Stranica: 1/1.
zaledjavanje cjevi
Napisan post: 18 Dec 2011, 21:32
napisao vlado.sub
Pozdav kolege,zanima me da li neko zna zbog cega se pojavljuje problem zaledjavanja cijevi na klimama mislim na obe povrat i potis.Taj problem mi se vec desavao dosta puta i u vecini slucajeva nije rjeseno zamjenjena je klima.Sad konkretno me zanima
za klimu LG 12 R410a radi par sati odlivno i onda odjednom pocne da ledi.Normalno ispustao sam plin vakumirao je onovo punio i to par puta,prao sam i isparivac unutrasnje i kond. vanjske jedinice i opet isto.Samo da naglasim da se to desava na klima koje su bas radilo sto bi se reklo non-stop i ljeti i zimi.Pozdrav.
Re: zaledjavanje cjevi
Napisan post: 18 Dec 2011, 22:18
napisao konislav
Prvo, ne znam za koju tacno klimu govoris, pa ti ne mogu reci kako je kod nje tacno resen Defrosting, medjutim pogledaj malo oko te problematike. Klima po svojoj konstrukciji je zamisljena i konstuisana tako da periodicno sama automatski prelazi u rezim Defrosting-a ili odledjivanje. Treba da pogledas kako ti radi trokraki/cetvorokraki ventil ili neka druga automatika koja resava tu problematiku.
Re: zaledjavanje cjevi
Napisan post: 19 Dec 2011, 00:18
napisao nike
vlado.sub je napisao:Pozdav kolege,zanima me da li neko zna zbog cega se pojavljuje problem zaledjavanja cijevi na klimama mislim na obe povrat i potis.
Na grijanju ili na hlađenju?
Re: zaledjavanje cjevi
Napisan post: 20 Dec 2011, 17:35
napisao vlado.sub
problem nastaje na hladjenju prvo zalede cijevi i ventili na vanjskoj jedinici a onda i cjeli isparivac cak dodje do toga da led stigne da zapinje za ventilator,ali sto je najgore ne svaki put.Konkretno sad imam problem sa LG 12 R 410a
Re: zaledjavanje cjevi
Napisan post: 20 Dec 2011, 22:38
napisao goranfri
A kolika je kondenzacija ovih dana kada je napolju hladno a uređaj radi u režimu hlađenja.
Hoćemo li saznati tačnu oznaku tog uređaja ili ne ?
Re: zaledjavanje cjevi
Napisan post: 21 Dec 2011, 05:03
napisao nike
Klime koje hlade i ljeti i zimi su najčešće one koje se koriste za hlađenje prostora sa serverima i telekomunikacijskom opremom.
Obične klime koje služe za klimatizaciju prostora u kojem ljudi borave nisu konstruirane da hlade pri niskoj vanjskoj temperaturi (dovoljno je samo otvoriti prozor pa da se zrak u prostoru hladi) i niskoj vlažnosti unutarnjeg zraka (ispod 40%).
Obična klima, koju inače koristimo za klimatizaciju, konstrukcijski ima relativno veliku razliku temperature isparavanja rashladnog sredstva i temperature zasićenja zraka na ulazu izmjenjivača TD koja je oko 15K.
Temperatura isparavanja kod klime ovisi o konstrukcijskim osobinama uređaja (količina zraka, površina izmjenjivača) tj. TD i temperaturi zasićenja zraka na ulazu u izmjenjivač.
Temperatura isparavanja = temperatura zasićenja zraka - TD izmjenjivača.
Ako uzmemo u obzir da se u serverskim prostorima zrak stalno recirkulira i da je relativno suh (nema puno provjetravanja) onda lako dođemo do suhog zraka sa 30% vlage i manje,jer klima neprestano odvlažuje zrak.
Npr. Ako je na termometru zadano 21°C a u prostoru ta temperatura i relativna vlaga 40% onda je temperatura zasićenja tog zraka 13,3°C (pogledati Mollierov dijagram za vlažni zrak).
