renault 21

Autoelektronika - Elektronski sistemi u vozilu

Urednik: Barbarella56

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

renault 21

Post napisao postar » 14 svi 2007, 14:54

Nije da se hvalim :---: ali sam kupio auto prije desetak dana i imam problem sa hlađenjem i grijanjem u kabini .
Problem je slijedeći: auto ima ugrađenu autoklimu sve funkcionira mislim na displeju ventilator je ispravan ali mi kroz otvore ništa skoro ne puše gotovo neprimjetno.
Ako je problem do autoklime i plina trebalo bi da mi bar radi na ručno i da mi otvori kanale za protok zraka , bar tako mislim.
Ako netko ima šemu instalacije ili bar dio gdje je klima bila bi mi možda od pomoći da pronađem uzrok kvara, ili ako je netko imao slično iskutvo još bolje bi mi došlo.
Imam autodata2004 ali ništa nema što se tiće klime.

Auto je renault 21 1.7 90ks 93god.
Pozdrav..
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 15852
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac

Post napisao fanzo » 14 svi 2007, 15:07

jel ti čist filter na klimi?
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 14 svi 2007, 15:22

Na to sam i ja prvo posumnjao , bio sam kod jednog renaultovog servisera i kaže da filtera u njegovim knjigama nema i da je vjerojatno kvar sa plinom pa da zato ne otvara kanale za protok zraka.
Ali mi je to malo nejasno zašto kada ga stavim na ručno i bez klime neće da puše???
Zato bi mi dobro došla šema instalacije da ne lupam okolo .
Skoro sam ga pola razmontirao ali ima žica milion i nekakvih releja , jako je teško doći glavnog mahanizma za kontrolu otvora.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

Avatar
Vojvoda
___
___
Postovi: 2285
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Post napisao Vojvoda » 14 svi 2007, 16:16

Pa kud uze francuza čoveče. Kod njih i engleza sve mora da bude specijalno, posebno i drugačije nego kod ostatka sveta. Jedan stari majstor koji mi je bio komšija gde sam ranije živeo imao je izreku: Auto da bi bilo auto mora biti njemačko ili si u problemu čim počne da se kvari.
No sad šta je tu je videću šta mogu da iskopam, a i ti ako si dobar sa ruskim jezikom opiči surf po ruskim sajtovima tamo ima sve i za džabe.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

tatamata
_
_
Postovi: 76
Pridružen: 30 Jan 2007, 23:34
Lokacija: Srbija

Post napisao tatamata » 14 svi 2007, 16:25

ako je to slicno sa reno-om 25 tj. ako je ventilator postavljen na sredini haube sa spoljne strane ispod plastike imas klapnu koja zatvara dotok vazduha od spolja u kabinu u reno 25 i njom manipulise vakuum sa usisne grane! u renou 19 motor stoji levo od instrument table (gledano iznutra) i takodje ima klapnu za zatvaranje dotoka vazduha spolja i njom regulise motorcic zatim ide izmenjivac i na sredini haube plocica elektronike za klimu.
Sve je "dostupno" sa spoljne strane :roll:
Obrati paznju na plasticne cevcice promera od 5 do 10 mm mozda ti je vakuum u prekidu pa ne moze da otvori klapnu ili je klapna zaglavila od prljavstine prilikom usisavanja vazduha :roll:
motorcic - ventilator mora da duva bez obzira na obzira da li je klima ukljucena ili ne ,nece samo da ukljuci kvacilo na pogonskom remenu ukoliko nema freona u sistemu da ne bi kompresor radio na "prazno"
filter za klimu nema sigurno

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 14 svi 2007, 16:56

Kod mene je motorić ispod ladice kod su vozačevog sjedala.
A kontrola je tačno na sredini auta.
Ako ima i na ruskom nema važno snaći ću se nekako samo da ima ikakav opis.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

tatamata
_
_
Postovi: 76
Pridružen: 30 Jan 2007, 23:34
Lokacija: Srbija

Post napisao tatamata » 14 svi 2007, 18:42

i ja sam gledao u autodati stvarno nema nista izgleda da je to bilo nesto vanserijsko za to godiste i tip renoa tako da pretpostavljam da ces tesko sta naci od dokumentacije,zato shrafciger u ruke pa na posao :mrgreen:
to godiste sigurno nije imalo nesto previse elektronike,nisi naveo jel klima manuelna ili digitalna?
znaci ako motor -ventilator radi dobro a ne uduvava vazduh u kabinu zatvorena je glavna klapna koja moze biti kontrolisana vakuumom ili elektromotorom.
kod mene je to bio problem taj motorcic sto je podizao i spustao klapnu ukljucivao se svaki cas (otprilike nisu valjali prekidacici za krajnje polozaje)
i resio sam tako sto sam klapnu otvorio a konektor motora iskljucio :mrgreen:

