Stranica: 1/2.

Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 23 Jun 2010, 21:39
napisao jaro
...nisam siguran da li je tema na pravom mestu, ali evo sta se desava:
pre godinu dana ispustio je freon (R 134a, 525-575gr) zbog prozuljane cevi na potisu na ulazu u hladnjak, zakrpljeno, vakumirao kolega Jaroslav Bires (pre dve nedelje), napunio, radi, ali ima veliki pritisak (doduse probano na najvise 2000 o/min) od 20, cak i 25 bara, a el magnet neiskljucuje kompresor, kaze da verovetno ima neko zacepljenje...a nebi smeo tako da vozim, jer se on plasi da ce negde da pukne....
Nesto je brujao jedan ventilator, mislili smo da slabije duva (a mnogo je nepristupacan), skidao sam ga, ali ok je ventilator...
Sad moje je misljenje da je mozda neispravan prekidac koji je u nekoj ulozi presostata koji pali i ventilatore (daje signal), naravno taj prekidac koji reaguje na pritisske ima pet kontakata....
Da li neko ima neku pametnu da mi kaze dok nisam namontirao branik :mrgreen: , a da nedavim kolegu mnogo, posto pici sad montira i krpi kucne klime....

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 23 Jun 2010, 23:10
napisao Honorarac

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 23 Jun 2010, 23:29
napisao cubica
Jaro, jesi to resio da napadnes auto klime :) Evo ti jos jedan fajl.
pozz,
cuby :)

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 24 Jun 2010, 02:29
napisao frigo
kako mislis ima veliki pritisak... veliko i isparenje i kondenzacija il samo kondenzacija velika il sta od toga...
malo pojasni... sta se desava kad poprskas kondenzator vodom... i koje je isparenje i kondenzacija na 800o/min a koji je na 1500o/min este dosuli i ulje, ulje i freon se mesaju a pri curenju na VP tj. ispred kondenzatora, izlazi i ulje...
sto je veci br obrtaja motora veca je kondenzacija pa jos ako je na suncu i kondenzator pun muva i ostalih letecih reptila...

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 24 Jun 2010, 07:24
napisao jaro
:shock: jbg, ja nisam frigos...odgovoricu sto znam: hladnjak klime je cist, tu i tamo ima da se ispravi sace sto je ocesano, ali to nije vise od 5%, tako da to verovatno nije razlog...cist je i hladnjak antifriza...
:mrgreen: pojmove kao sto su isparenje i kondenzacija bas nerazlikujem.... :skroll:
...kondenzator nismo prskali vodom...
A sto se tice ulja, nismo jos dosipali, jer pusta freon na jos jednom mestu, ali tek na 20 bara, zasad neznatno, posle cu i to resiti...

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 24 Jun 2010, 07:40
napisao fejo
Pogledaj ovo:

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 24 Jun 2010, 08:22
napisao kele
Prevelik pritisak moze biti uzrokovan sa vise stvari:
-prepunjen sistem
-zacepljen filter susac
-blokiran TX ventil ili orifice cev u zavisnosti sta auto ima
-ne radi ventilator na kondenzatoru(hladnjaku klime)
Koliko ste gasa sipali?U taj auto ide 550 grama gasa.Da li ti se ventilator na kondenzatoru pali cim ukljucis prekidac klime(ima ih 2 komada)?Moj savet je da izvucete gas i proverite filter susac(sa leve strane kondenzatora),a nakon toga sipajte samo 450 grama gasa i ukljucite klimu.Jako vazna stavka je sta pokazuje manometar niskog pritiska.Kada je ukljucena klima,isparenja treba da budu od +2 do +6 stepeni.Sve preko i ispod toga ukazuje na neispravan rad sistema.Kada klima radi normalno,visoki pritisak treba da bude oko 12 bara.Kod nekih fiata(Bravo) ventilatori na kondenzatoru imaju vise brzina(kod Punta nisam siguran) i njima upravlja ECU preko reostata koji se nalazi sa unutrasnje strane hladnjaka motora.Probajte i ventilator da spojite direktno da radi puunom brzinom pa pratite rad.

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 24 Jun 2010, 10:33
napisao jaro
Kele sto se tice ventilatora, oni rade ok, cim ukljucim klimu, oni se pale (hladan motor), i mi smo sumnjali da nerade punom brzinom, ali ok je to....
Ovo ostalo cemo isprobavati.

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 24 Jun 2010, 22:39
napisao frigoservisbata
Do 20 bara,na odredjenim temperaturama(preko 35) je ok,oko 17-18bara je u 99%slucajeva normalan rad auto klima.Prva brzina ventilatora radi odmah pri ukljucenju a druga se pali na ,kako koji auto,18-22bara...Ovo se odnosi na pritisak kondenzacije.....Obavezno zamenite susac,jer je klima bila bez gasa i to moze da bude problem,tj.delimicno zacepljenje (zasicenje)susaca.Poz....