Prema tome temperatura isparavanja izmjenjivača koji ima TD 15K bit će 13,3°C-15K=-1,7°C
To je temperatura ispod točke ledišta pa se cijevi i izmjenjivač lede. Kako se led dalje nakuplja na izmjenjivaču, to TD izmjenjivača raste pa temperatura isparavanja još više pada.
Kako klima u modu hlađenja nema funkciju otapanja to se sve više ledi ili gasi ako ima "frost prevention" funkciju kod hlađenja.
Rješenje je ugradnja klima uređaja namijenjenoga za rad u takvim prostorima (close control) koji ima puno manji TD izmjenjivača, održavanje vlažnosti prostora u granicama između 50 i 60% ili nekakvo "buđenje" tipa kombiniranja vanjske jedinice sa unutarnjom od modela veće snage, povećanje količine zraka i sl. kerefeke.
Osim toga postoji i pojam"overcondensing" kod kojeg dolazi kad ventilator vanjske jedinice nema kontrolu brzine (a time i kontrolu temperature kondenzacije) pa je temperatura kondenzacije niska, a time manji tlak kondenzacije kroz kapilaru gura manje rashladnog sredstva pa je isparavanje opet niže nego što bi bilo da je tlak kondenzacije reguliran na recimo 35°C i više.
Dalje, ako je filtar začepljen i/ili izmjenjivač zaprljan ili motor neispravan, kondenzator motora (ako je AC) izgubio dio kapaciteta onda je količina zraka preko izmjenjivača mala i time raste TD. Sa porastom TD a istim uvjetima u prostoru, temperatura isparavanja pada a time se i cijevi mogu lediti ako je temperatura cijevi ispod 0°C.
I na kraju, postoji mogućnost nedostatka rashladnog sredstva ili djelomičnog začepljenja negdje u cjevovodu, što opet spušta temperaturu isparavanja.
Nakon osiguravanja potrebne količine zraka preko izmjenjivača, mjerenjem pregrijanja i pothlađenja te razlika temperatura (i vlage) na ulazu i izlazu iz izmjenjivača i potrošnje struje kompresora, utvrđujemo koji je stvarni uzrok problema.
Re: zaledjavanje cjevi
Napisan post: 21 Dec 2011, 05:21
napisao nike
vlado.sub je napisao:Pozdav kolege,zanima me da li neko zna zbog cega se pojavljuje problem zaledjavanja cijevi na klimama mislim na obe povrat i potis.
Na split sistem klima uređaju obje cijevi su povrat tj. dio isparivača u modu hlađenja.
Jedna je toplija od druge za količinu ostvarenog pregrijanja u izmjenjivaču.
U tanjoj cijevi se nalazi tekuće i djelomično ispareno rashladno sredstvo koje je isparilo nakon kapilare, uzimajući toplinu tekućem rashladnom sredstvu (koje je ušlo u kapilaru na temperaturi kondenzacije minus pothlađenje) i toplinu sa stjenki cijevi. Dakle, ta cijev ima temperaturu isparavanja.
Ostatak tekućeg rashladnog sredstva isparava u isparivaču jer tek tu može uzeti toplinu zraku i kondenziranoj vlagi koja je potrebna da promjeni agregatno stanje. Na kraju isparivača svo je rashladno sredstvo isparilo i dodatno se zagrijava. To dodatno zagrijavanje se zove pregrijanje jer više nema promjene agregatnog staja.
Cijev na izlazu iz isparivača ima temperaturu koja je jednaka temperaturi isparavanja plus pregrijanje u isparivaču. Putujući do vanjske jedinice ta cijev dodatno dobiva toplinu iz okoliša sve dok ne dođe do kompresora. Na ulazu u kompresor imamo cijev na temperaturi isparavanja plus totalno pregrijanje (pregrijanje isparivača i pregrijanje u cijevi od isparivača do kompresora).
Ovisno o temperaturi isparavanja i količini pregrijanja cijev može biti i na temperaturi nižoj od ledišta i na višoj i shodno tome može se lediti ili ne. Ako je cijev na temperaturi nižoj od temperature zasićenja zraka koji je okružuje, onda se rosi a ako se spusti ispod 0°C, onda se ta kondenzirana vlaga i ledi.