renault 21
Urednik: Barbarella56
Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
- postar
- gx
- Postovi: 192
- Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
- Location: Velika Kladusa
- Contact person: Emir
- Lokacija: BiH
renault 21
Nije da se hvalim :---: ali sam kupio auto prije desetak dana i imam problem sa hlađenjem i grijanjem u kabini .
Problem je slijedeći: auto ima ugrađenu autoklimu sve funkcionira mislim na displeju ventilator je ispravan ali mi kroz otvore ništa skoro ne puše gotovo neprimjetno.
Ako je problem do autoklime i plina trebalo bi da mi bar radi na ručno i da mi otvori kanale za protok zraka , bar tako mislim.
Ako netko ima šemu instalacije ili bar dio gdje je klima bila bi mi možda od pomoći da pronađem uzrok kvara, ili ako je netko imao slično iskutvo još bolje bi mi došlo.
Imam autodata2004 ali ništa nema što se tiće klime.
Auto je renault 21 1.7 90ks 93god.
Pozdrav..
Problem je slijedeći: auto ima ugrađenu autoklimu sve funkcionira mislim na displeju ventilator je ispravan ali mi kroz otvore ništa skoro ne puše gotovo neprimjetno.
Ako je problem do autoklime i plina trebalo bi da mi bar radi na ručno i da mi otvori kanale za protok zraka , bar tako mislim.
Ako netko ima šemu instalacije ili bar dio gdje je klima bila bi mi možda od pomoći da pronađem uzrok kvara, ili ako je netko imao slično iskutvo još bolje bi mi došlo.
Imam autodata2004 ali ništa nema što se tiće klime.
Auto je renault 21 1.7 90ks 93god.
Pozdrav..
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!
- postar
- gx
- Postovi: 192
- Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
- Location: Velika Kladusa
- Contact person: Emir
- Lokacija: BiH
Na to sam i ja prvo posumnjao , bio sam kod jednog renaultovog servisera i kaže da filtera u njegovim knjigama nema i da je vjerojatno kvar sa plinom pa da zato ne otvara kanale za protok zraka.
Ali mi je to malo nejasno zašto kada ga stavim na ručno i bez klime neće da puše???
Zato bi mi dobro došla šema instalacije da ne lupam okolo .
Skoro sam ga pola razmontirao ali ima žica milion i nekakvih releja , jako je teško doći glavnog mahanizma za kontrolu otvora.
Ali mi je to malo nejasno zašto kada ga stavim na ručno i bez klime neće da puše???
Zato bi mi dobro došla šema instalacije da ne lupam okolo .
Skoro sam ga pola razmontirao ali ima žica milion i nekakvih releja , jako je teško doći glavnog mahanizma za kontrolu otvora.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!
- Vojvoda
- ___
- Postovi: 2285
- Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
- Location: Srbija
- Contact person: Mirko
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Beograd, Karaburma
Pa kud uze francuza čoveče. Kod njih i engleza sve mora da bude specijalno, posebno i drugačije nego kod ostatka sveta. Jedan stari majstor koji mi je bio komšija gde sam ranije živeo imao je izreku: Auto da bi bilo auto mora biti njemačko ili si u problemu čim počne da se kvari.
No sad šta je tu je videću šta mogu da iskopam, a i ti ako si dobar sa ruskim jezikom opiči surf po ruskim sajtovima tamo ima sve i za džabe.
No sad šta je tu je videću šta mogu da iskopam, a i ti ako si dobar sa ruskim jezikom opiči surf po ruskim sajtovima tamo ima sve i za džabe.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
ako je to slicno sa reno-om 25 tj. ako je ventilator postavljen na sredini haube sa spoljne strane ispod plastike imas klapnu koja zatvara dotok vazduha od spolja u kabinu u reno 25 i njom manipulise vakuum sa usisne grane! u renou 19 motor stoji levo od instrument table (gledano iznutra) i takodje ima klapnu za zatvaranje dotoka vazduha spolja i njom regulise motorcic zatim ide izmenjivac i na sredini haube plocica elektronike za klimu.
