu stavku
  • Kliknite na Traži
  • Dobićete pretražene rezultate.

  • Ako niste dobili niti jedan rezultat, proverite da li ste dobro napisali ključnu reč ili otvorite novu temu sa vašim problemom i pitanjem na odgovarajućem forumu sa diskusijama.

  • Pretraga registruje najmanje 2 (dva) karaktera. Što znači minimum karaktera jedne ključne reči je 2[/b]

  • Pretraga ignoriše tačke (.) , zareze (,) , crtice (-) i ostale int.znakove. S obzirom na ovo u ime modela aparata nikada ne stavljamo (ubacujemo) takve znakove, nego ih ne pišemo. Tako da bi primer šasije Beko bio nepravilno = 12.5 , previlno = 125 Dovoljno je samo bar jednom u svom postu napisati ovako , a posle možete pisati i "12.5" ( sa tačkom) post. Tako samo bar jednom napisano forumska pretraga će uvek uspešno pronaći traženi pojam, odnosno celu temu.[/b]
  • Ako ne pronađete odgovarajuću informaciju, bar možete na gore opisani način pretraživanja uneti naziv glavne komponente ( u polje za ključnu reč) i tako pronaći bar deo šeme ili čak približno sličnu šasiju. Ne zaboravite upisati zvezdicu (*) na kraju ključne reči.[/b]
  • Unoseći brojeve sa šasije, ovo je bitno kod novijih kineskih televizora i kod LCD i Plasma aparata, (PCB) oznake sa štampane ploče (ne zaboravite na zvezdicu) postoji verovatnoća da će te ipak pronaći adekvatnu informaciju. Ako je rezultat pozitivan, molimo vas da u bazu odgovorite i napišete na koji novi model se odnosi. Napišite tačnu oznaku, model i ime proizvođača.
  • Ako pretražujete po komponentama i dobijete više rezultata, možete ih smanjiti na taj način što će te uneti dve ili više komponenti. Između svake komponente je 1 razmak. Ne unosite sve sufikse, nego samo osnovnu oznaku komponente sa zvezdicom (*) na kraju, TDA9361* 1 razmakLA7522* 1 razmak STV9302*. Dobijene rezultate možete naknadno filtrirati upisujući još neku ključnu reč u polje za pretrago dobijenih rezultata i tako smanjiti broj rezultata ako ih ima puno.[/b]
  • Ne zaboravite da kada želite pretraživati samo BAZU iz padajuće liste Kategorija odaberete BAZE-Service Tips...ili isto tako bilo koji forum ...ili...bilo koju temu. Na primer: otvorite temu i iznad same teme se nalazi polje za brzu pretragu
  • Sve ove savete možete primeniti i kada želite pretražiti sve naše forume ili samo neke delove. Kada želite pretražiti samo određeni deo foruma , iz padajuće liste Forum odaberite odgovarajući ili otvorite odgovarajući forum i u polje za brzu pretragu upišite ključnu reč. Možete pretraživati tačan post (tada vas pretraga klikom na jedan od rezultata direktno šalje na post) ....ili pretraga po temama( tada su rezultati u obliku teme). U slučaju kada ste usmerili pretragu na post, kada kliknete na rezultat sačekajte da se cela stranica učita i tačan post će biti centriran na vrh ekrana monitora.[/b]
  • Neke funkcije su dostupne samo članovima ExpertTim-a


*************************************************************


SAVETI ZA REGISTROVANE SERVISERE
viewtopic.php?p=10324#p10324


*************************************************************


Povratak na “Servisiranje CRT Televizora”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta