Pregrejanje i pothladjenje
Urednici: goranfri,nike,Honorarac,sim
Pravila foruma
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Mozda nije vezano za ovu temu.
Prisustvovao sam 46. kongresu KGH. Jedno od predavanja odnosilo se na F gas regulativu i daljim planovima vezanim za propise u Srbiji. Ministarstvo zastite zivodne sredine ce od 01.01.2016. poceti sa obukom i sertifikacijom servisera rashladnih uredjaja. Obuka ce se vrsini u nekoliko servisnih centara. Sertifikacija ce biti podeljena u dve grupe i to: Prva grupa vezana za serifikaciju IV kategorije (Uverenje A), i drugu grupu vezanu za servisiranje uredjaja transportne rashlade (Uverenje B).
Uslovi za apliciranje za prvu grupu (Uverenje A)ce biti:
- Uverenje o zavrsenom strucnom obrazovanju ili dokaz o najmanje tri godine iskustva vezanom za servisiranje rashladnih uredjaja,
- Dokaz o zaposlenju.
- Uspesno polozen ispit iz prakticnog dela,
- Uspesno polozen ispit iz teorije sa 70% tacnih odgovora, pred troclanom komisijom.
Uslovi za drugu grupu(Uverenje B):
- Dovoljno ce biti da kandidati prodju obuku u servisnom centru.
Nije mi jasno zasto su napravili te dve grupe. Tako da ce raznim automehanicarima, auroelektricarima i vulkanizerima koji "pune" auto klime, biti dovoljno samo da "odslusaju" obuku.
Prisustvovao sam 46. kongresu KGH. Jedno od predavanja odnosilo se na F gas regulativu i daljim planovima vezanim za propise u Srbiji. Ministarstvo zastite zivodne sredine ce od 01.01.2016. poceti sa obukom i sertifikacijom servisera rashladnih uredjaja. Obuka ce se vrsini u nekoliko servisnih centara. Sertifikacija ce biti podeljena u dve grupe i to: Prva grupa vezana za serifikaciju IV kategorije (Uverenje A), i drugu grupu vezanu za servisiranje uredjaja transportne rashlade (Uverenje B).
Uslovi za apliciranje za prvu grupu (Uverenje A)ce biti:
- Uverenje o zavrsenom strucnom obrazovanju ili dokaz o najmanje tri godine iskustva vezanom za servisiranje rashladnih uredjaja,
- Dokaz o zaposlenju.
- Uspesno polozen ispit iz prakticnog dela,
- Uspesno polozen ispit iz teorije sa 70% tacnih odgovora, pred troclanom komisijom.
Uslovi za drugu grupu(Uverenje B):
- Dovoljno ce biti da kandidati prodju obuku u servisnom centru.
Nije mi jasno zasto su napravili te dve grupe. Tako da ce raznim automehanicarima, auroelektricarima i vulkanizerima koji "pune" auto klime, biti dovoljno samo da "odslusaju" obuku.
- nike
- gxu
- Postovi: 2896
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Pregrejanje i pothladjenje
To je zato jer je i u EU ista podjela. Usklađivanje sa EU!
Oni koji nemaju ispit će vjerojatno kasnije za koju godinu morati ponovo slušati i polagati kad Srbija uđe u EU!
Oni koji nemaju ispit će vjerojatno kasnije za koju godinu morati ponovo slušati i polagati kad Srbija uđe u EU!
Kod: Označi sve
http://www.hurkt.hr/wp-content/uploads/2014/05/Izobrazba-servisera_program_cjenik.pdf
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Jeste zanimljiv video...sve je to super uradis sam. Ali ja bi njemo postavio pitanje kako ja da znam sa sigurnoscu da li je meni isteklo iz sistema pola kolicine gasa ili cela kolicina. Ako je istekao gas znaci da je sistem porozan,postoji mogucnost ulaska vazduha u sistem. A izmedju ostalog u peugeot 206 ide negde oko 700-750g gasa,i da ti je iscureo sav gas iz sistema i klima uopste ne hladi kako on kaze,nece biti dovoljno dve te boce. To nije bas sigurno raditi. Kolega je isao kod majstora letos da mu "dopuni" klimu na kolima. Ovaj prikljucio manometre, kao fali ti gasa,prikljucio bocu sve to sto je bilo u boci istresao u klimu(ko da ima vagu u ruke) ali kaze kolega bukvalno je tresao bocu da izadje sve :-D naravno nije resio problem klime. Decku celo leto proslo ,nije ni ukljucio klimu. E to ti je ovo sa videa....:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
- bracans
- bela tehnika
- Postovi: 431
- Pridružen: 19 Apr 2014, 12:49
- Location: Novi Sad
- Specialty: whitegoods
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Sve je to lepo sa polaganjem ispita ali dok su freoni u slobodnoj prodaji tesko da ce uvesti red u sistem.