Sve je "dostupno" sa spoljne strane
Obrati paznju na plasticne cevcice promera od 5 do 10 mm mozda ti je vakuum u prekidu pa ne moze da otvori klapnu ili je klapna zaglavila od prljavstine prilikom usisavanja vazduha
motorcic - ventilator mora da duva bez obzira na obzira da li je klima ukljucena ili ne ,nece samo da ukljuci kvacilo na pogonskom remenu ukoliko nema freona u sistemu da ne bi kompresor radio na "prazno"
filter za klimu nema sigurno
Sve je "dostupno" sa spoljne strane
Obrati paznju na plasticne cevcice promera od 5 do 10 mm mozda ti je vakuum u prekidu pa ne moze da otvori klapnu ili je klapna zaglavila od prljavstine prilikom usisavanja vazduha
motorcic - ventilator mora da duva bez obzira na obzira da li je klima ukljucena ili ne ,nece samo da ukljuci kvacilo na pogonskom remenu ukoliko nema freona u sistemu da ne bi kompresor radio na "prazno"
filter za klimu nema sigurno
i ja sam gledao u autodati stvarno nema nista izgleda da je to bilo nesto vanserijsko za to godiste i tip renoa tako da pretpostavljam da ces tesko sta naci od dokumentacije,zato shrafciger u ruke pa na posao
to godiste sigurno nije imalo nesto previse elektronike,nisi naveo jel klima manuelna ili digitalna?
znaci ako motor -ventilator radi dobro a ne uduvava vazduh u kabinu zatvorena je glavna klapna koja moze biti kontrolisana vakuumom ili elektromotorom.
kod mene je to bio problem taj motorcic sto je podizao i spustao klapnu ukljucivao se svaki cas (otprilike nisu valjali prekidacici za krajnje polozaje)
i resio sam tako sto sam klapnu otvorio a konektor motora iskljucio
to godiste sigurno nije imalo nesto previse elektronike,nisi naveo jel klima manuelna ili digitalna?
znaci ako motor -ventilator radi dobro a ne uduvava vazduh u kabinu zatvorena je glavna klapna koja moze biti kontrolisana vakuumom ili elektromotorom.
kod mene je to bio problem taj motorcic sto je podizao i spustao klapnu ukljucivao se svaki cas (otprilike nisu valjali prekidacici za krajnje polozaje)
i resio sam tako sto sam klapnu otvorio a konektor motora iskljucio
- postar
- gx
- Postovi: 192
- Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
- Location: Velika Kladusa
- Contact person: Emir
- Lokacija: BiH
Klima je digitalna ,i kod mene je problem jedan elektro motorčić koji služi za otvaranje klapne .
Malo sam pratio žice i pronašao da sa motorića sve idu njih šest na digitalnu kontrolnu ploču .
Problem je u tome što moram razmontirati pola auta da bi došao do motorića i klapne.
Ima još jedan motorić koji služi za zatvaranje zraka izvana i kada pritisnem taster sa krugom čuje se motor gdje odrađuje , otvara zatvara, ali ovaj glavni ni trc.
Malo sam pratio žice i pronašao da sa motorića sve idu njih šest na digitalnu kontrolnu ploču .
Problem je u tome što moram razmontirati pola auta da bi došao do motorića i klapne.
Ima još jedan motorić koji služi za zatvaranje zraka izvana i kada pritisnem taster sa krugom čuje se motor gdje odrađuje , otvara zatvara, ali ovaj glavni ni trc.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!
- postar
- gx
- Postovi: 192
- Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
- Location: Velika Kladusa
- Contact person: Emir
- Lokacija: BiH
Da da prijatelju sa unutrašnje strane već sam bio došao skoro do njega ali sam odustao vratio sam kokpit nazad.
Nalazi se ispod vjetrobrana uvučen pod lim ,vidi se motorić i zubčanici ali stvarno neznam kako da ga skinem pokušao sam pokrenuti ručno zubčanike ali ne ide ne mogu doći do onog prvog kod motorića .
Jedino što mi preostaje da na onih šest žica pokušam pronaći +i- pa da sam otvori ako je ispravan.
Nalazi se ispod vjetrobrana uvučen pod lim ,vidi se motorić i zubčanici ali stvarno neznam kako da ga skinem pokušao sam pokrenuti ručno zubčanike ali ne ide ne mogu doći do onog prvog kod motorića .
Jedino što mi preostaje da na onih šest žica pokušam pronaći +i- pa da sam otvori ako je ispravan.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!
