Stranica: 1/1.

elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 29 Mar 2012, 20:27
napisao deletraj
Da li je moguce i kako isprobati motor kod savremenih masina bez elektonike ( npr. ako se treba vinklovati kako ce vinkler isprobati da li je motor dobar) ? Mislim da centrifuga i moze, ali mala brzina neznam.
2 izvoda stator, 2 izvoda rotor, 2 taho, a kod nekih ima 7 izvoda, sta je sedmi ( ne racunajuci uzemljenje ).

Re: elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 29 Mar 2012, 20:49
napisao darko080372
Tri izvoda za stator,dva rotor.Ili Dva statorska izvoda dva rotorska.Imas ovde na forumu kako se vezuje taj motor malo pretrazi forum.

Re: elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 30 Mar 2012, 08:31
napisao zoranjag
deletraj je napisao:Da li je moguce i kako isprobati motor kod savremenih masina bez elektonike ( npr. ako se treba vinklovati kako ce vinkler isprobati da li je motor dobar) ? Mislim da centrifuga i moze, ali mala brzina neznam.
2 izvoda stator, 2 izvoda rotor, 2 taho, a kod nekih ima 7 izvoda, sta je sedmi ( ne racunajuci uzemljenje ).
Moguce, najbolje zamenom
Prosle godine dobavljac od preko doneo mi je Miele W2261 da vidim sta je sa elektronikom. Kvar je bio taj da je reversibilno okretanje kocilo u trzaijima kad se napuni masina, na prazno se skoro i ne primecuje okrece lepo, znaci kao da je labav kais, centrifuga <normal>.Jako varnicenje vidljivo, bilo je jasno da je motor u pitanju, nakon deemontaze sklopa sa konektorom i cetkicama videlo se da su dva suprotna pola na rotoru malo potonula od pregrevanja.Postavljen je drugi motor i sve je bilo u redu.Razlog stradanja je verovatno preopterecena masina.Inace ne verujem u motanje takvih motora, rotor se okrece i do 17000 o/min, mora savrsen balans, samo rasklapanje skidanje remenice i taho generatora, nije jednostavno, sve se to lako osteti.Kod masina Miele je olaksavajuca okolnost ta sto motor Mrt 37 - 606 ide u 90% masina, uvek ima drugi.

Re: elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 30 Mar 2012, 09:01
napisao ZDRAVKO T
Ja osobno ne nosim motor na viklovanje jer je cjena toga rada blizu cjene novoga plus sve situacije koje su već nabrojane.Kod mašina srednje klase sa kolektorskim motorom najlakše je dovesti 220v na jednu četkicu a drugi kraj na stator a ostala dva kontakta kratko spojiti i kad se dovede napon treba da vrti ko centrifuga.Taho premjeriš omski a kada se motor ručno zavrti treba da raste napon na polovima srazmerno sa povećanjem brzine.Bitno je dobro pogledati motor-stanje kolektora,varničenje pri radu i džek gde se kopća na instalaciju dosta toga se može uočiti.Mislim da je to dovoljno za majstora a vikleri neka rade svoje i valja sa njima surađivati pa i kavu popiti jer uvjek možeš dobiti odgovor na neko pitanje.
Nemoj da te plašim ali već ide nova generacija mašina koje nemaju ni presostat ni brojač protoka vode već količinu prijema vode u mašinu se regulira opterećenjem na motoru.

Re: elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 30 Mar 2012, 13:45
napisao ljuben
Sve je do majstora. Neznam sadasnje cene novih motora ali po mene bar oko xxx eura, dok je cena za premotavanje sa kompletnim servisom(promena kolektora, lezajevi i cetkice ) oko xx eura sa garancijom od 6 meseci.I jos da napomenem da nije svaki motor dostupan za kupovinu, tako da se cesto odlucim sa premotavanjem. Pozdrav.

Re: elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 30 Mar 2012, 14:19
napisao ZDRAVKO T
Važno je imati informaciju i kvalitetne linije snabdjevanja jer su cjene na tržištu stvarno šarene a zato je i ovaj forum da razmjenimo informacije i pomognemo jedni drugima.Konkretno motor za veš mašinu od vestela za mene je negde od xx do xx evra i zato ne viklujem mislim to je jedan od razloga ali reći ću ti i jednu iz iskustva budi siguran da će te stranka nazvati posle dve godine i reći da si nedavno radijo motor i da je opet u kvaru i da je bolje da je uzela novi motor.Znači obavezno ponudi izbor pa neka stranka odluči a ako nema mogućnosti da se nabavi novi motor onda je viklovanje realna opcija.

Re: elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 01 Apr 2012, 22:35
napisao deletraj
Ne nisam mislio, da vinklujem motor niti imam motor za vinklovanje. Samo sam hteo znati, kako se moze motor ispitati . A vinlklera sam pomenuo tek onako, kako bi on proverio svoj rad ako nema karticu. Uglavnom hvala. Pozdrav svima.

Re: elektro motor kod savremenih ves mas

Napisan post: 06 Apr 2012, 20:51
napisao IvanBG
Ta provera na direkt 220V je ipšak malo nezgodna jer motor prilično trzne u startu, a još ako su četkice nove i nisu još nalegle dešava se poprilično varničenje pa tada i nije baš očigledno da li je motor dobar ili ne. Tako da ja sada za kontrolu brzine koristim onaj dimmer za lampe, što se montira na kabal, koji sam imao od neke starudije pa je robustan ali mislim da nije problem naći takav i nov (viđao sam ih ponegde). Pošto se na motorima neretko dešavaju i proboji na masu, treba i nju spojiti i prilikom provere ispitati rad u obe varijante faza-nula (obrnuti utikač). Ja sam za te potrebe napravio i jedan osigurač od 6A u kućištu od onog mehaničkog timera nakon što mi se par puta dogodilo da prilikom provere padne osigurač kod sata a mušterije (naravno) pojma nemaju ni koji je njihov sat a kamoli gde je ključ pa sam obijao ormane po haustorima i mračnim stepeništima samo da im vratim struju...
:oklagija