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 14 svi 2007, 20:27

Klima je digitalna ,i kod mene je problem jedan elektro motorčić koji služi za otvaranje klapne .
Malo sam pratio žice i pronašao da sa motorića sve idu njih šest na digitalnu kontrolnu ploču .
Problem je u tome što moram razmontirati pola auta da bi došao do motorića i klapne.
Ima još jedan motorić koji služi za zatvaranje zraka izvana i kada pritisnem taster sa krugom čuje se motor gdje odrađuje , otvara zatvara, ali ovaj glavni ni trc.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

tatamata
_
_
Postovi: 76
Pridružen: 30 Jan 2007, 23:34
Lokacija: Srbija

Post napisao tatamata » 14 svi 2007, 21:03

uf , ako je to sa unutrasnje strane ispod kokpita onda je rasturanje stvarno problem ,ali drugog resenja nema :roll:

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 14 svi 2007, 21:15

Da da prijatelju sa unutrašnje strane već sam bio došao skoro do njega ali sam odustao vratio sam kokpit nazad.
Nalazi se ispod vjetrobrana uvučen pod lim ,vidi se motorić i zubčanici ali stvarno neznam kako da ga skinem pokušao sam pokrenuti ručno zubčanike ali ne ide ne mogu doći do onog prvog kod motorića .
Jedino što mi preostaje da na onih šest žica pokušam pronaći +i- pa da sam otvori ako je ispravan.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 15852
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac

Post napisao fanzo » 14 svi 2007, 22:15

može se desiti da je mast zapekla između zupčanika. Da bi rastavio moraćeš dobro poprskati nekim WD sprejom u par navrata da popusti pre skidanja. Ako je to , onda ćeš sve morati poskidati i oprati i ponovo sastaviti i podmazati. Neverujem ja da je motor crko. Vozim renoe 17 godina i nikad jedan jedini motor nije crko , samo takve zajebancije, čak ni sijalice nisam nikad menjao. Imao sam sličan slučaj sa zadnjim brisačem da je zapekla osovina u slogu zupčanika.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 14 svi 2007, 22:26

Sutra nastavljam potragu za kvarom , ali ovo što ja imam je totalna ludnica, kad bi bar mogao doći lako do motorića nebi bio nikakav problem.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 16 svi 2007, 12:03

Ja sam jučer završio sa svojom misiom , sve ispravno a neće da radi :D

Glavni motorić radi ali na principu kako podešavam temperaturu na klimi tako i on otvara zatvara klapnu , drugi motorić koji služi za zatvaranje zraka izvana također radi , vjerojatno je kvar negdje drugdje što nije elektrika i elektronika...

Znači biće kruha još za nekoga :lol:

Zahvaljujem svima na učešću u temi.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

Avatar
Vojvoda
___
___
Postovi: 2285
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Post napisao Vojvoda » 16 svi 2007, 16:59

Još jednom se potvrdila priča starog majstora. Bez uvrede za sadašnje i buduće vlasnike francuskih auta, ali su švabe mnogo praktičnije iz jednostavnog razloga što su kad su projektovali automobile mislili i o tome da će neko nekad morati i da popravlja po nešto na autu te da mu stoga treba oduzeti što manje vremena.
U ovu priču sam imao prilike i sam da se uverim jer sam pre par godina sa kolegom iz firme rasturao upravo to što ti rasturaš sada samo na modelu ESPACE iz 1989. Trebalo nam je dva dana da ga rasturimo i još dva da ga sklopimo, da ne pominjem da su nam ruke izgledale kao da smo se tukli sa mačkama. Sa druge strane drugi kolega je vlasnik BMW-a 520i i nedavno je pazario stranca za delove sa namerom da njegov motor od 24v ubaci kod sebe u auto namesto onog sa 12v. E sad ovaj strani je imao i klimu i kožu i mnogo druge opreme pa je kolega rešio da prepakuje sve kod sebe. Malo pomoći nam je trebalo oko motora ali smo sve ovo drugo odradili samo za jedan dan. Ko je imao posla sa ovim modelom zna koliko elektronike tu ima, ali sa druge strane sve je logično raspoređeno i pristupačno za razliku od francuza.
Da se razumemo i meni se francuski auti mnogo sviđaju i mislim da su uz žabare najbolji majstori dizajna a na vrhu su po pitanju udobnosti, ali sve to pada u vodu kad shvatimo da nov auto ne možemo još uvek kupiti, bar većina nas, a polovni treba popravljati i pritom se što manje nervirati oko toga. Tu se čovek lako reši šta kupiti, švaba je švaba. Bar ja tako mislim.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

tatamata
_
_
Postovi: 76
Pridružen: 30 Jan 2007, 23:34
Lokacija: Srbija

Post napisao tatamata » 16 svi 2007, 17:02

a gde ti stoji glavni motor - ventilator da li je sa spoljne strane :?:
da je ventilator sa motorom (statorom i rotorom na sredini a na krajevima se nalaze propeleri :roll:
jesi li njega proverio ustvari verovatno da jesi ali dali ima dovoljan broj obrtaja na 25-ici recimo on toliko duva da se oseti i u gepeku :mrgreen: kod mene na 19-ici (ima klimu manuelnu) stavljen je sa spoljne strane levo ispred instrument table i sasvim odlicno duva ne kao kod 25-ice hladjenjem nisam bas zadovoljan ali zato zimi grejanje je fantasticno nije da ga hvalim
ali zaista brzo zagreje.
I sto rece Zoki nikad sa tim nije bilo problema hoce da zapekne zato se preporucuje i zimi kad je temp. iznad 5 stepeni povremeno ukljuciti klimu kompresor da malo odradi
kod novijih klia megana i laguna ima plocica sa mikrokontrolerom koji upravlja sa dva mosfeta snage po 400Wati koji dalje upravlja tj. regulise broj obrtaja ventilatora par njih mi je doslo i na popravku obicno na placevima gde auti stoje nakupi se kojekakavog djubreta pa blokira motor i naravnoi crkne plocica elektronike a te ploce koliko sam nacuo (valeo)kostaju i po 200-300 Eura
jest da reno vazi za auto koji je nepristupacan za servis ali polako nacices
ti vec sta je kvaru
pozdrav

tatamata
_
_
Postovi: 76
Pridružen: 30 Jan 2007, 23:34
Lokacija: Srbija

Post napisao tatamata » 16 svi 2007, 17:15

jedna replika za vojvodu 8)
a sta kazes za servis uobicajen (zamena ulja filtera i ostalog) za novu Wolksvagenovu bubu :?:
upravo zbog"pristupacnosti" ljudi placaju po 500-600 Eura jer da bi se uradio uobicajen servis treba rasturiti pola auta :roll:
ma sve ovo nema veze ako nema ni potrebe za popravkama pa prema tome svaki auto je dobar ako se ne kvari
:mrgreen:

Avatar
Vojvoda
___
___
Postovi: 2285
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Post napisao Vojvoda » 16 svi 2007, 17:38

U svakom žitu ima kukolja, a i ja smatram da auto da bi bio auto mora imati bar 4 - 4,5 metara dužine i veliki gepek stoga te prdavce za muvanje po gradu i ne smatram za aute dostojne ozbiljnog čoveka. Za zezanje i za fenseraj u redu, ali onda kome je stalo do toga neka plaća.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 16 svi 2007, 21:43

[quote="tatamata"]
kod novijih klia megana i laguna ima plocica sa mikrokontrolerom koji upravlja sa dva mosfeta snage po 400Wati koji dalje upravlja tj. regulise broj obrtaja ventilatora

I kod mene postoji pločica sa dva tranzistora kao BU208 oblika zaboravio sam koji su, ali sam ih ispitivao i pokazuju mi da su ispravni , mislim da nisu mosfet nego obični npn ili pnp tipa .
Bio sam izvadio tu pločicu van i uključio ventilator i jako su se zagrijali pa sam je odmah vratio nazad na njeno mjesto pored ventilatora.
E sad može da bude da i ta pločica bude niespravna i da nema dovoljan broj obrtaja ventilator ali mi se čini u redu.

A što se tiče ovih švabskih auta nemam ništa protiv njih ali su malo kod nas precjenjeni.
Trenutno imam i golfa II mislim ženin je , ali to su drvena kola prema renolu..
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

tatamata
_
_
Postovi: 76
Pridružen: 30 Jan 2007, 23:34
Lokacija: Srbija

Post napisao tatamata » 17 svi 2007, 00:07

da na ovim plocicama sto sam radio mosfeti su bili u kucistu kao BUT 11
a tolike snage mislim da je bilo negde oko 50-60 ampera "da ne poverujes" jedva sam pronasao zamenu a zbog mesta i malog hladnjaka stavljeni su tako da ventilator duva preko njih
mozes te tranzistore kod tebe slobodno i da prespojis da ventilator duva max. brzinom jedino sto je sad verovatno nezgodno experimentisati
najbolje je da ih izvadis ili otkacis baze
ja mislim da nema vise sta
-ili je mala brzina ventilatora
-ili su kanali za ventilaciju zatvoreni-zapuseni

Avatar
postar
gx
gx
Postovi: 192
Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
Location: Velika Kladusa
Contact person: Emir
Lokacija: BiH

Post napisao postar » 17 svi 2007, 00:36

Ventilacijski otvori su ok, verojatno je do ventilatora da slabije duva.
Pokušaću još i to pa javim šta sam napravio.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Autoelektronika”