- fanzo
- Site Admin
- Postovi: 15852
- Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
- Location: Bački Petrovac, Srbija
- Phone number: 0038121781575
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Bački Petrovac
može se desiti da je mast zapekla između zupčanika. Da bi rastavio moraćeš dobro poprskati nekim WD sprejom u par navrata da popusti pre skidanja. Ako je to , onda ćeš sve morati poskidati i oprati i ponovo sastaviti i podmazati. Neverujem ja da je motor crko. Vozim renoe 17 godina i nikad jedan jedini motor nije crko , samo takve zajebancije, čak ni sijalice nisam nikad menjao. Imao sam sličan slučaj sa zadnjim brisačem da je zapekla osovina u slogu zupčanika.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva
- postar
- gx
- Postovi: 192
- Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
- Location: Velika Kladusa
- Contact person: Emir
- Lokacija: BiH
Ja sam jučer završio sa svojom misiom , sve ispravno a neće da radi
Glavni motorić radi ali na principu kako podešavam temperaturu na klimi tako i on otvara zatvara klapnu , drugi motorić koji služi za zatvaranje zraka izvana također radi , vjerojatno je kvar negdje drugdje što nije elektrika i elektronika...
Znači biće kruha još za nekoga :lol:
Zahvaljujem svima na učešću u temi.
Glavni motorić radi ali na principu kako podešavam temperaturu na klimi tako i on otvara zatvara klapnu , drugi motorić koji služi za zatvaranje zraka izvana također radi , vjerojatno je kvar negdje drugdje što nije elektrika i elektronika...
Znači biće kruha još za nekoga :lol:
Zahvaljujem svima na učešću u temi.
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!
- Vojvoda
- ___
- Postovi: 2285
- Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
- Location: Srbija
- Contact person: Mirko
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Beograd, Karaburma
Još jednom se potvrdila priča starog majstora. Bez uvrede za sadašnje i buduće vlasnike francuskih auta, ali su švabe mnogo praktičnije iz jednostavnog razloga što su kad su projektovali automobile mislili i o tome da će neko nekad morati i da popravlja po nešto na autu te da mu stoga treba oduzeti što manje vremena.
U ovu priču sam imao prilike i sam da se uverim jer sam pre par godina sa kolegom iz firme rasturao upravo to što ti rasturaš sada samo na modelu ESPACE iz 1989. Trebalo nam je dva dana da ga rasturimo i još dva da ga sklopimo, da ne pominjem da su nam ruke izgledale kao da smo se tukli sa mačkama. Sa druge strane drugi kolega je vlasnik BMW-a 520i i nedavno je pazario stranca za delove sa namerom da njegov motor od 24v ubaci kod sebe u auto namesto onog sa 12v. E sad ovaj strani je imao i klimu i kožu i mnogo druge opreme pa je kolega rešio da prepakuje sve kod sebe. Malo pomoći nam je trebalo oko motora ali smo sve ovo drugo odradili samo za jedan dan. Ko je imao posla sa ovim modelom zna koliko elektronike tu ima, ali sa druge strane sve je logično raspoređeno i pristupačno za razliku od francuza.
Da se razumemo i meni se francuski auti mnogo sviđaju i mislim da su uz žabare najbolji majstori dizajna a na vrhu su po pitanju udobnosti, ali sve to pada u vodu kad shvatimo da nov auto ne možemo još uvek kupiti, bar većina nas, a polovni treba popravljati i pritom se što manje nervirati oko toga. Tu se čovek lako reši šta kupiti, švaba je švaba. Bar ja tako mislim.
U ovu priču sam imao prilike i sam da se uverim jer sam pre par godina sa kolegom iz firme rasturao upravo to što ti rasturaš sada samo na modelu ESPACE iz 1989. Trebalo nam je dva dana da ga rasturimo i još dva da ga sklopimo, da ne pominjem da su nam ruke izgledale kao da smo se tukli sa mačkama. Sa druge strane drugi kolega je vlasnik BMW-a 520i i nedavno je pazario stranca za delove sa namerom da njegov motor od 24v ubaci kod sebe u auto namesto onog sa 12v. E sad ovaj strani je imao i klimu i kožu i mnogo druge opreme pa je kolega rešio da prepakuje sve kod sebe. Malo pomoći nam je trebalo oko motora ali smo sve ovo drugo odradili samo za jedan dan. Ko je imao posla sa ovim modelom zna koliko elektronike tu ima, ali sa druge strane sve je logično raspoređeno i pristupačno za razliku od francuza.
