Stranica: 1/2.

Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 08 Mar 2017, 12:31
napisao siman
Fiat brava 1.6 16v, benzin 97.god. povremeno nece da upali.
Istorija: zamijenio sam anlaser(ugradio polovan) i nakon 7 dana mi dobro vergla (akumulator nov-varta) ali nece da upali.
Legnem pod auto, promrdam neki tanki crveni kabal kod anlasera, te kabal od davaca pritiska ulja u motoru i kabal od senzora radilice i, on upali. nakon 3 dana ponovo isti slučaj. Opet legnem pod auto, čačnem kablove i opet upali. Odem na kanal i vidim da je konektor davaca pritiska ulja u motoru polomljen. Malo ga zavijem izolir trakom i sada pali. (Dokle ce neznam).
Pitanje: Mislim da na taj davac ide samo jedna zica (nisam siguran)-nebitno: moze li to da pravi navedene probleme?
Napomena: Vergla srcano, prije prvpg verglanja, upali se lampica oblika dizne, potom se ugasi. Cuje se i pumpa za gorivo. (Motor ne upali). Nakon narednih pokusaja ta lampica ostaje da gori, a pumpu ne cujem. Auto se u voznji ne gasi!!!
Sta je u pitanju?
Ovo je motor fiata:
https://www.datafilehost.com/d/5d3289bb

Hvala na odgovorima.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 08 Mar 2017, 21:57
napisao milan_lep
Od ova tri sto si naveo, ovaj tvoj problem moze da ti pravi senzor radilice i taj kabl od njega sto si mrdao, ako nedostaje signal sa njega onda motor ne moze da upali. To sto prvo cujes pumpu a posle ne je u redu jer ona nabije pritisak koliki je potreban i onda vise ne radi dok motor ne upali. Nego, sve je samo nagadjanje dok se ne prikaci dijagnostika i vidi koje su greske zapisane i koji signal nedostaje dok vergla. Pozdrav

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 09 Mar 2017, 10:02
napisao buzdumra
nastavis zice , pa mrdas u kabini lolzi lolzi
-dijagnostika samo...i slazem se da moze da bude s.radilice ,
...ulje sa tim nema veze 01ziveli

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 09 Mar 2017, 12:32
napisao siman
Hvala vam dobri ljudi.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 10 Mar 2017, 05:58
napisao skyline-GTR
U svakom slucaju zakaci ga na dijag da potvrdis sta drmas ;)

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 10 Mar 2017, 12:30
napisao siman
Jedan mi je tip prosle godine kacio na dijagnostiku pa kaze: ne moze, pa je uzeo neku navodno stariju dijagnostiku, pa ni ta ne moze...
Evo vec 5-6 dana pali sasvim normalno, ali na dijagnostiku cu svakako otici.
Hvala na sugestijama.
Bez vas bih bio niko i nista, a uz VAS i majstor cu postati.
LP svima.

p.s: ima li moj auto filter za gorivo (i ako ima: gdje se nalzi), jer rezervoar u ovim "dobrim" vremenima punim sa 30 KM i vozim dok rezerva ne prosvijetli, pa postoji mogucnost da pumpa pokupi i nesto prljavstine.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 10 Mar 2017, 15:37
napisao spagagz
Benzinac sa pumpom vp u rezervoaru se nikad ne vozi do rezerve.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 11 Mar 2017, 18:02
napisao siman
Ne vozi, ako ne mora. Kada bi penzija bila veca i rezervoar bi bio puniji...a vjerovatno i auto novije.
LP

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 11 Mar 2017, 18:07
napisao Stolle
Ma jednostavno ne sme tako da se vozi. U tom slučaju, još gore po penziju.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 11 Mar 2017, 18:30
napisao siman
Hvala @Stolle. Postujem struku, iznad svega.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 11 Mar 2017, 18:47
napisao Stolle
Nije to nikakva struka, ne radim ja to, ali postoje osnovna pravila, a i ovo je takvo. Prvo, pumpa se pregreva ako radi na rezervi, a drugo, pokupiš svo đubre iz rezervoara koje se je nataložilo pa može da da dođe do raznih neželjenih posledica.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 12 Mar 2017, 00:17
napisao skyline-GTR
Dodje do crkavanja pumpe ;)

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 12 Mar 2017, 02:15
napisao cubica
ako nema standardni OBD2 konektor onda ima negde pod haubom fiat 3 pin konektor..pa moze na njega da se nakaci..masa, plus i K linija..moze sa multiecuscan da se lepo ocitaju greske...s'tim sto je moguce da ce izbaciti i senzor bregaste posledicno zbog verglanja..
kako si opisao problem..to je ustvari hladan start u problemu?
ako je tako..moguce je ili da imas problem na liniji goriva, sto diag nece ni registrovati..recimo preko noci vraca gorivo unazad i vakuumira sistem..dok ne zaverglas i nabijes dovoljno pritiska..tj. dok ne protera i ozraci se..u tom slucaju da bi bio siguran da je to problem, postavi jedan nepovratni ventil na potisnoj liniji i cekaj kad se ohladi ili preko noci da li ce opet biti hladan start problem.
Mogu biti i CKP i CMP senzori u problemu...ako je senzor radilice..ja mislim da bi on trebao onda i u voznji da se gasi..ali opet nije iskljucen ni on..ume da crkne na sto nacina...moze i senzor bregaste da oteza paljenje..cak i da ga umrtvi u voznji ali eto..sve zavisi od tiopa motora i koncepcije ECU.
I jos more nekih drugih problema moze biti..od gluposti tipa falsa, filtera, napuklih kicista i pipa i kojecega...
opet, kako okrenes, to je posao za mehanicara..
to je '97 god..ne znam sad koji je ECU..mozda hitachi? ali sve su prilike da je kodirano pokretanje..immobilazer..pa obrati paznju i da to nije problem..i opet se ne secam..kako bi na njima..dal ima onaj znak katanac ili kljuc...u instrument tabli..ako je on aktivan,...nije se ugasio..nista ne verglaj..nece nikad upaliti dok nije ocitan i potvrdjen kljuc...tek tada motorni da uslove za paljenje...
eto..
srecno,
cuby