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 25 Jun 2010, 08:15
napisao kele
Kao sto rece kolega,visoki pritisak se podize u zavisnosti od spoljne temperature i dobro je ako se pri ukljucivanju ventilatora stabilizuje.Kod nekih automobila kompresor se iskljucuje pri odredjenoj vrednosti pritiska i kada ona opadne ponovo se pali i to je normalan rad.Kod fiata nije tako vec hladjenje kondenzatora i otvaranje TX ventila stabilizuje pritisak.Vazno je da pri radu visoki pritisak miruje ili blago varira u granicama normale.Skoro sam imao golf-a IV,kome je divljao visoki pritisak.Izvadio sam masinom 850 grama gasa a u taj auto je islo 740.Sipao sam kolicinu koju je fabrika propisala i klima je radila kao sat.

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 25 Jun 2010, 08:21
napisao jaro
Hvala kolege, sto kaze Bata cu sigurno uraditi, jer je mozda i 1 god bila bez freona....Pozzzz :pivopije:

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 03 Jul 2010, 21:50
napisao jaro
Zamenjen susac, okrpljena i donja cev na hladnjaku, ponovo izvakumirano i napunjeno 540gr freona ( punio Jaroslav Bires), ladiiiiii....mada i dalje se kompresor iskljucuje na 26 bara...valjda je takav presosotat...bem li ga.....HVALA svima, a najvise Jaroslavu! :pivopije:

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 03 Jul 2010, 23:40
napisao frigo
kako kazes
....mada i dalje se kompresor iskljucuje na 26 bara...
pa kako dostigne tih 26 el ti tolko zaprljan hladnjak il ti lose postavljen kondenzator pa ventilator nemoze da povuce vazduh kroz njega... na leru nesme da predje 20Bara...
stose pritiska tice tako i treba stiti sistem i presostat odradi ...
pa sto se i kolega (Jaroslav Bires) nije ovde oglasio da doda i on misljenje i neki komentar...

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 04 Jul 2010, 06:07
napisao jaro
Ma stoji sve kako treba..........razmisljam sad...i na leru, i pod gasom na istom pritisku iskljucuje....jeste, ima smisla da ima neko zacepljenje, ali kako ga naci....?
A pravo da vam kazem, i nisam klimu popravljao zbog neke velike potrebe, nego sto auto se nije vozio par meseci, pa da sredim neke stvari dok stoji, jer volim da je sve ispravno, sutra idem da ga registrujem.
A Jaroslav se ne javlja jer je bas stalno u guzvi, cak i meni salje musterije sa ves masinama, jer nestize....
A kad smo vec kod pritiska, i na mom Mitsubishiju radi na "uvo" klima isto tako, pa me i to malo buni-isto se cesto kompresor pali-gasi, nismo merili nista, jer je meni bitan vetar u kosi a ne klima :mrgreen: , palim je ponekad da nezardja...rekao bih sad da isto odradjuje presostat....

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 04 Jul 2010, 08:32
napisao kele
Moje misljenje je da je problem ostao i da je uzrok najverovatnije termoexpanzioni ventil.To sto se gasi na 26 bara je zastita od prevelikog pritiska.Kod tog auta kompresor se ne gasi tokom rada klime vec se smenjuju brzine ventilatora i samim tim brzine protoka vazduha kroz kondenzator + otvaranje TX ventila..

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 04 Jul 2010, 09:32
napisao jaro
A taj TX ventil, jel to ustvari ona "dizna" na ulazu cevi u kabinu?

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 05 Jul 2010, 14:09
napisao kele
Tako je,samo to nije dizna.Mesto gde ti ulaze tanka i debela aluminijumska cev pre samog ulaska u kabinu je TX ventil.Relativno se lako skida i treba paziti da se ne ostete o-ring gumice..

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 05 Jul 2010, 21:26
napisao jaro
Ma danas mi crče servo (elektricni) i trazim eventualno pregoreo osigurac, i nadjem jedan u prekidu od 40A, i vidim posle da je od nekog ventilatora, a svi ventilatori i na hladnjaku i u kabini su radili...mozda ima poseban osigurac za jednu, a drugi za drugu brzinu za ventilatore hladnjaka....mada mi se cini da isto rade i posle zamene tog osiguraca........... :?

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 06 Jul 2010, 00:19
napisao goranfri
Moraš da rešiš taj pritisak od 26 bara , 15-18 bara je plafon a da je normalno.

Re: Klima Fiat punto 1.9d, 2001g...

Napisan post: 06 Jul 2010, 10:13
napisao kele
Proveri u kom smeru se vrte ventilatori.Treba da duvaju vazduh prema motoru.Moze se desiti da su zamenjeni + i - kontakti pa vrti obratno i vuce vazduh od motora i duva prema napolje.A svaka brzina ventilatora ima svoj rele,pa proveri i njih...