Da se razumemo i meni se francuski auti mnogo sviđaju i mislim da su uz žabare najbolji majstori dizajna a na vrhu su po pitanju udobnosti, ali sve to pada u vodu kad shvatimo da nov auto ne možemo još uvek kupiti, bar većina nas, a polovni treba popravljati i pritom se što manje nervirati oko toga. Tu se čovek lako reši šta kupiti, švaba je švaba. Bar ja tako mislim.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
a gde ti stoji glavni motor - ventilator da li je sa spoljne strane
da je ventilator sa motorom (statorom i rotorom na sredini a na krajevima se nalaze propeleri
jesi li njega proverio ustvari verovatno da jesi ali dali ima dovoljan broj obrtaja na 25-ici recimo on toliko duva da se oseti i u gepeku kod mene na 19-ici (ima klimu manuelnu) stavljen je sa spoljne strane levo ispred instrument table i sasvim odlicno duva ne kao kod 25-ice hladjenjem nisam bas zadovoljan ali zato zimi grejanje je fantasticno nije da ga hvalim
ali zaista brzo zagreje.
I sto rece Zoki nikad sa tim nije bilo problema hoce da zapekne zato se preporucuje i zimi kad je temp. iznad 5 stepeni povremeno ukljuciti klimu kompresor da malo odradi
kod novijih klia megana i laguna ima plocica sa mikrokontrolerom koji upravlja sa dva mosfeta snage po 400Wati koji dalje upravlja tj. regulise broj obrtaja ventilatora par njih mi je doslo i na popravku obicno na placevima gde auti stoje nakupi se kojekakavog djubreta pa blokira motor i naravnoi crkne plocica elektronike a te ploce koliko sam nacuo (valeo)kostaju i po 200-300 Eura
jest da reno vazi za auto koji je nepristupacan za servis ali polako nacices
ti vec sta je kvaru
pozdrav
da je ventilator sa motorom (statorom i rotorom na sredini a na krajevima se nalaze propeleri
jesi li njega proverio ustvari verovatno da jesi ali dali ima dovoljan broj obrtaja na 25-ici recimo on toliko duva da se oseti i u gepeku kod mene na 19-ici (ima klimu manuelnu) stavljen je sa spoljne strane levo ispred instrument table i sasvim odlicno duva ne kao kod 25-ice hladjenjem nisam bas zadovoljan ali zato zimi grejanje je fantasticno nije da ga hvalim
ali zaista brzo zagreje.
I sto rece Zoki nikad sa tim nije bilo problema hoce da zapekne zato se preporucuje i zimi kad je temp. iznad 5 stepeni povremeno ukljuciti klimu kompresor da malo odradi
kod novijih klia megana i laguna ima plocica sa mikrokontrolerom koji upravlja sa dva mosfeta snage po 400Wati koji dalje upravlja tj. regulise broj obrtaja ventilatora par njih mi je doslo i na popravku obicno na placevima gde auti stoje nakupi se kojekakavog djubreta pa blokira motor i naravnoi crkne plocica elektronike a te ploce koliko sam nacuo (valeo)kostaju i po 200-300 Eura
jest da reno vazi za auto koji je nepristupacan za servis ali polako nacices
ti vec sta je kvaru
pozdrav
jedna replika za vojvodu
a sta kazes za servis uobicajen (zamena ulja filtera i ostalog) za novu Wolksvagenovu bubu
upravo zbog"pristupacnosti" ljudi placaju po 500-600 Eura jer da bi se uradio uobicajen servis treba rasturiti pola auta
ma sve ovo nema veze ako nema ni potrebe za popravkama pa prema tome svaki auto je dobar ako se ne kvari
a sta kazes za servis uobicajen (zamena ulja filtera i ostalog) za novu Wolksvagenovu bubu
upravo zbog"pristupacnosti" ljudi placaju po 500-600 Eura jer da bi se uradio uobicajen servis treba rasturiti pola auta
ma sve ovo nema veze ako nema ni potrebe za popravkama pa prema tome svaki auto je dobar ako se ne kvari
- Vojvoda
- ___
- Postovi: 2285
- Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
- Location: Srbija
- Contact person: Mirko
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Beograd, Karaburma
U svakom žitu ima kukolja, a i ja smatram da auto da bi bio auto mora imati bar 4 - 4,5 metara dužine i veliki gepek stoga te prdavce za muvanje po gradu i ne smatram za aute dostojne ozbiljnog čoveka. Za zezanje i za fenseraj u redu, ali onda kome je stalo do toga neka plaća.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
- postar
- gx
- Postovi: 192
- Pridružen: 06 Sep 2006, 21:42
- Location: Velika Kladusa
- Contact person: Emir
- Lokacija: BiH
[quote="tatamata"]
kod novijih klia megana i laguna ima plocica sa mikrokontrolerom koji upravlja sa dva mosfeta snage po 400Wati koji dalje upravlja tj. regulise broj obrtaja ventilatora
I kod mene postoji pločica sa dva tranzistora kao BU208 oblika zaboravio sam koji su, ali sam ih ispitivao i pokazuju mi da su ispravni , mislim da nisu mosfet nego obični npn ili pnp tipa .
