Stranica: 1/3.
zacepljenja u sistemu
Napisan post: 18 Sep 2009, 00:24
napisao laptop
Svi vrlo dobro znate da se u 15%slucajeva sa freonom 600a desavaju zacepljenja u sistemu(najvise na Bekovim aparatima),posezem za pitanjem da li neko zna bolji nacin ciscenja,naravno kako vas "sreca" okrene,od:produvavanjem f22,produvavanjem nitro razredjivacem....?
Dosta majstora kod zamjene kompresora na f600a ne prociscavaju sistem,a onda se desavaju razni zvukovi i sumovi u sistemu,do ponovnog zacepljenja i zbogom kompresore...
Mozda sam pokrenuo "glupu temu" ali i ja kao jedan od mladih majsora moram nesto nauciti,zato cekam odaziv na ovu temu.
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 18 Sep 2009, 02:02
napisao goranfri
Koristi R11 i Azot.
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 18 Sep 2009, 04:14
napisao frigo
goranfri je napisao:Koristi R11 i Azot.
Takoje Gorane stim majstori rade,
a nitro i ostale kerefeke upotrebljavaju oni koji se bas nerazumeju kako radi rashladni uredjaj,
a da dodam R600 i radi sa niskim isparenjem skoro u vakumu... i kompresori bas i nemaju neki vek trajanja na R600
a narocito posle zamene kompresora toje bas zbog lose pripreme pre punjenja razni hemiski procesi se odvijaju u sistemu i cesce se dogadja da stradaju kompresori od viska R600 u sistemu ...
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 18 Sep 2009, 16:03
napisao goranfri
Dzabe je to Dragance , vidis da nase kolege samo razmisljaju koji freon umesto onog freona koji je u sistemu fabricki i samo neke tabele nalaze kako to sve moze da se mesa bez problema.
Sad sam vec prinudjen kada dodjem na uredjaj koji sumnjivo radi prvo da ispustim sav gas i napunim ponovo pa tek onda upustanje u problematiku.
Strasno sta se radi.
Ispiranje sistema nitro razređivačem

Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 22 Sep 2009, 02:48
napisao frigo
E sta reci...

Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 23 Sep 2009, 18:10
napisao Ledolomac
laptop je napisao:posezem za pitanjem da li neko zna bolji nacin ciscenja,naravno kako vas "sreca" okrene,od:produvavanjem f22,produvavanjem nitro razredjivacem....?
I ja sam se licno igrao sa takvim stvarima.
Sa nitro razredjivacem i r22 neces postici apsolutno nista. Pogotovo ako nitro dodje u dodir sa kompresorskim uljem razgradjuje ga i dolazi do mnogih hemiskih pojava. Sa r22 nemozes postici veci pritisak od 10-ak bari. Sto znaci da nemozes dobro izduvati i sigurno ce nitro doci u dodir sa uljem.
Moj savjet je samo Azot jer sa njim mozes da postignes pritisak i do 40 bar , a sam od sebe je suv tako da isusuje instalaciju i to u 90% slucajeva rijesi problem. Ali ako nemoze ni tako treba imati hidraulicnu pumpu koja nabija pritisak do 300bar, i to resava problem u 101% slucajeva :ups: .
Ali ako nemas mogucnosti ni za jedno od ovoga. Bolje ti je u svakom slucaju da vakumiras i mjenjas filtere vise puta. Nego nitro i r22
Samo bih jos dodao kolegama Goranu i Draganu. Da je cilj ovoga foruma razmjena iskustava medju kolegama i pomoci slabije iskusnijim clanovima u resavanju problema.
ko nezna nauci ga

Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 25 Sep 2009, 14:25
napisao goranfri
Tacno je , treba pomoci mladjim kolegama. Zato sam i napisao lepo sta treba da se uradi , R11 i Azot.
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 26 Sep 2009, 00:28
napisao frigo
Inace o ovoj temi je vec pisano, sto kolega nije malo prelisto forum...
kako kaze @Ledolomac
Samo bih jos dodao kolegama Goranu i Draganu. Da je cilj ovoga foruma razmjena iskustava medju kolegama i pomoci slabije iskusnijim clanovima u resavanju problema.
Pa ocemu mi pisemo, prvo preneko se postavi pitanje il problem nek prelista forum i ako se nenadje odgovor onda se pita al kako se pita tako se i dobije odgovor...
aj da ponovim mozda nekog i interesuje...
Azot je u gasnoj fazi i pritisak u boci je 150Bara ne 40Bara ko sto kaze @Ledolomac, kapilara na friziderima i zamrzivacima moze da izdrzi pritisak preko 500Bara al instalacija kako koja od 10 - 40Bara
I da dodam, vazan faktor je snecim rastvoriti naslage na cevima od zaostalog ulja, vlage i necistoce jedino pouzdano sredstvo bez smetnje u radu je R11 a moze i trihloretilen al posletoga produvati sa azotom dok god se ne izgubi miris trihloretilena, a moze i sa tecnom fazom freona to je takozvano mirno ispiranje...
Azot ako upustite sam u sistem da produvavate niste ama nista uradili mozda ste jos gore napravili, zasto! zato! sto azot je suv i osusi instalaciju stim se i brze skoravi necistoca i zaostalo ulje i eto zacepljenja...
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 11 Mar 2010, 00:18
napisao isajloski
Evo i ja da kazem nesto u vezi ove teme.Ja instalaciju frizidera cistim na sledeci (mnogo uspesan) nacin: napunim instalaciju preko usisa (cevke 8mm) sa nitrom (vucem sa vakumom preko kapilare) i ostavim to tako okolo 2 sati.Onda preko usisom pustim tecan freon R12 i nitro umesano suljem izadze preko kapilare (neko kaze kad se soedine nitro i freon dodze do reakcije i moze da pukne instalacija, sto meni do sada nije se desilo).Nakon toga produvam sa vazduhom preko kapilare da freon sto je ostao prilikom ciscenja izadze iz instalacije.Nakon toga na kapilaru vezem azot i to izduvam na pritisak okolo 80 bari a nekad i bez manometara (nema problema izdrzi instalacija toliki pritisak, makar meni nije se desilo da mi ispuca instalacija) i nakon toga napunim frizider.Verujte proverena stvar

Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 11 Mar 2010, 20:59
napisao goranfri
Opet nitro
Freon 11 ,ranije trihloretilen i Azot na kraju.
To je jedino ispravno.
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 13 Mar 2010, 07:40
napisao kele
Zar R11 nije kancerogen?Bolja varijanta je svakako azot...
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 13 Mar 2010, 13:24
napisao dudo40
Ja odustajem od popravka jer 50 eura ne vrijedi sva ta zajxxxxcija a R11 i R12 je kod nas zabranjen kao i triklor etilen a za dvije godine i R22 .
Sa nitrom nisam probao no instalacije pucaju več i na 1o bara
Sve u svemu nisam pametan

Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 13 Mar 2010, 22:53
napisao goranfri
Ima zamena za R11 , nego nisam zapamtio naziv. Provericu pa javljam.
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 14 Mar 2010, 01:29
napisao djenka
Evo ja sam bas danas imao jedno zapusenje na obodin zamrzivacu,bilo je bas dosta ulja u sistemu.Koristim 96% alkohol i azot,na kapilaru navarim servisnu iglicu,u crevo sunem malo alkohola pa onda azotom pod pritiskom produvam i prosusim instalaciju.Sve ekoloski a uz to provereno vise puta

Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 15 Mar 2010, 08:04
napisao JaroslavBires
Još imam oko 1L R11 i upravo sam rešio jednog Nemca ugradnog na R134a...
A R11 menja R123, prema tablici:
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 21 Mar 2010, 12:59
napisao nike
@goranfri
Googlaj Pro-flush, Endoflush, Gensolv
R11 i R141 su zabranjeni!
Čuvajmo našu majčicu!
@dudo40
Kapilara je najčešće začepljena u prva 2 cm nakon filtera. Otkineš 5 cm, staviš novi filter i ponovo zavariš. Problem riješen u 98% slučajeva.
@isajloski
http://www.alder.co.za/technician_injured.pdf
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 21 Mar 2010, 20:14
napisao dado9939
Kolega "nike" daj i nama recept za to "servis na crno a ovlascen servis za takve modele...."
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 22 Mar 2010, 00:03
napisao goranfri
@nike
Mi i cuvamo ali Ameri i Kinezi nece
Kapilara zna da bude zapusena u delu blize susaca gasa ali podjednako bude i zapusena ko zna u kom delu.
Problem je sto se mesaju freoni i ulja tj. majstori pune uredjaje sa cime stignu.
Ja znam gomilu majstora i isto tako znam da niko od njih nema opremu za R600a niti ih to zanima vec trpaju 134a i cao, a u klime trpaju R22 umesto R410 i R407 i svi vicu kako je to super i sve radi super.
I drugi problem su vrlo uske kapilare i lako dodje do problema,govorim o novijim kucnim uredjajima.
Dudo je u pravu , i ja ne radim za slavu odavno a ljudima je skupo da plate sve troskove oko opravke zapusenog frizidera.
Treba da odes po uredjaj i doneses ga u servis, zatim potrosis puno radnih sati i materijala a uredjaj jeftin i treba da ga vratis klijentu i to je problem.
Dva dolaska plus radni sati plus utroseni materijal i nema to ko da plati , sem ako hoces da radis za slavu

.
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 22 Mar 2010, 12:59
napisao nike
dado9939 je napisao:Kolega "nike" daj i nama recept za to "servis na crno a ovlascen servis za takve modele...."
Daš otkaz u firmi a radiš za njih servis na crno, a dječurlija radi legalno i montira klime!
Moj potpis na radnom nalogu priznaju svi za koga sam ovlašten bez obzira bio ja na crno ili ne, njima je bitno da na servisu nije bio neki tudum a račune rješavaju moja bivša firma i oni.
Re: zacepljenja u sistemu
Napisan post: 22 Mar 2010, 14:24
napisao nike
goranfri je napisao:
Mi i cuvamo ali Ameri i Kinezi nece
Ako oni pljuju u svoj tanjur, ne moramo i mi!
Kapilara zna da bude zapusena u delu blize susaca gasa ali podjednako bude i zapusena ko zna u kom delu.
Ne kažem da nikad neće biti zažepljena negdje drugdje osim na početku, ali ako je fizički neoštečena (što se pregleda vizualno), onda teško.
Ako možeš daj mi molim te pojasni kako može biti zaćepljena u sredini ako je neoštečena svojom dužinom (nije prignječena, prelomnjena, krimpana isl.)!
Ako je uzročnik začepljenja kruta tvar onda je odmah na ulazu, jer je promjer cijevi svugdje isti pa se zadrži na ulazu.
Ako je naslaga voska ili neke druge želatinozne mase nastale kao produkt miješanja ulja ili raspadom ulja ili pregrijavanja kompresora, onda je najdeblja naslaga na samom početku kapilare a kasnije se stanjuje kako ide u dužinu kapilare.
Ako je oštećena, nikakvo propuhivanje i ispiranje nije trajno rješenje jer će se uskoro opet začepit na mjestu oštečenja. Tada je treba zamjeniti!
Imam doma stari Danfossov priručnik "Operational defects in hermetic compressors and refrigerating systems" za servis frižidera gdje je točno opisano ovo što pišem.
Ima i ovde:
Capillary tubes usually clog in the first few inches after the dryer unless the system is contaminated with moisture. Moisture will almost always freeze and form an ice-plug at the inlet to the evaporator. This happens if the system is opened, moist air allowed to enter the piping, and a complete evacuation with a quality vacuum-pump is not performed prior to recharging.
http://fridgeman.wordpress.com/2008/06/ ... ary-tubes/
Na kraju kapilare može isto doći do začepljenja usljed formiranja voska kod HFC plinova (134a naročito) na izlazu iz cjevi zbog naglog pada temperature ali i ta pojava je jedna od rijeđih.