Svastara https://elektroigor.blogspot.com/
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Pregrejanje i pothladjenje
To u stvari i jeste najveci problem. Koliko sam razumeo, plan je da se prodaja freona ogranici iskljucivo na pravna lica/preduzetnike, gde ce svaki pravni subjekt biti u obavezi da ima barem jedno lice sa sertifikatom/licencom. Ukupan promet freona po tom pravnom licu bice vezan za broj licence koju poseduje serviser. Svaki serviser sa licencom ce biti u obavezi da vodi evidenciju o utrosenim kolicinama, cije ce stanje morati da se "poklopi" sa kolicinom freona koje je kupio, uz opravdane rashode.
Mene zanima sta ce biti sa ostalim freonima koji ne spadaju u grupu F gasova, tipa R22, R12,R... jer kao sto kolega Nike kaze, ta direktiva je prepisana iz zakona EU, Ali se u EU ti gasovi odavno vec ne kosriste.
Mene zanima sta ce biti sa ostalim freonima koji ne spadaju u grupu F gasova, tipa R22, R12,R... jer kao sto kolega Nike kaze, ta direktiva je prepisana iz zakona EU, Ali se u EU ti gasovi odavno vec ne kosriste.
- bracans
- bela tehnika
- Postovi: 431
- Pridružen: 19 Apr 2014, 12:49
- Location: Novi Sad
- Specialty: whitegoods
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Na tenderu za snabdevanje (drzavne) firme gde radim, kod kupovine freona 404a od ovlascenog dobavljaca, trgovca (koji je ujedno i servis) su nam javili da imaju problem sa njegovom kupovinom zbog papirologije, ljudi hoce da rade legalno i izgleda je bas tu nesto zapelo, resili su papirologiju i ja sam dobio svoju kolicinu 404a, sa druge strane odes na kupujem prodajem i kupis koji god hoces freon bez problema i po znatno nizim cenama.
Svastara https://elektroigor.blogspot.com/
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Za R22 postoje godisnje kvote na uvoz, koje ce se vremenom smanjivati, sto ce verovatno podici cenu kostanja. Cini mi se da ce od 2022. poceti da se uvode kvote za sve HFC koji imaju GWP veci od 650.
Uvek ce biti toga "na crno"..samo je pitanje ko ce od nas i koliko freona prodati nekome na crno i po kojoj ceni..jbg, ali i toga ce biti
Nasi judi koji su vozili automobile sa benzinskim motorom, a koji imaju ugradjeni TNG su prepakivali boce i umesto TNG su u tim bocama "izvozili" R22 u Madjarsku i tamo ga prodavali na crno. Nema toga cega jedan Balkanac nece da se doseti..
Ja se zaista trudim da pratim sve te propise i vodim se po tome, ali tesko da ce kod nas nesto moci u skorije vreme da se resi po tom pitanju. Jedino sto ocekujem jeste da sva ta regulativa utice na nelojalnu konkurenciju..pa da i mi "sa ove strane zakona" mozemo svoj rad posteno da naplatimo.
Uvek ce biti toga "na crno"..samo je pitanje ko ce od nas i koliko freona prodati nekome na crno i po kojoj ceni..jbg, ali i toga ce biti
Nasi judi koji su vozili automobile sa benzinskim motorom, a koji imaju ugradjeni TNG su prepakivali boce i umesto TNG su u tim bocama "izvozili" R22 u Madjarsku i tamo ga prodavali na crno. Nema toga cega jedan Balkanac nece da se doseti..
Ja se zaista trudim da pratim sve te propise i vodim se po tome, ali tesko da ce kod nas nesto moci u skorije vreme da se resi po tom pitanju. Jedino sto ocekujem jeste da sva ta regulativa utice na nelojalnu konkurenciju..pa da i mi "sa ove strane zakona" mozemo svoj rad posteno da naplatimo.