Bio sam izvadio tu pločicu van i uključio ventilator i jako su se zagrijali pa sam je odmah vratio nazad na njeno mjesto pored ventilatora.
E sad može da bude da i ta pločica bude niespravna i da nema dovoljan broj obrtaja ventilator ali mi se čini u redu.
A što se tiče ovih švabskih auta nemam ništa protiv njih ali su malo kod nas precjenjeni.
Trenutno imam i golfa II mislim ženin je , ali to su drvena kola prema renolu..
kod novijih klia megana i laguna ima plocica sa mikrokontrolerom koji upravlja sa dva mosfeta snage po 400Wati koji dalje upravlja tj. regulise broj obrtaja ventilatora
I kod mene postoji pločica sa dva tranzistora kao BU208 oblika zaboravio sam koji su, ali sam ih ispitivao i pokazuju mi da su ispravni , mislim da nisu mosfet nego obični npn ili pnp tipa .
Bio sam izvadio tu pločicu van i uključio ventilator i jako su se zagrijali pa sam je odmah vratio nazad na njeno mjesto pored ventilatora.
E sad može da bude da i ta pločica bude niespravna i da nema dovoljan broj obrtaja ventilator ali mi se čini u redu.
A što se tiče ovih švabskih auta nemam ništa protiv njih ali su malo kod nas precjenjeni.
Trenutno imam i golfa II mislim ženin je , ali to su drvena kola prema renolu..
Svaki el.uređaj radi na bjeli dim,koji se nalazi u njemu,kada bjeli dim izađe,uređaj više ne radi!
da na ovim plocicama sto sam radio mosfeti su bili u kucistu kao BUT 11
a tolike snage mislim da je bilo negde oko 50-60 ampera "da ne poverujes" jedva sam pronasao zamenu a zbog mesta i malog hladnjaka stavljeni su tako da ventilator duva preko njih
mozes te tranzistore kod tebe slobodno i da prespojis da ventilator duva max. brzinom jedino sto je sad verovatno nezgodno experimentisati
najbolje je da ih izvadis ili otkacis baze
ja mislim da nema vise sta
-ili je mala brzina ventilatora
-ili su kanali za ventilaciju zatvoreni-zapuseni
a tolike snage mislim da je bilo negde oko 50-60 ampera "da ne poverujes" jedva sam pronasao zamenu a zbog mesta i malog hladnjaka stavljeni su tako da ventilator duva preko njih
mozes te tranzistore kod tebe slobodno i da prespojis da ventilator duva max. brzinom jedino sto je sad verovatno nezgodno experimentisati
najbolje je da ih izvadis ili otkacis baze
ja mislim da nema vise sta
-ili je mala brzina ventilatora
-ili su kanali za ventilaciju zatvoreni-zapuseni
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
-
Renault Megan 2002, 1.4 16v prvo startovanje tesko
napisao jaro » 12 Nov 2017, 08:59 » u Autoelektronika - 12 Odgovori
- 4283 Pregledano
-
Zadnji post napisao buzdumra
31 Jan 2018, 17:56
-
-
- 17 Odgovori
- 5513 Pregledano
-
Zadnji post napisao cubica
23 Jun 2019, 02:16
-
-
Renault clio 3, 1,5dci,2007.g.-ne radi ventilator kabine
napisao orion52 » 25 Avg 2019, 21:22 » u Autoelektronika - 7 Odgovori
- 5129 Pregledano
-
Zadnji post napisao orion52
19 Okt 2019, 19:12
-
-
-
RENAULT CLIO 1.4 SVETLA PREKIDAJU U VOŽNJI A ZADNJI BRISAČ DUGO RADI POSLE STARTOVANJA
napisao stiv » 13 Dec 2021, 14:13 » u Autoelektronika - 6 Odgovori
- 1113 Pregledano
-
Zadnji post napisao cubica
14 Dec 2021, 15:03
-
-
-
RENAULT CLIO 2 , ne radi treće stop svetlo , INFO
napisao vlada69 » 04 Avg 2023, 21:08 » u Autoelektronika - 0 Odgovori
- 1242 Pregledano
-
Zadnji post napisao vlada69
04 Avg 2023, 21:08
-