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 12 Mar 2017, 09:38
napisao skyline-GTR
3pol konektor ces naci ispod haube u gornjem ljevom cosku .... inace sam vukao plus i masu za dijag sa akumulatora direkt a k liniju iskoristio iz tog konektora... i da kako ti rece fiat ecu scan ce ti odraditi posao na tom autu a interfejs moze najobicniji k line sa max 232

Pozz...

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 12 Mar 2017, 10:05
napisao filka
Ako je neko ikada demontirao pumpu i plovak-neće nikad da napiše da ce "da povuće prljavstinu iz rezervoara" jer svakako pumpa vuce gorivo iz dno rezervoara!!! Bio rezervoar pun ili prazan.
Oko toga da ce se pregrejati jer nije potopljena u gorivo-dok radi na rezervi "to stoji i drzi vodu" al samo u teoriju.
Dok u praksi je obratna situacija- danas 90% benzinca imaju potopljenu pumpu a 100% ljudi -ih voze na rezervi.
Pa servisi ne menjaju pumpe svaki dan...

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 12 Mar 2017, 10:14
napisao siman
Hvala ljudi na iscrpnim informacijama. Samo da kazem da sada auto pali iz prve. Normalno prima gas tj. u voznji nemam nikakvih problema. Kod kljuc su mi nekada davno izvadili i vjerovatno to direktno spojili. Da li se mozda i sam ECU malo sredio, tj. poslozio svoj informacioni sistem. Uglavnom sada je sve u redu. Ali na dijagnostiku idem slijedece sedmice.
Lijep vam pozdrav i jos jedno VELIKO hvala.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 12 Mar 2017, 21:52
napisao milan_lep
filka je napisao:Ako je neko ikada demontirao pumpu i plovak-neće nikad da napiše da ce "da povuće prljavstinu iz rezervoara" jer svakako pumpa vuce gorivo iz dno rezervoara!!!
01ziveli

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 13 Mar 2017, 00:28
napisao Stolle
E sad ste me bacili u razmišljanje. :lala: Ja sam menjao pumpu jer su mi polomili cevčice za creva na njoj, moraću ponovo da pogledam.

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 13 Mar 2017, 02:27
napisao cubica
ma problem je sto se mulj, rdja iz rezervoara i sav taj talog talozi na dnu rezervoara u onoj solji..ako imas manje goriva veca je sansa da se taj mulj podigne pri kretanju auta..cak i pri novom usipanju goriva na nizak nivo u rezervoaru. I eto ga ode na sito u pumpi..i ne samo to..ima mnogo razlicitih sistema samih pumpi u rezervoaru, potisne i dobavne-pretakajuce...nekada tako mulj i trunje upadnu u zatvoren sistem preliva da naprave mehanicarima glavobolju od 7 dana rada..i svasta se desava pa i da nadjes blato i mulj u prelivu u pipama iza filtera?? Otkud tu kad je profiltrirano kroz sito na pumpi pa kroz sam filter? Ali eto...mulj putuje !! E sad zamislite auto kao moj koji nema dobavnu pumpu..samo pretakajucu zbog kardana (kvatro) koji ''sece'' rezervoar..i gde VP44 vuce iz rezervoara direktno u komoru pumpe i transportni deo..sta se desi ako tu dodje mulj? ili ako ima manje goriva u rezervoaru pa se pumpa napreze i vise vuce iz rezervoara...ili ako ima manje goriva pa se dize temp u povratnom vodu i onda u potisnom dolazi sa vecom temp i ulazi u pumpu koja iznad ima elektroniku? Isti koncept je i kod isuzu 1.7 motora.
Pa zasto je PSA ubacio u SW opciju da ne mozes da pokrenes auto ako je nivo goriva opao ispod rezerve ..mislim da je 2l..? I dodju onda kazu nece pali auto..sija svitac u tabli..ja ih gledam..nije mi jasno..zasto niko ne drzi ajde barem na 1/4 kapaciteta pa doliva? Kao da sipaju nekom drugom gorivo a ne sebi samima.
Dakle, trpaj gorivo u rezervoar i ne brini..bolje za tebe...izbegnes more problema...da ne pricam o posledici vazduha u sistemu gde je kod nekih auta prava katastofa upaliti ih u tom slucaju...ni sprej ni ozracavanje ni nabijanje goriva ne pomaze..dok se ne vuce auto..

cuby

Re: Fiat brava 1.6 16v, 97.god, benzin

Napisan post: 13 Mar 2017, 19:47
napisao spagagz
Zakoljes se prvi put i naspes pun rezervoar,poslije samo dosipas kad imas kesa.Kod mene kad padne na pola rezervoara-pravac pumpa.Tako nikad nema problema.