-
- bela tehnika
- Postovi: 60
- Pridružen: 21 Okt 2012, 23:01
- Location: Novi Sad
- Contact person: Branislav Djokic
- Specialty: whitegoods
- Kontakt:
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Odes u APR pa se raspitas postoji ta opcija kao dodatni posaobracans je napisao:Slican problem imamo sa auto klimama. Ljudi odlaze kod majstora opremljenih samo manometrom, i tako, leta prolaze.
Ja se ne bih opterecivao takvim servisima, vazno je ono kako ja radim, i gledam da bude posteno, ljudi to prepoznaju i vracaju se, ipak sebi mogu dozvoliti luksuz da budem posten u ovoj zemlji posto imam drzavni posao, ne zavidim bas privatnim servisima bele tehnike, mali bazen, puno ajkula, kad smo kod toga, kako otvoriti servis kao dopunski posao? Ipak bi da udjem u legalne tokove a ima zainteresovanih trgovaca bele tehnike kojima je potreban servis.
Kod mene protivpozarna inspekcija kad dodje u firmu trazi seme elektro ormana, tako da o semama ormana ne bih komentarisao, posto su po zakonu OBAVEZNE.
U petak su me u firmi proglasili mrtvim.
Popravljao u stacionaru pacijentu krevet koji se podesava na struju, elektro ormarce se nalazi ispod, ja legao na pod (samo mi noge vire) i popravljam kad ce ti medicinska sestra sa vrata LJUDI POMAGAJTE UMRO COVEK PORED KREVETA.
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Evo drugari...lepo objasnjeno sta je pregrejanje i pothladjenje. Nisam mogao da nadjem sliku iz price, da bi tekst mogli uporediti sa slikom ali veruje da ce vam i ovako biti jasno,kao sto je i meni sada sve mnogo jasnije.
- Prilog
-
- PT CHART.pdf
- (41 KiB) Preuzeto 255 puta.
- nike
- gxu
- Postovi: 2896
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Super! Ajde sad objasni šta je korisno a šta nekorisno pregrijanje!
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Pa kod sistema koji normalno funkcionise,imamo pregrejanje na izlasku iz isparivaca i pregrejanje na izlasku iz kompresora...znaci potrebno pregrejanje da kompresor ne bi dobio tecni freon je ono na isparivacu,samim tim ako imamo dobro pregrevanje na isparivacu,kompresor ce raditi normalno,sa porastom pritiska raste i temperatura tako da imamo pptrbno pregrevanje na izlasku iz kompresora. A bas i ne razumem sta bi trebalo biti nepotrebno pregrevanje i gde bi se javilo,m?
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Sakisa, ispravi svoj post dok te Nike nije "streljao"..Pretpostavljam da si mislio na pregrejanu paru na Ulazu u kompresor.
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Mozda bi se kod ne ispravnosti termo-ekspanzionog ventila moglo javiti nepotrebno pregrevanje u isparivacu zbog nedovoljne kolicine tecnosti ubrizgane u isparivac.
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Uzmi u obzir i duzinu cevovoda..
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Da to srdjane ... eh sad gledas sitnice. :-D :-D :-D :-D :-D
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Nisu to sitnice, pogotovo kada je Nike u pitanju!
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Pa dobro...a kazi mi da li sam dobro odgovorio. Nisam bas razumeo da li na to misli....
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Odavde mozes da izvuces neki zakljucak, odnosno odgovor.
Ne znam tacno koji je odgovor Nike ocekivao. Pregrejanje se obicno odnosi na stanje pregrejane pare na izlasku iz isparivaca, ali postoji i ukupno pregrejanje koje se odnosi na stanje pregrejane pare na ulasku u kompresor i zavisi od duzine cevovoda i termoizolacije istog.
- bracans
- bela tehnika
- Postovi: 431
- Pridružen: 19 Apr 2014, 12:49
- Location: Novi Sad
- Specialty: whitegoods
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Korisno pregrijanje se odvija u hladjenom prostoru, nekorisno van hladjenog prostora.Super! Ajde sad objasni šta je korisno a šta nekorisno pregrijanje!
Svastara https://elektroigor.blogspot.com/
- nike
- gxu
- Postovi: 2896
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Pregrejanje i pothladjenje
Točno!
