Stranica: 1/1.
Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 19 Avg 2008, 15:51
napisao makkki79
Konkretno imam problem sa punjenjem akomulatora a desava se sledece, kad dam kontakt upali mi se lampisa za akomulator kad upalim auto ona se gasi sto znaci da alternator proizvodi napon, kad izmerim napon na akomulatoru bez potrosaca napon mi je 13v kad motor radi, cim upalim svetla napon mi padne na 12,8v, svetla su mi mnogo slaba i desava se kad ga vozim duze nocu vec ujutru mi tesko zavergla. Regler sam stavio nov i opet se isto ponasa. Moze li mi neko reci u cemu je problem i gde traziti gresku jer mislim da mi alternator radi dobro? Pozzzz
Re: Problem sa punjenjem akomulatora na JUGO 55
Napisan post: 19 Avg 2008, 16:47
napisao buzdumra
verovatno ti je crkla jedna dioda na altenatoru ...
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 19 Avg 2008, 19:02
napisao chellawy
napon od 12.8V je vise nego dovoljan
problem trazi u malom ler gasu ili losem paljenju , pomereno paljenje , zapusen filter goriva , (ako vozis na benzin) ...
a s obzirom da se tesko zagreva to moras da opises malo bolje, jer jedno ler gas a drugo je smanjen pritisak usled losih karika itd .....
12,8 V je vise nego dobro
los akumjlator je kada padne ispod 10% tj 12-1.2 = 10.8V .... onda je mrtav !!!
ili kada verglas a on pada ispod 11.5V , mereno u tom momentu verglanja....
nije tebi problem akumulator !!!!
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 19 Avg 2008, 22:41
napisao Liskun Elektronik
Nisam bas siguran ali mislim da je 12.8V malo,rekao bih da je buzdurma u pravu.
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 19 Avg 2008, 22:51
napisao rubin_miki
malo je 12.8V, ide od 13.5 do 14v....neki idu cak do 14.5v...
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 19 Avg 2008, 22:55
napisao fanzo
12.6V je kada auto miruje (ne radi),ako je ispod ove vrednosti akumulator neće dugo.
Dok radi maksimalno je 14.5-14.8V u zavisnosti od broja obrtaja i uključenih potrošača.
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 19 Avg 2008, 23:03
napisao kisko
neki idu cak do 14.5v...
Toliko i piše na regleru(čini mi se

) i buzdumra je u pravu najverovatnije...probaj kad upališ kola skini klemne i izmeri koliki napon ti daje alternator.Ujedno trebao bi automatski da dobije veći gas čim skineš klemnu.Lampicu na tabli pali kad crkne dioda izmedju dve ploče ili kad crkne više dioda pa napon padne ispod 12v.....možda samo da dodam da i loše mase na motoru odnosno na šasiji mogu takodje da prave problem no on se obično onda i manifestuje i sa lošijim verglanjem.
Akumulator kao uzrok možeš da odbaciš jer je on dopunjen već par minuta nakon starta i tad alternator svo vreme daje napon a ako napon nije dovoljan kao što je kod tebe slučaj kad upališ svetla,on dodanti vuče iz akumulatora.
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 12:06
napisao buzdumra
verovatno svi znaju al ajd,
altenator je trofazni generator moze da bude i ( vise fazni ) sa regulacijom magnetnog polja rotora

sve to radi prostije nego otvarac za pivo

jos nesto diode se ne mjenjaju samo jedna ili dve nego ceo most .. isto kao grec

Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 12:40
napisao fanzo
nemoj slučajno da si otkačio akumulator dok auto radi !!
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 13:19
napisao kisko
fanzo:
nemoj slučajno da si otkačio akumulator dok auto radi !!

Neznam zbog čega

Možda si mislio da nedrži + klemnu u ruci dok skida da ga ne prodrma...inače ovo sam kod stojadina 100 puta radio i ništa se nedešava nepovoljno po motor a kamoli akumulator(pošto je otkačen i nemože mu biti ništa

),i onako akumulator prima struju samo dok ga nedopuni,sve pre i kasnije regler odradjuje....Čak štaviše,fiću sam i vozio bez akumulatora,znači samo ga upalio i vezao klemnu i teraj dalje....e sad neznam,možda si mislio na otkačinjanje akumulatora u radu kod nekih automobila sa elektronikom....pojasni Zoki

Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 13:40
napisao Stolle
Kod stare LADE,nije valjao regler.Sa otkačenim akumulatorom,tim neispravnim reglerom i dodavanjem gasa,napon je dostigao 55V!

Tako da,ako ima neke elektronike,onda ima da je nema.
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 13:56
napisao filka
Zoki stariMajstori su bas tako proveravali ispravnost sklopa za punjenje akumulatora-U radu izvade jednu klemu i ako auto jos radi to znaci da je sve UREDU a ako se izgasi onda nesto ne valja,alto je bilo mozno bas na stojadina i njemu slicnih auta sto od ELEKTRONIKE u njima je bilo samo KASETOFON dok na novijim kolima to nikada NE RADITIpozzzz
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 14:02
napisao alexa_pg
...ako ima neke elektronike,onda ima da je nema....
Takodje sam imao lose iskustvo skidanjem kleme sa aku. na Z-101 dok motor radi. Kako je napon skocio preko 20V, pregoreo mi je ARK koji je bio ukljucen. Zato vodi racuna da ne ostanes recimo bez el. paljenja (ako ga imas), kasetofona....
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 17:24
napisao makkki79
Jedno prosto pitanje, moze li mi neko malo bolje pojasniti sustinu rada alternatora, cemu trofazni namotaj, zasto ima sest dioda i jos neke bitne stvari sto bih morao znati, posto sam sasvim nov u ovom poslu a voleo bih da saznam pa mozda i resim moj problem? Pozzzzz narode!!!!
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 18:11
napisao alexa_pg
Evo u prilogu nesto o regleru i alternatoru. Mislim da ce ti pomoci.
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 19:32
napisao buzdumra
ova sema je odlicna lepo se vide diodice
isto tako moze biti i vise namotaja nemora biti 3 ... ,a vecinom su 3 i lepo se vidi ovo da ima kontrolnu sijalicu i kad se skine klema nebi smjeo napon da skoci drasticno da pretjera 15v (ako je sve ispravno) cak mozda bude i manji tacnije zener 14,5v pad napona kroz tranzistor 0,6v

ali tu ima c koji malo ublazuje vrhove napona u regulaciji

je samo startni napon bez nje ili nekog otpornika nemoze

Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 20:36
napisao Stolle
Evo još jedne,od Škode FAVORIT.
PS Stavio sam drugu,malo bolju sliku,sa opisom kako ispitati alternator.
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 20 Avg 2008, 23:52
napisao chellawy
u alternatoru ima 9 dioda , da ne bude zabune
3 su 1N5408 ispravljacke i sluze za pobudu i ima dva "mosta" po 3 diode koje su kontra od onih drugih na drugoj plocici
automajstori kazu + i - diode...
ali udaljismo se od teme
covek lepo rece kada upali auto ima 13V a kada upali i svetla 12.8V s obzirom da je to dovoljno opterecenja to znaci da je akumulator dobar.
verujte mi ja sam dok sam vozio poljaka (zastava P125 )palio sam istog sa akumulatorom koji je jedva ponekad pokazivao 12V a iz razloga jer je moment paljenja , karike , kompresija , bombina , svecice , kablovi ..ma sve bilo apsolutno ispravno i on je palio na jedan zub u sekundi i na minus 20 celzija ...... verovali ili ne ... ili treba da vam nadjem ono poredjenje kada koji auto nece da upali... mislim onaj vic....
znaci tebi je preoblem druge prirode.
ja verujem losa masa sa sasijom .......
Re: Problem sa punjenjem akumulatora JUGO 55
Napisan post: 24 Sep 2008, 00:17
napisao frigo
Ako je ceski regler sasvim normalno cak nece ni da pali lampicu punjenja, samo vidis da nema vise snage akumulator... sigurno regler il ga prepravi na iskrin i resio si problem...