Pregrijanje izvan isparivača nije poželjno, jer ne vrši nikakav koristan rad. Zato se i zove nekorisno!
Svako pregrijanje doprinosi povišenom naporu kompresora, jer je rashladni medij zbog njega rjeđi pa je maseni protok rashladnog sredstva u jedinici vremena zbog toga manji, a time i rashladni kapacitet uređaja!
Pregrijanje na isparivaču (evaporator superheat)
Pregrijanje usisne linije (suction line superheat)
Totalno pregrijanje (total superheat)
Pregrijanje na izlazu iz kompresora (discharge superheat)
Opet imaš problem brkanja pojmova!
Pregrijanje na izlazu iz kompresora nije "potrebno" već je to posljedica iliti zbroj uzroka kao što su korisnog pregrijanja na isparivaču, nekorisnog pregrijanja na liniji između isparivača i kompresora i pregrijanja dobivenoga od topline motora kompresora! Da nema ta 3 pregrijanja, kondenzator bi bio istog kapaciteta kao i isparivač plus kapacitet kompresije plina na višu temperaturu kondenzacije.
A u stvarnosti imamo kondenzatore koji su i ponekad 2,5 puta većeg kapaciteta od isparivača da bi se toplina preuzeta u isparivaču zajedno sa toplinom kompresije i od svih tih ostalih nekorisnih pregrijanja predala okolini!
Ta razlika između kapaciteta isparivača i kondenzatora (minus kapacitet kompresije) je nekorisni rad. Njega uzrokuje nekorisno pregrijanje!
Pregrijanje na izlazu kompresora se zove u stručnoj literaturi na engleskom jeziku "discharge superheat". To je vrlo važna vrijednost u procjeni ispravnosti rada i konstrukcije sistema! To pregrijanje je proporcionalno ukupnom pregrijanju (total superheat) na ulazu u kompresor.
Pregrijanje izvan isparivača nije poželjno, jer ne vrši nikakav koristan rad. Zato se i zove nekorisno!
Svako pregrijanje doprinosi povišenom naporu kompresora, jer je rashladni medij zbog njega rjeđi pa je maseni protok rashladnog sredstva u jedinici vremena zbog toga manji, a time i rashladni kapacitet uređaja!
Nisu to jedina pregrijanja.Pa kod sistema koji normalno funkcionise,imamo pregrejanje na izlasku iz isparivaca i pregrejanje na izlasku iz kompresora...
Pregrijanje na isparivaču (evaporator superheat)
Pregrijanje usisne linije (suction line superheat)
Totalno pregrijanje (total superheat)
Pregrijanje na izlazu iz kompresora (discharge superheat)
@Sakisa88znaci potrebno pregrejanje da kompresor ne bi dobio tecni freon je ono na isparivacu,samim tim ako imamo dobro pregrevanje na isparivacu,kompresor ce raditi normalno,sa porastom pritiska raste i temperatura tako da imamo pptrbno pregrevanje na izlasku iz kompresora.
Opet imaš problem brkanja pojmova!
Pregrijanje na izlazu iz kompresora nije "potrebno" već je to posljedica iliti zbroj uzroka kao što su korisnog pregrijanja na isparivaču, nekorisnog pregrijanja na liniji između isparivača i kompresora i pregrijanja dobivenoga od topline motora kompresora! Da nema ta 3 pregrijanja, kondenzator bi bio istog kapaciteta kao i isparivač plus kapacitet kompresije plina na višu temperaturu kondenzacije.
A u stvarnosti imamo kondenzatore koji su i ponekad 2,5 puta većeg kapaciteta od isparivača da bi se toplina preuzeta u isparivaču zajedno sa toplinom kompresije i od svih tih ostalih nekorisnih pregrijanja predala okolini!
Ta razlika između kapaciteta isparivača i kondenzatora (minus kapacitet kompresije) je nekorisni rad. Njega uzrokuje nekorisno pregrijanje!
Pregrijanje na izlazu kompresora se zove u stručnoj literaturi na engleskom jeziku "discharge superheat". To je vrlo važna vrijednost u procjeni ispravnosti rada i konstrukcije sistema! To pregrijanje je proporcionalno ukupnom pregrijanju (total superheat) na ulazu u kompresor.
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV